EZ DOUGH

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wr1944
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 02 jan 2015, 19:45

EZ DOUGH

Bericht door wr1944 »

Ik ben nog een pure beginner en het bakken lukt nog van geen kant. Maar om het meel en andere zaken snel te mengen heb ik een handmatige menger gekocht. Ik woon in Amerika dus ik vermoed dat het niet verkrijgbaar is in Europa.
Het is feite een soort van emmertje met een slinger en deeghaak. Het vermengen gaat snel en vrij gelijkmatig.
http://www.ezdoh.com/

Daarna begint het echte kneden.
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: EZ DOUGH

Bericht door TigerManZ »

Allereerst welkom en suc6 met bakken.

Heb het filmpje bekeken en sorry.... ik snap de meerwaarde niet van de menger als je daarna met de hand gaat kneden... ;B

Bloem/meel op het aanrecht waarmee je een "ringdijkje" vormt, overige ingrediënten zoals water/melk, gist en vetstof er binnen leggen.
Wat zout over het "dijkje" van bloem/meel en mengen maar. Hier vind een voorbeeldje van wat ik bedoel.

Of je moet van afwassen en schoonmaken houden?
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: EZ DOUGH

Bericht door bakplaat »

Ik begrijp je antwoord Han,ik zie hier ook het nut niet van in. ;B Of je nu machinaal of handmatig aan de slag gaat,dan kun je als je dat echt zo wilt, voor je het vocht toevoegt de verschillende bloem/meelsoorten even door elkaar mengen.
Ik doe dit zelf eigenlijk nooit,maar gooi alles bij elkaar op het aanrecht (handmatig kneden) of in de kom van de machine,dan de rest van de ingrediënten erbij en het vocht.Daarna wordt alles even door elkaar gemengd en kneden maar.

Afbeelding