Bestron Mixer Profi AKM500

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank

Bestron Mixer Profi AKM500

Bericht door Frank »

Na anderhalf jaar met de hand en de mixer met deeghaken gewerkt te hebben ben ik toe aan een volgende stap van mijn thuisbakkers carrière. Ik wil niet direct de hoofdprijs betalen en eerst ervaring opdoen met een kneedmachine. Ik heb mijn oog laten vallen op de Bestron Mixer Profi AKM500 voor 80 euro. De reviews op Bol.com zijn goed maar ik hecht meer waarde aan de ervaringen van mensen op dit forum. Is er iemand die iets over deze machine kan vertellen=
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Bestron Mixer Profi AKM500

Bericht door Levinebaktbrood »

Wat verwacht je zelf van deze machine, dat hij perfect brooddeeg kan kneden?
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Frank

Re: Bestron Mixer Profi AKM500

Bericht door Frank »

Ik weet niet wat ik kan verwachten maar als ik het zo lees vind jij het geen goede aankoop? Heb je een advies voor een betere machine?
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Bestron Mixer Profi AKM500

Bericht door TigerManZ »

Frank,

Even zoeken op dit forum, daar is al vaak over geschreven... :idea:

Zelf gebruik ik nu al een tijd een Quigg van de Aldi van ongeveer €100,- en ben tevreden met de machine en de resultaten. Maar ik kan de resultaten niet vergelijken met een andere dure machine van bijvoorbeeld Bear, KitchenAid, Kenwood of Rofco...
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Bestron Mixer Profi AKM500

Bericht door lekkermelig »

Frank schreef:Ik weet niet wat ik kan verwachten maar als ik het zo lees vind jij het geen goede aankoop? Heb je een advies voor een betere machine?
Frank,
Deze vraag is al heel vaak langsgekomen op het forum, maar helaas: voor niets gaat de zon op en een echt goede kneder kost gewoon serieus geld.
Het is maar net wat je wil. Voor weinig geld heb je machines die wel kunnen kneden, maar vaak laat de capaciteit te wensen over. Sommige van die machines kneden wel aardig, maar vaak is het resultaat toch minder goed dan met een veel zwaardere machine. En het is geen merkkleding of een duur merk auto's, oftewel, als je dan meer betaald hebt, krijg je er meestal ook veel betere kwaliteit voor, echte koopjes bestaan niet op dit gebied.
Dus of je gaat op zoek naar een goede tweedehands op marktplaats (die zie je niet vaak, maar ze zijn er wel) of je spaart door voor een echt degelijke machine, of je koopt een goedkope machine en neemt er genoegen mee dat ie wat minder capaciteit heeft en misschien ook iets minder goed kneedt. Je kan eventueel ook een (tweedehands) broodbakmachine op de kop tikken, dat kneedt ook redelijk.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Bestron Mixer Profi AKM500

Bericht door Levinebaktbrood »

Frank schreef:Ik weet niet wat ik kan verwachten maar als ik het zo lees vind jij het geen goede aankoop? Heb je een advies voor een betere machine?
Ik zou er mijn geld niet aan besteden. Maar ik besef me ook dat ik makkelijk praten heb. Ik heb al goede kneedmachines. En het is zoals Wil zegt: goede kneders kosten serieus geld.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie