Voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bakker Pendemik
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:37

Voorstellen

Bericht door Bakker Pendemik »

Beste mede bakkers,

Ben een thuiskok en thuisbakker hou van zowel banketbakken, taarten, patisserie en brood bakken al is het brood bakken heel lang geleden. Taarten bak ik van gevulde speculaas, appeltaarten tot bruidstaarten van meerdere lagen. De speculaas kruiden en amandelspijs maak ik zelf van een oud familie recept. Van een van mijn over overgroot vaders die aan een banketwedstrijd meedeed in Antwerpen heb ik een grote oorkonde nog hangen en diverse antieke speculaas planken uit de bakkerij, het bakken zit wel in de familie. Mijn moeder bakte ook altijd zelf brood, allerlei koekjes en gebak maar maakte ook zelf roomboter en vele andere eetbare dingen. Vanuit een stukje jeugdsentiment heb ik gekozen voor de naam "Bakker Pendemik".

Het brood bakken wil ik, na jaren niet gedaan te hebben, nu weer gaan doen ook omdat ik tegenwoordig 5 maanden in Zweden woon en werk en vers brood daar erg duur is en de dichtstbijzijnde winkel 40 kilometer verder op is. Met zulke afstanden ga je anders denken over eten, koken, bereiden en ingrediënten. Maar bovenal, wat is er lekkerder dan zelf gebakken vers brood en dat de geuren van het verse brood door het hele huis gaan. In mijn zwerftocht op het internet kwam ik dit forum tegen en heb me aangemeld.

Bakker Pendemik
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Bakker Pendemik
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:37

Re: Voorstellen

Bericht door Bakker Pendemik »

Dank je Levine,

Zag ook je website leuk hoor.
Gebruikersavatar
Bakker Pendemik
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:37

Re: Voorstellen

Bericht door Bakker Pendemik »

We zitten weer in Zweden en ben weer druk aan het bakken.

Vorig jaar heb ik een cursus bij het MOT in België (museum oude technieken) gedaan voor het bouwen van een broodbakoven klik hier dit is een workshop of hoe je het noemen wilt een drie daagse cursus om een broodoven te leren bouwen uit het project red de broodovens. Het is een erg leuke cursus kan je die aanraden. De bedoeling is dat in de komende jaren we een dergelijke broodoven buiten gaan bouwen.
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Voorstellen

Bericht door Anna »

Welkom terug! Wat een leuke cursus. Maak je t.z.t. een topic over het verloop van de bouw van de oven? Dat volgen wij hier graag in geuren en kleuren, nou ja foto's en tekst is ook goed ;)
Plaats reactie