Broodzakken

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Broodzakken

Bericht door Merlijn »

Hi, meteen maar even met de deur in huis vallen, op zoek naar broodzakken viel ik bijna van mijn stoel van de prijs bij de Zuidmolen.
per 100 16 euro nog wat met bijna 7 euro verzendkosten :shock:
Mijn oude links nalopend, ontdekte ik dat veel 'oude bekende' wieberen zijn, geen 'Bakkertje Thuis' meer bijvoorbeeld, om precies te zijn, op de Zuidmolen na zijn al mijn oude 'bronnen' dus opgedroogd, heeft iemand een goede bron voor papieren (liefst onbedrukt) Broodzakken? En bij voorkeur geen leverancier die bij 2000 stuks begint :DB2:

Bedankt alvast, het gebeurt niet vaak dat Google me in de steek laat!
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Fleet
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 11:32

Re: Broodzakken

Bericht door Fleet »

Hallo Merlijn,
bij molen de Zandhaas in Santpoort verkopen ze broodzakken vanaf 20 stuks. Ik weet niet precies wat ze kosten.

Groet,
Fleet

PS. zelf gebruik ik altijd de oude zakken van het brood dat we sporadisch kopen :-)
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Broodzakken

Bericht door Soepkipje »

Kom weleens bij molens die papieren zakken per 10 of 20 verkopen. Bij Aveve/Welkoop/Boerenbond verkopen ze ook papieren zakken. Veel van die winkels zijn ook Soezieverkooppunten geworden die in ieder geval papieren zakken (wel met opdruk ;K ) verkopen. Het is al heel wat jaren geleden, maar toen kocht ik bij zo'n Soezie verkooppunt 20 zakken voor iets van 3 Euro.

Btw: Leuk je hier weer terug te zien!
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Broodzakken

Bericht door lekkermelig »

Merlijn,

Welkom terug!
Molen de Vlijt heeft 20 zakken voor 2,30. Voordeliger heb ik ze voor deze kleine hoeveelheden nog niet kunnen vinden.
Ik weet dat je ze veel voordeliger kan krijgen, maar dan heb je meteen een paar duizend stuks.
Misschien iets om eens met meer mensen in te kopen en te verdelen als er animo voor is.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Jean
Opboller
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:52
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Broodzakken

Bericht door Jean »

Soepkipje schreef:Kom weleens bij molens die papieren zakken per 10 of 20 verkopen. Bij Aveve/Welkoop/Boerenbond verkopen ze ook papieren zakken. Veel van die winkels zijn ook Soezieverkooppunten geworden die in ieder geval papieren zakken (wel met opdruk ;K ) verkopen. Het is al heel wat jaren geleden, maar toen kocht ik bij zo'n Soezie verkooppunt 20 zakken voor iets van 3 Euro.

Btw: Leuk je hier weer terug te zien!

Dat is dan nog duurder he; ;B
Gebruikersavatar
Br00dd00s
Gaat de goede kant op
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 okt 2015, 23:35
Locatie: Berlijn

Re: Broodzakken

Bericht door Br00dd00s »

Heb je al eens bij ebay gekeken?

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Pluk de dag ...
Gebruikersavatar
jasmon
Deegroller
Berichten: 303
Lid geworden op: ma 02 nov 2015, 20:51
Locatie: Baarn

Re: Broodzakken

Bericht door jasmon »

Jan

-Rofco N5 kneder, SMEG CPF9IP oven, AEG CD710M combioven -
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Broodzakken

Bericht door Merlijn »

Tja, dat is dus ongeveer dezelfde prijs..
@ Jasmon, ik gebruik liever papieren zakken :D,
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Hans0166
Deegkneder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 14:17
Locatie: Tholen

Re: Broodzakken

Bericht door Hans0166 »

zoek eens op waspapier of wax paper ... de echte broodzakken zijn namelijk hiervan gemaakt.
Op rol vast veel goedkoper. Even wikkelen en dichtvouwen, heb je ook een zak.
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Broodzakken

Bericht door Soepkipje »

Jean schreef: Dat is dan nog duurder he; ;B
@Jean: Wat bedoel je nou eigenlijk?
.....duurder dan wat?
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Broodzakken

Bericht door Ballie »

Eej Merlijn, da's ff geleden dat we jou hier hebben gezien :D

Papieren broodzakken zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs maar ik heb toch wat voor je gevonden, al zit er wel een klein addertje onder het gras.

Ik kom toch ook op die Verpakkingsshop uit, maar wel met een stuksprijs van (slechts) 6 cent. Het addertje onder het gras is: Ze worden per 1000 verkocht. Klik HIER voor de pagina met de bewuste zak.

Misschien kun je iets samen met andere forumleden organiseren.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Broodzakken

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik koop broodzakken bij Moonen, ik heb deze en deze. De prijs die je ziet is excl. BTW en er komen ook nog verzendkosten bij.

Je moet ook weer een grote doos kopen, maar voor mij is dat juist fijn. Ze vliegen er bij mij aardig doorheen.

Wat ik kan aanbieden: ik koop een extra doos en dan kunnen jullie het aantal dat je wilt bij mij komen kopen. Versturen kan ik evt. ook, maar dan alleen kleine aantallen in een envelop. Dan komen de verzendkosten en kosten voor de enveloppe er uiteraard nog bij.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Jean
Opboller
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:52
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Broodzakken

Bericht door Jean »

Soepkipje schreef:
Jean schreef: Dat is dan nog duurder he; ;B
@Jean: Wat bedoel je nou eigenlijk?
.....duurder dan wat?
Dan de prijs in het oorspronkelijke bericht.
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Broodzakken

Bericht door Merlijn »

Jean schreef:
Dat is dan nog duurder he; ;B
1 Euro per 100 goedkoper, Ik vraag me af of de winkel op de Kemphaan (waar ze veel soezie producten verkopen) in Almere ze heeft, dan bespaar ik de verzendkosten, en dat is dan weer 7 euro, kom ik toch nog een heel eind! Ik had een paar jaar geleden 100 plastic en 100 witte broodzakken gekocht bij Bakkertje Thuis, samen met verzendkosten iets van 14 euro, das dat was wat ik aan prijs in mijn hoofd had, jammer dat alleen electronica alsmaar goedkoper word :D,
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Broodzakken

Bericht door Merlijn »

Levinebaktbrood schreef:Ik koop broodzakken bij Moonen, ik heb deze en deze. De prijs die je ziet is excl. BTW en er komen ook nog verzendkosten bij.

Je moet ook weer een grote doos kopen, maar voor mij is dat juist fijn. Ze vliegen er bij mij aardig doorheen.

Wat ik kan aanbieden: ik koop een extra doos en dan kunnen jullie het aantal dat je wilt bij mij komen kopen. Versturen kan ik evt. ook, maar dan alleen kleine aantallen in een envelop. Dan komen de verzendkosten en kosten voor de enveloppe er uiteraard nog bij.
Wat een aardig aanbod, ik zag alleen dat de lengte 35cm is, dat vind ik wat kort, de zakken die ik had waren 50cm lang. Ik ga van het weekend wel even op de Kemphaan kijken of ze daar iets hebben, al koop ik er maar 20 om op mijn gemak verder te kunnen zoeken.
Ik gebruik nu een stoffen broodzak (gekocht in Duitsland) maar die bevalt me niet zo goed, de opening is ietwat smal, met de broden die ik bak dus friemelen om ze er in en eruit te krijgen.
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
raMniv
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 14:00

Re: Broodzakken

Bericht door raMniv »

Mocht er een brood uit de bbm in kunnen dan doe ik graag mee!
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Broodzakken

Bericht door Merlijn »

Soepkipje schreef:Kom weleens bij molens die papieren zakken per 10 of 20 verkopen. Bij Aveve/Welkoop/Boerenbond verkopen ze ook papieren zakken. Veel van die winkels zijn ook Soezieverkooppunten geworden die in ieder geval papieren zakken (wel met opdruk ;K ) verkopen. Het is al heel wat jaren geleden, maar toen kocht ik bij zo'n Soezie verkooppunt 20 zakken voor iets van 3 Euro.

Btw: Leuk je hier weer terug te zien!
Dank je, het voelt ook goed om weer terug te zijn, ik kan op de webshop van Welkoop/Boerenbond bij het zoeken op zak enkel zakjes wortelzaad, dierenvoeding en vogelhuisjes vinden (ja, die laatste verraste mij ook ;) ).
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Broodzakken

Bericht door Merlijn »

Ballie schreef:Eej Merlijn, da's ff geleden dat we jou hier hebben gezien :D

Papieren broodzakken zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs maar ik heb toch wat voor je gevonden, al zit er wel een klein addertje onder het gras.

Ik kom toch ook op die Verpakkingsshop uit, maar wel met een stuksprijs van (slechts) 6 cent. Het addertje onder het gras is: Ze worden per 1000 verkocht. Klik HIER voor de pagina met de bewuste zak.

Misschien kun je iets samen met andere forumleden organiseren.
Het is de goede maat, maar ik zou het liefste inderdaad van die parafine zakken hebben, bij voorkeur wit ;-)
Al met al word het niet makkelijker, plastic zakken lekken weekmakers in je brod, wil je gerecycled papier blijken daar ongewenste minerale olien in te zitten, :crazy:
Ik zoek nog even verder, raar dat die site alleen plastic broodzakken heeft!
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Broodzakken

Bericht door bakplaat »

Ook de Zuidmolen verkoopt BROODZAKKEN

Zowel van plastic als papier. De papieren zakken 26x 48 cm. zijn wel geparaffineerd en gekleurd en zijn verkrijgbaar vanaf 10 stuks €. 2.30 tot 600 stuks €. 86.39.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Broodzakken

Bericht door Merlijn »

bakplaat schreef:Ook de Zuidmolen verkoopt BROODZAKKEN

Zowel van plastic als papier. De papieren zakken 26x 48 cm. zijn wel geparaffineerd en gekleurd en zijn verkrijgbaar vanaf 10 stuks €. 2.30 tot 600 stuks €. 86.39.
Erm, in mijn OP, melde ik juist mijn schrik van 16+ euro / 100 zakken, met 7 euro verzendkosten bij de Zuidmolen, en was ik op zoek naar een alternatief..
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
erico321

Re: Broodzakken

Bericht door erico321 »

Ik heb ze bij de Sligro gekocht 16,80 ex btw er zitten er duizend in.
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Broodzakken

Bericht door Merlijn »

erico321 schreef:Ik heb ze bij de Sligro gekocht 16,80 ex btw er zitten er duizend in.
Papieren of plastic?
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Broodzakken

Bericht door Melinda »

Merlijn schreef:
erico321 schreef:Ik heb ze bij de Sligro gekocht 16,80 ex btw er zitten er duizend in.
Papieren of plastic?
Zat ik mij ook al af te vragen. ;)
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Plaats reactie