Mixmaster 1000 watt

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joke

Mixmaster 1000 watt

Bericht door Joke »

In een krantje van de Hanos zag ik de Mixmaster 1000 watt staan. Verkoopprijs 329 euro ex. btw. = 398,09 incl.
Met schenkschild, kneedhaak, menghaak en draadgarde. 4,5 liter
Met planetarische mixbewegingen :?: wat dat ook moge zijn. Geschikt voor zwaar deeg.
Op internet kom ik tegen dat deze machine is gebruikt in de uitzendingen van Masterchef Australia en daardoor dus goed is ;B Lijkt mij een beetje kort door de bocht.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze machine?
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door bakplaat »

Joke schreef:In een krantje van de Hanos zag ik de Mixmaster 1000 watt staan. Verkoopprijs 329 euro ex. btw. = 398,09 incl.
Met schenkschild, kneedhaak, menghaak en draadgarde. 4,5 liter
Met planetarische mixbewegingen :?: wat dat ook moge zijn.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze machine?
Hallo Joke

Met de Mixmaster himself heb ik zelf geen ervaring,hij lijkt zoals op de folder van HANOS te zien is,wel wat op de Kenwood die ik wel goed ken :2th: ik heb alleen de versie met de kominhoud van 6,7 ltr.
Ik ben benieuwd of hij ook echt wel zo ''fluisterstil'' is zoals Hanos 'm in zijn folder omschrijft. ;K

De planetarische mixbewegingen kun je vergelijken met,bijvoorbeeld zoals de zon om de aarde draait...Dus in tegengestelde richtingen.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Ballie »

bakplaat schreef:bijvoorbeeld zoals de zon om de aarde draait...Dus in tegengestelde richtingen.
Ehm, volgens mij weten we al sinds 260 voor Christus dat de aarde om de zon draait :mrgreen:
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door bakplaat »

Vergeef me Ballie...De...ASTRONOMIE...ging me even boven m'n bakkersmuts. :mrgreen:

Maar ik denk wel dat Joke inmiddels begrijpt wat ik bedoelde.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Joke

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Joke »

Helemaal mee eens Cor, ik begrijp prima wat je bedoelde. :G
Gebruikersavatar
winkje
Gaat de goede kant op
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 11:58

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door winkje »

Hi Joke,

Potten en Pannen, de kookwinkel van Utrecht heeft 'm ook in de verkoop voor 399 euro. Je zou ze eens kunnen bellen om info te vragen. Josmar en zijn team zijn altijd erg eerlijk in hun oordeel en ik kan me niet voorstellen dat ze deze machine in hun assortiment opnemen als het niet een kwalitatief goed apparaat is. Overigens: 5 jaar garantie op de machine, 10 jaar op de motor.....

Groet, vincent
Gebruikersavatar
winkje
Gaat de goede kant op
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 11:58

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door winkje »

Hi,

Kleine aanvulling: review van deze machine via http://www.keukenrobotshop.be/productvideo/219677

Groet, vincent
Gebruikersavatar
Carmen

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Carmen »

Hij is er hoor! Wow. Wat een prachtig apparaat. Allemaal erg dank voor de adviezen en tips.

Eerste deeg gedraaid. Ging goed, dat wil zeggen na 12 minuten een deeg zoals ik met de hand niet kneden kan. Prachtig vliesje!

Maar... Vond het wel een beetje moeilijk en eng te zien. De bovenkant/kap die bewoog een beetje, je zag duidelijk dat er speling in zat. Niet dat het nu heen en weer ging hoor, maar wel iets. Hij werdt niet heet, wel warm. Het deeg kwam eerst uit de kom gekropen, later hing hij meer in de haak, zonder dat het omhoog kroop. Heel af en toe leek het of hij 'oversloeg'

Ik varieerde van stand 1 tot 4, wist niet goed waarin hij nu het beste deed. Ik gebruikte een derde bloem, tweederde volkoren en een deeg van 500 gram.

Op welke snelheid kneden jullie?
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Levinebaktbrood »

Dat de kop beweegt is normaal. Hoef je je geen zorgen om te maken. Ik kneed in de mixmaster op stand 1 en soms even op 2.

Succes met de machine!
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Carmen

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Carmen »

Dank je wel, Levina!

Inmiddels al prachtige dwergjes gedraaid. Wat een verschil! Soms loopt het deeg wel wat vast in de deeghaak. Zou het deeg dan te nat/droog zijn of misschien een te langzame snelheid? In elk geval ben ik trots en ontzettend blij met m'n keuze. Een ware keukenprins. Ben zo blij dat jullie mij hebben kunnen behoeden voor een verkeerde aankoop! Wat een fijn forum toch.
Gebruikersavatar
Carmen

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Carmen »

Wat ik nu toch heb opgemerkt...

Na twee keer gebruiken is er olie uit de machine gekomen. Op de 'kap' zit de aansluiting voor de kneedhaak etc. Daarnaast, in het midden, zit een inbus schroef. Hieruit kwam olie gelekt. Er zaten wat druppels in mijn mengkom en gekleefd rondom de schroef.

Moet ik hem nu inruilen? Van coolbleu, waar ik hem heb gekocht, kan ik hem omruilen. Verder geven ze niet echt reactie.

Ik bedacht dat er misschien te veel olie in het apparaat zat. Dat dat door het opwarmen van het apparaat uit is gaan zetten en er daardoor uit is gegaan. Aan de andere kant, misschien zit er nu wel te weinig olie in de machine voor die planetaire wielen...

Zouden jullie hem terug brengen? Hij lekt nu geen olie meer..
Gebruikersavatar
eric

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door eric »

Olalala,

Teveel vraagtekens, als...misschien...
Als dit normaal en éénmalig zou zijn (wat onbestaande is)
dan zou het euvel bij het proefdraaien in de fabriek al moeten opgelost zijn.
Mogelijk is een dichtingsringetje niet of slecht geplaatst, maar even goed kan de schroefdraad bij het monteren zijn beschadigd, of...?
Meteen omruilen, dat is wat ik zou doen.
Dan heb je terug vertrouwen in de machine zonder vraagtekens.
succes

eric
Gebruikersavatar
Carmen

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Carmen »

Ja hè? Hè bah. Wat balen. Maar inderdaad beter dan een 'miskoop' voor die prijs.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Levinebaktbrood »

Vervelend ;K. Mijn machine heeft daar gelukkig geen last van.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Melinda »

Ik denk dat ik hem zou willen omruilen. Coolblue geeft over het algemeen goede service.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Carmen

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Carmen »

Hij is inmiddels op naar cool blue.. Gelukkig krijg ik gemakkelijk een nieuwe. Inderdaad toch een eng idee wanneer er teveel olie uit zou zijn gelopen. Nu weer wachten op m'n tweede keukenprins! Machine zelf is een toppertje.
Gebruikersavatar
Rikkert
Deegkneder
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 19:45
Locatie: Terborg

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Rikkert »

Misschien is deze vraag al een aantal keren gesteld, maar ik heb het in ieder geval nooit mee gekregen, zit er in de Mixmaster een spiraalhaak of een "gewone" deeghaak die ook goed brood kan kneden?
Groet,
Rik.
Gebruikersavatar
Carmen

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Carmen »

Er zit een gewone deeghaak op, Rik. Voor zover ik weet kun je er ook geen andere haak op doen, zoals bij de kitchen aid. Maar hij draait als een zonnetje.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Levinebaktbrood »

De deeghaak is weer anders dan die van de KitchenAid, er zit een extra draaiing in en daardoor blijft het deeg niet steeds aan de haak hangen zoals bij de gewone haak van de KA.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Carmen

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Carmen »

Hij is alweer thuis!! Wat een snelle service hè? Morgen even een flink deegje draaien om hem te testen. Ben blij dat de lege plek op aanrecht weer is gevuld. :)
Gebruikersavatar
de kneet

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door de kneet »

deze machine wordt al jaren gebruikt bij Masterchef Austrialie en is ontzettend populair in dat land
het is een prima machine voor dagelijks gebruik is momenteel in de aanbieding bij CookenCo!
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Levensplezier »

Hallo De Kneet,

het is gebruikelijk om je voor te stellen als je op dit forum mee wilt praten. Het is altijd leuk om van je 'collega' hobby bakers te horen wat ze bezig houdt. Wat boeit jou bijvoorbeeld in de Masterchef Australië uitzendingen?

En heb je ook een 'echte' naam?
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
Sarah

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door Sarah »

Argh....mijn mixmaster is vast gelopen. Dat wil zeggen de kom zit muurvast en handvat van de kom is afgebroken. Ik heb er 500 gram speltmeel, noten, gist, water, etc. In gedaan. Terug naar de winkel waar ik deze een aantal maanden geleden heb gekocht. Bij zwaar deeg kan dit gebeuren werd mij gezegd.... Ik heb duidelijk gezegd dat ik de machine hiervoor wil gebruiken en advies gevraagd. Beetje jammer dit. Machine wordt opgestuurd en geen idee hoelang dit gaat duren.
Heb ik een verkeerde keus gemaakt met de mixmaster?
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door brood daar zit wat in »

Oh Sarah, wat balen zeg. Ik hoop dat er een goede oplossing komt en dat je je machine snel terug hebt.
Of je een verkeerde keuze gemaakt hebt, durf ik niet te zeggen...
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Mixmaster 1000 watt

Bericht door TigerManZ »

Da's knap vervelend.
Hopelijk wordt dit goed opgelost!
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Plaats reactie