Rozijnen mengen niet

Voor vragen over waarom brood niet geworden is zoals je had gewild, niet gerezen of misvormd etc. Je bloopers mogen hier ook bij.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LQ1234
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: za 04 jan 2020, 20:59

Rozijnen mengen niet

Bericht door LQ1234 »

Hoi allen,

Al een aantal keer rozijnenbrood proberen te bakken, maar de rozijnen mengen nooit goed. Altijd zitten ze een beetje bovenin het brood.
Ik laat ze altijd een half uur wellen in heet water en vervolgens nacht in vergiet uitlekken, drogen met keukenrol en dan met wat bloem er overheen in de bakmachine maar toch gaat het fout.

Hebben jullie tips? En hoeveel gram rozijnen zouden jullie doen bij een brood met 500gram meel?
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Rozijnen mengen niet

Bericht door Levinebaktbrood »

Uhmm, bak je het brood in de broodbakmachine? En de rozijnen met bloem bestrooien hoeft niet bij brood.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Rozijnen mengen niet

Bericht door Rik59 »

Hallo LQ1234

Welkom..

Wij willen graag kort weten wie LQ1234 is dus ik vraag je vriendelijk je voor te stellen.. in de juiste rubriek
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Koos de bakker
Deegroller
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 22 sep 2017, 22:29

Re: Rozijnen mengen niet

Bericht door Koos de bakker »

Als ik rozijnenbrood in de bbm maak dan werk ik altijd de rozijnen er nog even met de hand door. Mijn bbm krijgt de rozijnen ook niet goed door het deeg gewerkt. Dus na 20 minuten even het blik uit de machine halen en met een houten lepel de rozijnen door het deeg werken. Dan krijg je een mooi rozijnenbrood.
Ik bak al jaren brood in een BBM. Maar nu ben ik begonnen aan het echte werk; broodbakken in een houtoven.
Plaats reactie