Hobart A120 - ervaringen?

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ChrisK
Chef stoffer en blik
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 11 mei 2014, 21:26

Hobart A120 - ervaringen?

Bericht door ChrisK »

In mijn zoektocht naar een knappe gebruikte spiraalkneder ben ik via via tegen een Hobart A120 aangelopen. Nu wilde ik eigenlijk een spiraalkneder naast mijn kitchenaid, maar ik hoor ook altijd dat een hobart een beest onder de mixers is.

Wie heeft er een A120 (ik kreeg er via de zoekfunctie niet genoeg zicht op) en wat zijn je ervaringen?
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Hobart A120 - ervaringen?

Bericht door bakplaat »

Hallo Chris

Als je op zoek bent naar een Spiraalkneder moet ik je teleurstellen in de Hobart A 120

Dit is namelijk geen Spiraalkneder maar een Standmixer of Planeetmenger.Maar wel een heel goede. :2th:
Het merk Hobart durf ik gerust te zeggen ,wordt algemeen gebruikt in het merendeel van de professionele bakkerijen.

Met een kominhoud van maar liefst 12 ltr. kan Hobart elk vergelijk doorstaan, zelfs met de Bear Teddy, Kitchenaid, Kenwood etc. Zelf heb ik er vroeger in mijn Bakcarrière met veel plezier mee gewerkt.

Met deze machine kun je ook een heel goed Brooddeeg kneden en is daarnaast ook te gebruiken voor allerlei ander meng en klopwerk zoals voor Koekdegen, Taart/Cakebeslag, Slagroom, Eiwitschuim en Botercrème's.

Voor mij zou de keus niet moeilijk zijn...Dan ging ik voor de Hobart.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
ChrisK
Chef stoffer en blik
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 11 mei 2014, 21:26

Re: Hobart A120 - ervaringen?

Bericht door ChrisK »

Dag Cor, dank voor je reactie, jouw enthousiasme voor Hobart was me al opgevallen ;)
Juist omdat het een standmixer is ben ik wat huiverig voor zijn kwaliteiten als het om brooddeeg gaat. Bij de N50 (natuurlijk echt het kleine broertje van de A120) wordt dat zelfs afgeraden begrijp ik.

Inmiddels heb ik een overzicht met specificaties gevonden en lijkt de A120 4 kilo gewoon brooddeeg prima aan te moeten kunnen. Eens kijken of het me lukt deze machine te bemachtigen!
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Hobart A120 - ervaringen?

Bericht door bakplaat »

Begrijp me goed Chris, toen je in eerste instantie een Spiraalkneder zocht, dacht je misschien dat je er zo een gevonden had in de Hobart A 120. Vandaar je vraag over ervaringen. Een spiraalkneder is ook een fantastisch apparaat, maar met slechts één beperkte mogelijkheid...het kneden van deeg, niet meer en niet minder. De echte bakkers hebben er naast hun standmixer soms meerdere met verschillende inhouden.

Vandaar dat ik alle lof uitte voor de Hobart, waar je zoveel meer mee kunt. Bij verschillende merken/types standmixers zijn inmiddels spiraalkneedhaken verkrijgbaar, een hele verbetering, dat wel. Maar bij de Hobart machines hoef je daar niet bezorgd om te zijn, die is standaard al reeds voorzien van een uitstekend goede kneedhaak.

Ik hoop dat je deze machine in je bezit kunt krijgen, al zal daar vermoedelijk wel een (behoorlijk) prijskaartje aan hangen.
Ik adviseer je ook vooraf aan de koop of je er eerst eens een deeg mee mag kneden. Pas als je volkomen tevreden bent,kun je de deal dan afronden.

Horen binnenkort meer van je als...de trotse bezitter van deze geweldige machine?
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Plaats reactie