Kneedmachine kiezen

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
feetjuh11

Kneedmachine kiezen

Bericht door feetjuh11 »

Hallo broodbakkers en baksters. Ik vraag jullie hulp want ik zoek een betaalbare gemakkelijke en eenvoudig kneedmachine. Nu twijfel ik tussen een Clatronic KM3400 1200 watt en een Krups KA303S Perfect Mix 900 watt. Als ik de specificaties van de laatste lees is die behoorlijk sterk maar wel minder wattage. De prijs is ook een keer zoveel nl 200 euro terwijl de ander maar 100 euro is. Kan geen review over de Krups vinden maar hoop dat iemand hier er ervaring mee heeft of mij anderzins kan helpen. Hoor graag van jullie :2th:
Gebruikersavatar
PatrickD
Opboller
Berichten: 195
Lid geworden op: wo 25 mar 2015, 01:54
Locatie: Arnhem

Re: Kneedmachine kiezen

Bericht door PatrickD »

Hi!

Ik heb zelf een clatronic km3400 boven staan.
Was er eerst redelijk enthousiast over maar ik gebruik hem niet meer omdat die gewoonweg niet goed kneed.
Ook is het toerental te hoog als je hem op stand 1 zet
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kneedmachine kiezen

Bericht door Levinebaktbrood »

Beste Feetjuh, welkom op het forum. Het is gebruikelijk dat nieuwe leden zich eerst even voorstellen in de daarvoor bestemde rubriek voordat ze vragen gaan stellen of reageren op andere berichten.

Nu een antwoord op je vraag. Uiteraard kun je met beide machines brooddeeg kneden, maar je moet er dan wel rekening mee houden dat dat niet geweldig gaat. Aan een goede kneder hangt helaas een hoger prijskaartje. Wat je ook kunt doen, als het alleen om brooddeeg kneden gaat, is een broodbakmachine kopen. Die gebruik je dan alleen om deeg in te kneden. Ben je nog goedkoper uit ook.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie