De Artisan ® Mixer 6,9 L

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adnilleke

De Artisan ® Mixer 6,9 L

Bericht door Adnilleke »

Nieuw in België de Artisan ® Mixer 6,9 L. :2th:

http://translate.google.be/translate?hl ... md%3Dimvns

Ik wou dit toch even met jullie delen.
Bij ons kan je hem al kopen. Wel 999 euro.

De groetjes Lin
Gebruikersavatar
Adnilleke

Re: De Artisan ® Mixer 6,9 L

Bericht door Adnilleke »

Deze is toch echt TOPPIE he ! :roll:

http://www.kitchenaid.be/app.cnt/ka/nl_ ... ixbowlhome

Nog niemand die deze kneder gezien heeft ? Of nog leuker gekocht heeft ? Kben benieuwd naar jullie ervaringen :2th:
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: De Artisan ® Mixer 6,9 L

Bericht door bakplaat »

Een heel mooie en goeie machine Linda,met veel mogelijkheden. :2th: Zal inmiddels hier in Nederland ook wel verkrijgbaar zijn.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Adnilleke

Re: De Artisan ® Mixer 6,9 L

Bericht door Adnilleke »

Ik heb een leuk filmpje van de nieuwe KitchenAid :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=tiZbWbQs ... ture=share :2th: TOPPIE !
Gebruikersavatar
rovermgfan

Re: De Artisan ® Mixer 6,9 L

Bericht door rovermgfan »

Hoi,

Ik ben hier op het forum nieuw.
Ik ben hier terecht gekomen naar mijn zoektocht over een deegmenger.
Ik bak een 3 a 4 x keer, 2 broden per week.
Ik heb mij in juni een Clatronic/Bohmann kneder van 1200watt.
Het toestel is super voor beslag en wrijfdegen voor boter schuimig te kloppen. Echter voor brooddeeg ben ik minder tevreden.
Hoewel....... Het probleem is het witbrood deeg. Of ik nu 900 of 1800gr deeg kneed, het deeg kruipt langs de haak omhoog en wordt zodoende dus slecht gekneed.
Echter bij een bruin/ volkorendeeg, of het nu 900 of 1800gr deeg is, gebeurd dit niet.

Nu, ik wil mij dus, vanuit Amerika, een Kitchenaid Pro 600 kopen, met 575watt motor.
http://www.youtube.com/watch?v=RCy20uOv_Xk
http://www.amazon.com/KitchenAid-KSM500 ... henaid+pro
Scheelt incl. verzending en invoer nog steeds de helft. Ik heb hem voor ongeveer 500€ thuis staan.

Heeft toevallig iemand dit toestel, hoe zijn de ervaringen en, wat is evt een andere optie?

Alvast bedankt, Dirk
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: De Artisan ® Mixer 6,9 L

Bericht door Ballie »

Hallo Dirk, allereerst welkom op het forum, (hoewel voor het voorstellen eigenlijk een ander deel van het forum in gebruik is).

Zoals ik in een ander topic al aangaf, moet je voorzichtig zijn met het kopen van elektrische apparaten in de VS. Als ik je link volg naar de site van Amazon, dan zie ik onder andere de volgende tekst staan:

Product Built to North American Electrical Standards
Unless otherwise indicated, this product is manufactured for North American electrical standards and is intended for use in the United States and Canada.


Ik moet je dan ook afraden om dit apparaat aan te schaffen. Het lijkt weliswaar heel erg goedkoop, maar zelfs wanneer je bijkomende kosten niet zou hoeven betalen, betaal je een behoorlijk bedrag voor een apparaat dat het op ons elektriciteitsnet niet zal doen. Sterker nog, wanneer je het toch op ons net aansluit, zal het apparaat dat waarschijnlijk niet overleven.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: De Artisan ® Mixer 6,9 L

Bericht door Levinebaktbrood »

Dirk, zie ook mijn antwoord in het andere topic.

Daar heb je het ook over een Maxima kneder. Je bent goedkoper uit als je die koopt, geen gedoe met omvormer (die heb je nl. nodig als je een KA uit de USA haalt). Link naar Maxima kneder: http://www.kookpunt.nl/maxima-planeetme ... duct/5951/
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
rovermgfan

Re: De Artisan ® Mixer 6,9 L

Bericht door rovermgfan »

Ballie schreef:Hallo Dirk, allereerst welkom op het forum, (hoewel voor het voorstellen eigenlijk een ander deel van het forum in gebruik is).

Zoals ik in een ander topic al aangaf, moet je voorzichtig zijn met het kopen van elektrische apparaten in de VS. Als ik je link volg naar de site van Amazon, dan zie ik onder andere de volgende tekst staan:

Product Built to North American Electrical Standards
Unless otherwise indicated, this product is manufactured for North American electrical standards and is intended for use in the United States and Canada.


Ik moet je dan ook afraden om dit apparaat aan te schaffen. Het lijkt weliswaar heel erg goedkoop, maar zelfs wanneer je bijkomende kosten niet zou hoeven betalen, betaal je een behoorlijk bedrag voor een apparaat dat het op ons elektriciteitsnet niet zal doen. Sterker nog, wanneer je het toch op ons net aansluit, zal het apparaat dat waarschijnlijk niet overleven.
Hoi, bedankt voor je antwoord. Ze hebben in Amerika 110V. Er wordt een omvormer bijgeleverd, zodat het toestel ook hier te gebruiken is.
Gebruikersavatar
Danuta

Re: De Artisan ® Mixer 6,9 L

Bericht door Danuta »

Ow, ik heb mijn Kitchenaid Professional al weer, ehm...heel lang, jaartje of 7, 8, 9. Een 5 liter nog, draaide altijd netjes naast mijn gewone oude Kitchenaid, die heb ik weggeven, gebruikte ik bijna niet meer toen de kids de deur uit waren. Nu is 1 maschine wel genoeg en moet er een nieuwe dan weer de Pro 600 serie maar dan de 6.9.

Ik ben zeer tevreden over de Kitchenaid, maar moet je echt regelmatig grote en zware degen draaien dan raad ik toch een echte kneder aan. Die zijn ook neit bijzonder duur, een honderd of 5 a 6 denk ik voor een goede.


MVG


Danuta
Plaats reactie