Panasonic SD-ZB2502

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pyts Bole

Panasonic SD-ZB2502

Bericht door Pyts Bole »

Beste Bakkers,
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van de Panasonic SD-ZB2502, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om een goed en acceptabel brood te bakken. Ik ben een eenvoudige bakker en gebruik alleen kant en klaar meel voor de broodmachine (Koopmans mix voor Meergranenbrood & Chefs Bakery Volkorenbrood). Ik volg de instructies en zet de machine op Menunummer 01(basic) of 04 (whole wheat), op L (<500 gr meel) of XL (600 gr meel) met Medium korst. Vervolgens krijg ik na afloop van de geprogrammeerde baktijd een m.i. veel te klein brood uit de machine (foto zit in de bijlage??). Ik begin nu te twijfelen over de kwaliteit van mijn machine, maar wellicht doe ik zelf iets fout ..........
Heel graag reacties op bovenstaande.
Groet, Pyt.
Pyts Bole.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Pyts Bole

Bericht door Levinebaktbrood »

Een Panasonic is in het algemeen 1 van de betere broodbakmachines, dus ik denk niet dat het aan de machine ligt.

Kant en klaar mixen kun je ook op de snelstand bakken. Wat meer water toevoegen wil ook weleens helpen. En anders zelf gaan mengen, dan heb je veel meer controle. De mixen zitten vol verbetermiddelen :o
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Pyts Bole

Bericht door allema »

Ik heb ook een panasonic en daar mix ik zelf meel voor, lukt altijd,
Kant en klaar mixen van koopmans mislukken bij mij ook in de BBM of er zoveel overrijs dat ze inzakken of het blijft een heel klein broodje.

Ik raad je aan om eens een recept van Levine te proberen.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Panasonic SD-ZB2502

Bericht door papagena »

Tja, ik heb ooit ook wel geprobeerd brood met mixen te bakken in een Panasonic. Het was geen succes. Je kunt het op 2 manieren oplossen: of door het snelle bakprogramma te gebruiken of door ipv 500 gram bakmix te gebruiken nu 400 mix en 100 bloem of volkoren meel te nemen. Het kan ook 350 en 150 meel zijn. Gewoon wat uitproberen.
Neemt niet weg dat het bakken met een mix eigenlijk weinig toevoegt bij een Panasonic.
Koop gewoon wat volkorenmeel, een goede bloem, gist en zout en je hebt binnen 5 minuten je brood gemengd en alles gaat automatisch verder.
Het komt vast goed.
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie