Moeilijk kiezen

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gielse bakkers

Moeilijk kiezen

Bericht door Gielse bakkers »

Dag allemaal,

Ik val maar meteen met de deur in huis. Sinds enkele jaren kneden we ons brooddeeg (zwaar deeg met pitten) in onze Kenwood. We ondervinden echter dat deze machine te 'licht' is voor dat zware werk en we hebben ze dan ook al voor herstelling moeten wegbrengen. Omdat ik hetzelfde verhaal niet nog eens over wil doen willen we nu graag een spiraalmenger aanschaffen voor het zware werk. Ons budget ligt tussen 700 en 1000 euro. We willen graag met minimum 2 kg, maximum 5 kilo droog product (bloem, pitten etc...) werken. Ik heb al heel wat gelezen en twijfel tussen een Rofco, een Beeketal of een Maxima. Wie heeft er ervaring met deze toestellen, positief/negatief. Via welke weg schaften jullie je machine aan? En... als ik een machine aanschaf met een kuipinhoud van 20 l. kan ik dan een minimumhoeveelheid van 2 kg toch mooi mengen en kneden?

Met dank voor jullie gewaardeerde hulp,

Giels bakkertje
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Moeilijk kiezen

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik heb twee kneders van Rofco, een KN4 (max 5 kg deeg) en een N15 (max 12 kilo deeg). Over beide zeer tevreden, zou niet meer zonder kunnen. Er is ook nog een tussenmaat, zie de site van Rofco.
Als je deeg kneedt met 5 kilo droge bestanddelen kom je al bij de N15 terecht.

De Rofco kneders zijn 'sterker' dan de Maxima kneders.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie