Mini bakvormpjes

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Mini bakvormpjes

Bericht door Molenbroodje »

Ik wil graag de minibroodjes maken uit het boek van Levine. Nu weet ik wel dat je niet perse die minivormpjes hoeft te kopen, maar ik vind ze gewoon leuk :mrgreen: .

Weet iemand welke maat ik moet kopen? Bij dillekamille hebben ze minicakevormpjes in de maat 8,5, 11 en 14 cm. Volgens mij moet er zo'n 75 gram deeg in volgens recept. Welke denken jullie? Er staan verder geen andere maten bij. Of moet ik mijn liniaal meenemen naar de winkel? ^)^
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: Mini bakvormpjes

Bericht door Molenbroodje »

Ow, oeps! Wel meerdere maten erbij. Dan moet ik denk ik even rekenen. Hier de link: http://www.dille-kamille.nl/nl/shop/c/1 ... aal-klein/
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
Judith1973

Re: Mini bakvormpjes

Bericht door Judith1973 »

Er zijn ook siliconenbakvormpjes met rechthoekige bakjes van 5 bij 9 die allemaal aan elkaar vastzitten (zo'n rechthoek met iets van 14 bakjes aan elkaar vast). Maar ik weet niet of siliconenrubber geschikt is om brood in te bakken.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Mini bakvormpjes

Bericht door Bakmiep »

Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Mini bakvormpjes

Bericht door Bakmiep »

Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: Mini bakvormpjes

Bericht door Molenbroodje »

Bedankt voor de hulp en de links! :2th:

Siliconenvormen vind ik niet zo fijn. Verder heb ik de maten vergeleken uit de overige links en die komen overeen met de kleinste maar van dille kamille. De bovenste link van de broodbakshop zijn de bakblikken een stuk groter, dus zijn niet echt minimini broodjes ;) . En de tweede link moet je de vormen inbranden en daar ben ik te lui voor :mrgreen: . Dus het worden de kleinste vormpjes van Dille kamille! Die 8 broodjes in 1 bákblik vind ik ook mooi, maar die moet ik dan weer los gaan bestellen.

Ik zal het resultaat hier laten zien!
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Mini bakvormpjes

Bericht door Bakmiep »

Ik ben benieuwd. Ik wil ook nog een keer van die kleine broodjes maken. Binnenkort eens bij de Sligro kijken. Volgens mij heb ik daar van die kleine broodvormpjes gezien.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Mini bakvormpjes

Bericht door bakplaat »

Alweer enkele jaren geleden deze 'bakplaat' met 8 stuks mini broodvormpjes in een, uit Duitsland (Woolworth-Kleve) meegenomen.
Hierin bak ik ook Broodjes van 75 gram deeg per stuk in.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Mini bakvormpjes

Bericht door Ballie »

Molenbroodje schreef:De bovenste link van de broodbakshop zijn de bakblikken een stuk groter, dus zijn niet echt minimini broodjes ;) . En de tweede link moet je de vormen inbranden en daar ben ik te lui voor :mrgreen:
Ik heb beide links van de broodbakshop bekeken, maar beiden zijn antikleef bakvormen en hoeven dus niet ingebrand te worden. Sterker nog, dan doe je meer kwaad dan goed. Je hoeft ze alleen in te vetten. Meer niet. Na het bakken alleen even uitvegen met een stuk keukenpapier.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Mini bakvormpjes

Bericht door bakplaat »

Dezelfde vorm zoals die van Bakmiep heb ik ook (zie mijn vorig bericht/foto's) De afmetingen per vormpje zijn: l 9 x b 6 x h 3 cm./ 75 gram deeg.
Ook voorzien van een antiaanbak coating, maar voor gebruik vet ik ze toch wel even licht in met (zonnebloem)olie.

Afbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: Mini bakvormpjes

Bericht door Molenbroodje »

Ik heb vandaag toch de middelste gekocht, want 8,5 wat wel ECHT mini (het is ook nooit goed he? :mrgreen: )

Hier de productbeschrijving van de onderste link:

Deze anti kleef mini broodvorm is erg handig bij het maken van mini broodjes en cakejes. Vet de Patisse mini bakvorm telkens lichtjes, maar zorgvuldig in. De allereerste keer is het aan te bevelen de vorm even in te bakken door de vorm zonder inhoud een tiental minuten bij ca. 180 °C in de oven te plaatsen. Reinig de Patisse mini broodvorm na gebruik met warm water en droog hem daarna goed af. Niet in de vaatwasmachine reinigen.
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Mini bakvormpjes

Bericht door Bakmiep »

Patisse adviseert ze even leeg in de oven te zetten (adviseren ze met al hun vormen), maar dat is geen inbranden. Inbranden hoeft niet bij anti aanbakvormen.
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Mini bakvormpjes

Bericht door brood daar zit wat in »

Hallo Manon,

Heb jij inmiddels je minibakvormpjes al gebruikt en zijn het leuke broodjes geworden?
Ik wil ze ook een keertje maken en zit te twijfelen of ik de losse van de Dille&Kamille zal kopen of toch voor die van de broodbakshop.
Vraag me ook af hoe vaak je zulke broodjes zal bakken??
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Plaats reactie