Beko en versturen naar het buitenland

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erikjan
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 20:30

Beko en versturen naar het buitenland

Bericht door erikjan »

Hallo,

Weet iemand toevallig of Beko ook verstuurd naar het buitenland ?
Meer specifiek : Duitsland ?

Ik heb nog een NL bankrekening, dus het betalen is geen probleem.

In Duitsland kan je alleen, voor zover ik kan overzien, aan de versie van Alexanderwerk komen (de AW R5 Teddy).
Kost €965 en bij Beko op dit moment €707,85.
€965 is mij teveel, €707,85 komt in de buurt van een Kenwood KMM 075 machine met veel toebehoor en een "Profi-Knethaken".

Ben er, na uren van zoeken, lezen, vergelijken, nog steeds niet uit.
Het begon met een machine tussen de €300 - €400, had bijna een Kenwood KMC023 gekocht voor €429 (maar ervan afgezien vanwege de spiraalkneder-thematiek), via een KMM025 van €499 beland bij een KMM075 voor €679 :-)
Ben er zo langzaam van overtuigd dat de Bear Teddy de betere machine is (wordt ook in de Duitse bakfora geprezen), maar kost een paar duiten en heb er eigenlijk geen goede plaats voor.
Ik denk dat ik het meeste (volkoren)broden zal bakken van 600g meel en af en toe met 1000g, dus of het echt noodzakelijk is .....

Gelukkig dat het boek van Levine ook beschrijft hoe te kneden met de hand of een broodbakmachine, ben ik niet gedwongen overhaast een keuze te maken :-)

Groetjes,

Erik Jan
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Beko en versturen naar het buitenland

Bericht door Ballie »

Ik denk dat je die vraag het beste bij BEKO kun neerleggen. Ik weet dan Willemsingapore er 1 heeft besteld voor verzending naar Singapore. Dit deden ze eigenlijk niet. Willem heeft toen zelf het transport geregeld, waarna het wèl kon.

Maar dit was verzending buiten de EU. Mogelijk werkt het binnen de EU anders bij BEKO, maar daar zullen ze zelf antwoord op moeten geven. Hun website geeft in elk geval geen uitsluitsel.

EDIT
Heb je geen kennissen of familie in Nederland? Dan zou je het apparaat daar kunnen laten afleveren waarna zij het door kunnen sturen naar (of zelf afleveren op) jouw adres.

Ik zie trouwens dat je de teddy met hulpstukken aansluiting wil bestellen. Heb je die werkelijk nodig? Zonder die aansluiting ben je enkele honderden euro's goedkoper uit.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
erikjan
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 20:30

Re: Beko en versturen naar het buitenland

Bericht door erikjan »

Bedankt @Ballie.
Heb reeds geprobeerd te bellen, maar er werd en wordt niet opgenomen.
Weekend.
Daarom het forum geraadpleegd.
Ik zal ze mailen.

Via familie of kennissen is een optie, mochten ze niet buiten NL versturen.

Ik hoef trouwens de Teddy niet per se met alle hulpstukken enz., ik weet niet waaruit je dat concludeert.
Mocht ik bv en Kenwood kopen, dat heb je voor iets meer geld vaak veel hulpstukken erbij, maar ook daar is waarschijnlijk een basis model genoeg.

En ik ben zeker geïnteresseerd in "enkele honderden euro's goedkoper" uit zijn.
Maar op het Internet zie ik echt niet lager dan die €585 excl. BTW (€707,85 incl.).
Indien nog eens honderden euro's goedkoper, dan zou iedereen er 1 bestellen, denk ik zo.
In Duitsland zie ik alleen die van Alexanderwerk, voor €965, en dat is ook het basismodel, zonder "attachment drive".
Nergens een Bear Teddy (wat trouwens een onmogelijke zoekactie is met Google, etc. :-)
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Beko en versturen naar het buitenland

Bericht door Ballie »

Barst, da's waar ook, de prijzen zijn excl. BTW. Doordat jij een veel hogere prijs noemde dan die op de site staat dacht ik dat je het duurdere model bedoelde, met hulpstukkenaansluiting.

Nee, inderdaad, goedkoper dan bij BEKO zul je ze niet snel aantreffen. Andere leveranciers vragen over het algemeen meer voor een Bear.

Overigens kun je op Google prima zoeken op dit apparaat hoor. Klik HIER maar eens.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
erikjan
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 20:30

Re: Beko en versturen naar het buitenland

Bericht door erikjan »

Even een update.
Ik heb geen reactie gekregen op mijn aanvraag aan Beko, wat mij een beetje bevreemt.
Maar daar mijn vrouw toch meer gecharmeerd was van de Kenwood, is het hiet zo erg.
Sinds vandaag staat er een KMM075 op het aanrecht.
Zondagavond besteld, vanmorgen reeds geleverd.
Ben dus in het vervolg op het Kenwood subforum te vinden :-)
En a.s. zaterdag in de keuken, want er moet natuurlijk gebakken worden.

Gegroet,

E.J.
Plaats reactie