Even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marjanne

Even voorstellen

Bericht door Marjanne »

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Sinds een paar maanden bak ik mijn eigen broden. (Niet in een bbm)
De Zuidmolen heb ik al ontdekt en probeer diverse soorten meel. Nu heb ik Camp Remy maar kan niet een recept vinden. Wel lees ik dat het lang rijsprocedee moet hebben. Wie kan me helpen?
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door lekkermelig »

Camp Remy heb ik wel eens gebruikt voor stokbroden en dergelijke. Ik neem aan dat het voor andere franse broden ook prima werkt. Ik heb me nooit zo verdiept in speciale recepten, De soorten die de zuidmolen verkoopt bevatten in ieder geval ook nog enzymen, moutmeel en extra gluten. Ik zie zelf de toegevoegde waarde niet zo van dit meel, maar er is ook niet zo veel mis mee.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik heb het ook wel gebruikt. Je kunt tarwebloem in recepten vervangen door Camp Remy, bijvoorbeeld voor vloerbroden, stokbrood, pistolets. Dat het perse een lang rijsproces zou moeten hebben, heb ik nog net eerder gehoord. Als je deeg langer wilt laten rijzen dan moet je de hoeveelheid gist verminderen en je kunt deeg ook in de koelkast bewaren om langere rijstijden te krijgen. Zo simpel is het :G.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie