Rofco KN4

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zelfbroodbakken2015

Rofco KN4

Bericht door Zelfbroodbakken2015 »

Na het 'gedoe' met de Bear Teddy heb ik een Rofco KN4 besteld die in juni geleverd wordt. Hij past niet op mijn aanrecht, dus daar moet ik nog een oplossing voor zien te vinden.
Ik heb er enkele gebruikersvragen over:
1. Geeft de machine bij het kneden veel warmte af ( dit i.v.m. de temperatuur van het deeg );
2. Ik begreep van Levine dat je het beste eerst het vocht kunt toevoegen en dan de rest. Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
3. Nog iemand suggesties voor het verplaatsen van 25 kg. Heb naar Trolleys gekeken, maar die zijn vaak te hoog en te duur :cry:
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Rofco KN4

Bericht door lekkermelig »

Platformwagens heb je al vanaf 3 tientjes, meubelhondjes al vanaf 2 tientjes. Staan ze wel erg laag, dat is wel een nadeeltje.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Rofco KN4

Bericht door Melinda »

Voor onze Rofco kneder hebben wij zelf een mobiele oplossing bedacht.
Afbeelding
Bij de houthandel (in ons geval Nijhof Baarn) een stuk restafval gezocht en op gewenste maat voor KN15 laten zagen. Wij vonden daar tussen de tafelpoten zo'n stevige eiken poot, in 4-en laten zagen.
Tussen poot en blad houtlijm en daarna met 4 lange schroeven vastgezet.
Onder de poot een wieltje, ook weer met 2 of 4 schroefjes vastgezet.
Voor de KN4 is een lichtere uitvoering al goed. Wij vonden dat dikke wel stoer. ^)^
Dus als je een beetje handig bent, kun je het zelf doen. Of als je slim bent, het laten doen. ;)
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Zelfbroodbakken2015

Re: Rofco KN4

Bericht door Zelfbroodbakken2015 »

Heel mooie constructie! Op zoek naar hout dus.
Wil jouw optie is inderdaad te laag.
Nog kneedadviezen? :?:
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Rofco KN4

Bericht door lekkermelig »

Als je niet weet wat de warmteafgifte is van dit apparaat zou ik zeggen: gewoon proberen. Het kan namelijk per soort machine enorm verschillen. Ik begrijp dat een KitchenAid iets van 1 graad per minuut opwarmt, bij een Bear is het een stuk minder is mijn ervaring.
En dan vooral ook proberen met veel deeg, weinig deeg, volkoren en juist met een erg nattig ciabatta deegje of zo. Meten is weten. Als je dat een paar keer gedaan hebt weet je voortaan altijd wat je kan verwachten.

Hoe lang je moet kneden kan ik je niet vertellen, maar ook daarvoor geldt: je voelt het vanzelf als het deeg goed is, en je hebt toch maar een stand, dus veel minder variatie dan bij een Bear. Af en toe stoppen en voelen, of goed luisteren naar medebezitters van de KN4.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Plaats reactie