ankarsrum

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Gebruikersavatar
harmony
Gaat de goede kant op
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 16:55
Locatie: Drenthe

Re: ankarsrum

Bericht door harmony »

Ik bak niet meer dan één soort brood per keer, dus erbij blijven is geen punt. Hoewel ik hem vanmiddag helemaal in z'n eentje heb laten draaien en ik 2 prachtige broden op het aanrecht heb staan.
Het is een degelijke machine en daar houd ik van :grin:
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: ankarsrum

Bericht door Levinebaktbrood »

PatrickD schreef:Maar bear is toch een prof merk?
Dan vind ik zelfs na intensief gebruik na 4,5 jaar ermee ophouden slecht, en zeker als er nog 1 kapot gaat in 1,5 jaar.

Maar goed ik ben t er wel mee eens dat je bij een Ankarsrum meer moet regelen en dat je niet zomaar kan weglopen..
Lastig, keuzes maken [emoji28]
De kleine Bear Varimixer (ook wel de Teddy genoemd) is voor de thuisbakker. Bear maakt ook grotere machines speciaal voor bakkerijen, maar die zijn ontzettend duur. De goedkoopste kost al meer dan € 2.000,=. Ik ga ervan uit dat de kwaliteit daarvan beter is.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Br00dd00s
Gaat de goede kant op
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 okt 2015, 23:35
Locatie: Berlijn

Re: ankarsrum

Bericht door Br00dd00s »

Levinebaktbrood schreef:Hier nog zo'n mixer spaarder :DB2:

Ik ben ook weer op zoek nu mijn 2e Bear kaduuk is. Een Ankarsrum gaat het niet worden. Paar keer mee gewerkt en ik vond het niks, zelfde ervaring als Wil. Misschien een kwestie van wennen, kan ook natuurlijk ^)^ .

Ik heb nu al twee Bears om zeep geholpen :cry:. De 1e is heel intensief gebruikt en ging na 4,5 jaar kaduuk. De 2e is helemaal niet intensief gebruikt en na 1,5 jaar kaduuk. Sinds ik weet dat het binnenwerk voor een groot deel uit kunststof bestaat heb ik er opeens een minder goed gevoel bij, hoewel de Bear wel heel goed brooddeeg kan kneden.

Ga Beko nog wel benaderen, ik weet niet eens of de machine na 1,5 jaar nog in de garantie valt. Zo niet, dat gaat hij bij het grof vuil.
Dat valt dan wel tegen voor die hoge prijs die je voor een Bear Teddy betaalt, dat het binnenwerk gedeeltelijk van kunststof is. De 1,3 HP Kitchenaid Mixers hebben in ieder geval geen kunststof binnenwerk (hier een tevreden bezitster van een mooie parelmoer-kleurige Kitchenaid, omdat de grote 1,3 HP niet in fuchsia geleverd wordt)...

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Pluk de dag ...
Gebruikersavatar
jasmon
Deegroller
Berichten: 303
Lid geworden op: ma 02 nov 2015, 20:51
Locatie: Baarn

Re: ankarsrum

Bericht door jasmon »

Levinebaktbrood schreef:
PatrickD schreef:Maar bear is toch een prof merk?
Dan vind ik zelfs na intensief gebruik na 4,5 jaar ermee ophouden slecht, en zeker als er nog 1 kapot gaat in 1,5 jaar.

Maar goed ik ben t er wel mee eens dat je bij een Ankarsrum meer moet regelen en dat je niet zomaar kan weglopen..
Lastig, keuzes maken [emoji28]
De kleine Bear Varimixer (ook wel de Teddy genoemd) is voor de thuisbakker. Bear maakt ook grotere machines speciaal voor bakkerijen, maar die zijn ontzettend duur. De goedkoopste kost al meer dan € 2.000,=. Ik ga ervan uit dat de kwaliteit daarvan beter is.
Levine, door het intensieve gebruik behoor je mischien niet meer tot de doelgroep thuisbakker [emoji6] en is de bear inderdaad niet meer geschikt.
Jan

-Rofco N5 kneder, SMEG CPF9IP oven, AEG CD710M combioven -
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: ankarsrum

Bericht door lekkermelig »

Jan,
Als je wel eens bij een cursus van Levine geweest ben zal je zien dat er een hele stapel mixers staat, niet alleen een Bear. Ik denk dat de Bear wel regelmatig gebruikt wordt, maar hij staat echt niet de hele dag aan, in ieder geval niet op cursusdagen. Een machine van anderhalf jaar oud mag met normaal gebruikt gewoon niet stuk, daar heb je weliswaar garantie voor, maar toch is het niet fijn.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: ankarsrum

Bericht door Melinda »

jasmon schreef:Levine, door het intensieve gebruik behoor je mischien niet meer tot de doelgroep thuisbakker [emoji6] en is de bear inderdaad niet meer geschikt.
Maar voor de thuisbakkers, die een workshop volgen bij Levine is het toch wel handig als ze ook machines voor de thuisbakker ter beschikking heeft. Daarmee maak je een vertaalslag naar de thuissituatie.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
jasmon
Deegroller
Berichten: 303
Lid geworden op: ma 02 nov 2015, 20:51
Locatie: Baarn

Re: ankarsrum

Bericht door jasmon »

lekkermelig schreef:Jan,
Als je wel eens bij een cursus van Levine geweest ben zal je zien dat er een hele stapel mixers staat, niet alleen een Bear. Ik denk dat de Bear wel regelmatig gebruikt wordt, maar hij staat echt niet de hele dag aan, in ieder geval niet op cursusdagen. Een machine van anderhalf jaar oud mag met normaal gebruikt gewoon niet stuk, daar heb je weliswaar garantie voor, maar toch is het niet fijn.

Wil
Helemaal mee eens.
Ben inderdaad al bij Levine geweest. En na het schrijven van de reactie bedacht ik mij dat het mischien niet zo intensief gebruikt wordt als als ik denk.
Jan

-Rofco N5 kneder, SMEG CPF9IP oven, AEG CD710M combioven -
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: ankarsrum

Bericht door Levinebaktbrood »

Mijn 1e Bear is heel intensief gebruikt, ook tijdens workshops. De 2e gebruik ik voornamelijk zelf en af en toe tijdens workshops als het zo uitkomt. Staat niet elke dag te draaien. Dus kapot na 1,5 jaar vind ik wel erg snel.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: ankarsrum

Bericht door miesje1959 »

Ik schrik er toch wel van dat hij na 1,5 jaar al kapot is. Ben echt benieuwd wat Beko hiermee gaat doen.
Tijdens cursus dagen wordt hij inderdaad niet veel gebruikt, de meeste cursisten willen toch met de hand kneden.
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Plaats reactie