mag bakblik van AFK BM2 in oven?

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dnes

mag bakblik van AFK BM2 in oven?

Bericht door dnes »

Ik heb enkele jaren terug een AFK BM2 gekregen en die toen slechts een paar maal gebruikt. Daarna is deze in de berging gegaan omdat we een aantal grote verbouwingen hadden.

Nu heb ik hem uit de berging gehaald en wilde ik een brood met pitten (900 gram - mix van Aveve) op programma 3 bakken. Het deeg kneedt en rijst wel, maar wordt niet gebakken. Dus toen heb ik het deeg in een kleine springvorm gedaan en in 30 minuten afgebakken op 220 graden. Het 2e brood bakte ook niet in de machine, dus heb ik op dezelfde manier, maar nu in 35 minuten afgebakken. De smaak is uitstekend, maar het brood is echter nog steeds wat klef van binnen, terwijl de korst goed donker is.

Ik ben nu een ander soort brooddeeg aan het maken op programma 1, gewoon om te zien of het brood nu wel afgebakken wordt. Mocht dit ook niet lukken, kan ik dan het bakblik van de BM2 gewoon in de oven zetten of is het beter om dit anders op te lossen?
Gebruikersavatar
Echtbrood

Re: mag bakblik van AFK BM2 in oven?

Bericht door Echtbrood »

Ik heb een keer het bakblik van de AFK BM 2 in de ovengebruikt, omdat de BBM na het rijzen kapot was gegaan en niet meer wilde bakken. 200 graden ca. 20 minuten.

Aangezien dit een probleem vermoedelijk al lang opgelost is, lijkt het me verstandig hier niet meer op te reageren - Papagena
Gebruikersavatar
dnes

Re: mag bakblik van AFK BM2 in oven?

Bericht door dnes »

Bedankt voor je antwoord. Het probleem is inderdaad inmiddels opgelost door een nieuwe BBM te kopen (Domo B3985)
Mijn oude BBM heb ik weggegeven aan een vriendin die er alleen pizzadeeg in wil maken, maar ze heeft hem nog niet gebruikt omdat ze aan het verhuizen is.
Gebruikersavatar
Agnes1

Re: mag bakblik van AFK BM2 in oven?

Bericht door Agnes1 »

Ja dat mag, ook bij mij het verwarmingselement kapot. Dacht een lekker brood te hebben, zag er gerezen uit.

Toen maar afgebakken in bakblik in gewone oven en dat ging goed.

Mvg Agnes (1)
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: mag bakblik van AFK BM2 in oven?

Bericht door lekkermelig »

Agnes,
Van mij mag je antwoorden op elke vraag die er gesteld wordt op het forum, dat kunnen we alleen maar aanmoedigen.
Maar als een onderwerp vier maanden oud is, de vraag al opgelost is, en de vragensteller sinds die dag ook niet meer op het forum geweest is kan je je afvragen voor wie je dat antwoord dan nog geeft.
Tipje voor iedereen: als je op de naam van de vragensteller klikt krijg je een overzicht, daar kan je zien wanneer iemand voor het laatst het forum bezocht heeft. Over het algemeen zijn vragen die een paar maanden oud zijn niet meer zo heel interessant.

Wli
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Plaats reactie