KSM90

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
_Gerard

KSM90

Bericht door _Gerard »

IK heb de mogelijkheid om een KSM90 te kopen. Deze heeft een vermogen van 300W.

Voor zover ik begrijp is het een variant op de classic maar dan met meer vermogen. (ongeveer 5 jaar oud)

Een goede koop ( € 250.-) of toch door sparen?
Gebruikersavatar
Remer

Re: KSM90

Bericht door Remer »

Hallo Gerard,

Ongeveer vijf jaar? Mijn ervaring is dat als de leeftijd niet te achterhalen is je deze beter met een factor twee kunt verhogen.
Maar al zou de machine vijf jaar oud zijn dan is een prijs van meer dan de helft van de aanschafprijs geen aanrader en wel om de volgende redenen;
- je weet niet hoe er mee omgegaan is; dat betekent feitelijk dat de resterende levensduur onbekend is.
- de kosten per jaar zullen bij de aanschaf van een nieuw exemplaar lager zijn omdat het langer meegaat en je jarenlang geen reparatiekosten hebt. Een reparatie van een oude machine is te duur. Je kunt het tweedehands apparaat dan meteen afschrijven.

Doorsparen dus voor een exemplaar dat ook goed kneed, want daar heb ik zo mijn twijfels over als ik de beelden van deze machine zag bij The British Bake Off.


Tip; ga bij de aanschaf van een tweedehands apparaat nooit af op wat de verkoper zegt maar baseer je alleen op de feiten (zoals koopbonnen en de feitelijke staat).
Gebruikersavatar
Remer

Re: KSM90

Bericht door Remer »

Hallo Gerard,

Had je nog iets aan mijn antwoord op je vraag?
Gebruikersavatar
_Gerard

Re: KSM90

Bericht door _Gerard »

Beste Remer,

Je hebt mij wel aan het denken gezet. Ik heb de KA niet gekocht zeker omdat het toch een classic was. Gezien de prijs/ leefyijd verhouding niet de juiste prijs. Heb nu een Kenwood mx271 gekocht (ook via marktplaats) ga het daar eerst mee proberen. Deze machine kan ik altijd weer voor minimaal de aankoopprijs verkopen.

Groeten en bedankt voor je reactie

Gerard
Gebruikersavatar
Remer

Re: KSM90

Bericht door Remer »

Gerard, dat is goed om te horen.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: KSM90

Bericht door bakplaat »

Gerard
Ik zou je adviseren om er een Spiraalkneedhaak bij te kopen. Diverse forumleden hebben hun machine al met dit nuttige accessoire verrijkt met veel betere kneedresultaten.

Op verzoek kan ik je per PM het e-mail/tel.nr. van een andere leverancier geven, deze man maakt en levert ze ook zelf.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
_Gerard

Re: KSM90

Bericht door _Gerard »

Bedankt voor je advies. Heb gisteravond via ebay de spiraalhaak al besteld. Ik had op het forum reeds de goede ervaringen gelezen en gelijk de haak besteld. Levering is komende week.
Plaats reactie