Bear in Singapore

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willemsingapore
Deegkneder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 05:53

Bear in Singapore

Bericht door willemsingapore »

YES!!! :2th: Mijn nieuwe Teddy Bear Varimixer is gisteren afgeleverd! Het heeft wel wat moeite gekost maar ja dat had ik er wel voor over. Mijn oude Kenwood KMX51 was dus te klein en ik was dus op zoek naar een grotere kneder die dus 2kg + aankonden. Eerst maar is rondgekeken wat er hier beschikbaar was: Kenwood, Bosch, Kitchenaid.... Alle met modellen die 2kg of meer aan konden met een prijskaartje van omgerekend zo’n 650 tot 800 Euro.
Maarja ik al zoveel goede dingen gelezen over een Bear dat ik dacht laat eens kijken of die niet hier te krijgen is. En ja hoor 2 bedrijven adverteerden voor Bear mixers hier in Singapore. Ik voorzichtig gevraagd wat dat dan wel zou moeten kosten. Eentje wou 870 Euro hebben en die andere... tja nog veel meer :shock: .
Bij BEKO adverteerde ze met een prijs van 595 Euro ex BTW. Dat is dus bijna 300 Euro goedkoper..... Ik een mailtje gestuurd “leveren jullie ook naar Singapore?” Nee dat doen we niet, was het korte antwoord, als je wilt kun je hem af komen halen. Als of Singapore naast de deur van Wijchen ligt.. :rofl2: :rofl2: :rofl2:
Zo makelijk kwamen ze er echter niet van mij af. Ik voorgesteld dat ik het vervoer regelde. Ja dat kon wel. Vervoer is trouwens niet zo duur als je denkt, voor nog geen 50 Euro versturen ze het al.
Toen kwam het punt BTW op de proppen. Ik uitgelegd dat als ze de mixer naar buiten de EU sturen er geen BTW hoefde betaald te worden. Na vele mails ging men hier ook mee akkoord. Truus nogmaals bedankt!!!! :G :G :G
Nu staat de Bear dus op mijn aanrecht en morgen gaat het eerste deeg gekneed worden....

Groetjes,

Willem
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: Bear in Singapore

Bericht door CJ-Petra »

Gefeliciteerd!!

Dat is mooi voor jou, dat je zelfs goedkoper uit bent incl. verzenden dan wij in Nederland. :G
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Bear in Singapore

Bericht door bakplaat »

Veel succes en plezier met je nieuwe Teddy Bear Varimixer Willem. :2th: dat zal ongetwijfeld wel lukken.

Enne...zo zou je een leuk handeltje kunnen opzetten...Je laat ze door Beko zonder BTW naar Singapore verzenden,om ze vervolgens met uiteraard wat winst voor jezelf, weer retour Nederland te versturen. :rofl2:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Bear in Singapore

Bericht door Melinda »

Willem, ik ben zo blij voor je. :G Gefeliciteerd met je Bear en heel veel plezier ermee. :2th:
Hou nog wel de tip in gedachten om de vlakke zijkanten van de mengkom met een tippie vet (olie/boter) aan te tippen. Zo voorkom je (vooral in het begin) dat de kom gaat vastzitten. :!:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Bear in Singapore

Bericht door miesje1959 »

Willem, wat fijn dat je het zo kon regelen :2th:
Veel plezier met je Bear.

Vandaag zelf 2,5 kg deeg gedraaid en dat gaat prima :G
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Bear in Singapore

Bericht door Levinebaktbrood »

Willem, dat is goed nieuws! Veel plezier ermee :G. Denk eraan dat je niet te warm vocht gebruikt, de machine heeft een hoge wrijvingswarmte. En zet hem niet hoger dan stand half, nog niet eens op stand 1 bedoel ik dan.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
willemsingapore
Deegkneder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 05:53

Re: Bear in Singapore

Bericht door willemsingapore »

Bedankt allen voor de positive reacties. :G Levine, ik heb inderdaad gemerkt dat het deeg warmer wordt dan dat ik gewoon was. Ik zal dus moeten leren hoe met deze mixer te werken. Tijden moet ik ook aanpassen en ik denk dat ik de gluten die ik meestal bij het meel doe ook kan vergeten :grin: Ik had wel een heel mooi vliesje :2th:

EN Cor ik denk dat je handeltje niet echt werkt. Er is ook nog zo iets als invoer rechten, meestal is dat de BTW. Ook zijn er kosten aan het geld overmaken naar het buitenland. Ik ben dus wel goedkoper uit maar als ik de mixer weer terugstuurt.... ;K

Groetjes,

Willem
Gebruikersavatar
Christie

Re: Bear in Singapore

Bericht door Christie »

Een beetje laat maar ik lees het net pas.
Veel plezier met je Bear!!! :2th:
Plaats reactie