Suiker weg laten uit mueslibollen??

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Suiker weg laten uit mueslibollen??

Bericht door brood daar zit wat in »

Kan ik de suiker die in het recept staat voor mueslibollen ook gewoon weglaten? Of is het wel belangrijk dat er suiker toegevoegd wordt?
Zou ze graag voor mijn moeder maken die tijdelijk op een streng (medisch) dieet staat en wel ongezoet mueslibrood/bolletjes mag.
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Suiker weg laten uit mueslibollen??

Bericht door Ballie »

Ik denk dat je zonder problemen de suiker uit het recept weg kunt laten. Het brood zal hooguit minder zoet zijn.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Suiker weg laten uit mueslibollen??

Bericht door Soepkipje »

brood daar zit wat in schreef:Kan ik de suiker die in het recept staat voor mueslibollen ook gewoon weglaten? Of is het wel belangrijk dat er suiker toegevoegd wordt?
Suiker kun je meestal gewoon probleemloos weglaten en is in de meeste recepten niet noodzakelijk.
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Suiker weg laten uit mueslibollen??

Bericht door brood daar zit wat in »

Dank, ik ga het proberen.
Bij gewoon brood laat ik het suiker achterwege, bij de mueslibollen twijfelde ik...
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Suiker weg laten uit mueslibollen??

Bericht door Soepkipje »

Foto mueslibollen en daaropvolgende commentaren verplaatst naar onderwerp: Wat hebben we ervan gebakken
.
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Plaats reactie