even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gvklaveren
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 19:26

even voorstellen

Bericht door gvklaveren »

Beste mede-forummers,

hierbij stel ik me even voor.
Ik bak al meer dan 10 jaar brood, maar dan met enorme perioden er tussen dat ik er niet toe kom door van alles :shock: .
Ooit ben ik begonnen met een Quigg van de Aldi, die het nog steeds doet (na één eigen reparatie na ongeveer vijf jaar intensief gebruik: de temperatuursensor), maar waarvan één asje in het bakblik steeds vastloopt. (Mocht daar een vervangend twee-haaks blik voor te krijgen zijn, dan houd ik mij aanbevolen.)

Nu zag ik de nieuwe Silvercrest bakmachine (SBB 850 E1) met twee kneedhaken bij de Lidl staan en heb deze maar gelijk besteld. En zo weer begonnen.
Bij de eerste kennismaking met het apparaat blijkt er hier-en-daar qua bediening wat uitgebreid te zijn, o.a. met een (binnen grenzen) zelf te wijzigen programma (nr. 16) en ook een programma voor Yoghurt maken. Verder lijkt hij erg veel op de oude Quigg...
Nu ben ik so-wie-so gecharmeerd van een horizontaal bakblik met twee kneedhaken, al weet ik wèl dat kleine hoeveelheden niet altijd lekker verwerkt worden...

Verder heb ik bij Dirk broodmixen ontdekt, waarvan die met zonnepitten de eerste keer al lukte en erg lekker is (van Voogd uit Ouddorp). De prijs is tenminste redelijk!

Ik moet wel oppassen dat ik niet zoveel brood bak dat we het niet op kunnen eten; mijn handen jeuken om het volgende weer uit te proberen... ;B

Verder zijn we (eigenlijk i.v.m. gezondheidsproblemen mede door open keuken) eind vorig jaar voor het koken van het gas af gegaan en is er een oven gekomen met stoom, wat ik ook eens wil proberen voor het broodbakken.

Verder wil ik ook eens met de DO (Dutch Oven= gietijzeren pan) brood maken in de oven van gekneed en ongekneed deeg.

Jullie zien het: een heel lijstje om te volgen (nog afgezien van alle mogelijke recepten).

Ik was indertijd ook actief op een broodbakforum, al weet ik niet meet precies of dat dìt of een voorloper hiervan of een ander forum is.
(Misschien kan Levine dit zien?)

Allen succes met het bakken en we zullen elkaar wel weer eens tegenkomen.

Oh ja, ik zal kijken of ik e.e.a. kort in de "handtekening" kan verwerken.


Gerard.
Laatst gewijzigd door gvklaveren op zo 07 apr 2019, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Gerard :G.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie