Rofco KN4 ervaring - tips ?

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
on4cgd

Rofco KN4 ervaring - tips ?

Bericht door on4cgd »

Hallo,

Rofco KN4 door erfenis bij mij geraakt. Eerste zetsel, OK, maar wat onhandig met de vaste kom om het deeg eruit te halen, en nadien te reinigen.

Zijn er trucjes voor ? Ik bak wel steeds met redelijk groot vochtgehalte van om en bij de 67%. ER vorm zich dus geen echte deegbal. Is dat de reden dat het deeg er moeilijk is uit te halen, of is dat bij iedereen zo ?

Als het niet beter gaat, verkoop ik hem. Is een drietal jaar oud. Wat zou de gangbare prijs zijn hem te verkopen ?


Groeten Erwin
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Rofco KN4 ervaring - tips ?

Bericht door Levinebaktbrood »

Je kunt ook eerst een autolyse toepassen. Meel/bloem met het vocht en eventueel voordeel kort mengen en dan afgedekt ± 20 minuten laten staan. Dan rest ingredienten eribj en kneden.

Het schoonmaken gaat vrij snel als je na het kneden de kom met plantenspuit nat spuit, even in laten werken en dan schoonmaken met behulp van deegkrabber en keukenpapier.

Het is even wennen, maar de KN4 kneed perfect, ik zou hem niet verkopen ;K.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
on4cgd

Re: Rofco KN4 ervaring - tips ?

Bericht door on4cgd »

Bedankt Levine, goede tips, ga ik zeker uittesten. Bedankt !
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Rofco KN4 ervaring - tips ?

Bericht door Melinda »

Ben het met Levine eens. Niet verkopen, maar lekker gebruik van maken. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
on4cgd

Re: Rofco KN4 ervaring - tips ?

Bericht door on4cgd »

Bedankt voor de raad, ondertussen is de KN4 mijn dikke vriend geworden. Leegmaken en schoonmaken gaat nu vlot. En wat een verschil in het brood. Nogmaals dank ! Van deze morgen 50% bio waldkorn / 50 % spelt (bloem30%meel20%). https://plus.google.com/u/0/photos/1133 ... 6475751716
Plaats reactie