Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Renee
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 19:38

Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Renee »

Ik denk niet dat ik de enige ben die tegen hamsteraars aanloop.... :( . Ik Had nieuw meel nodig en wilde bij de Zuidmolen bestellen zoals altijd. Kreeg van hen echter de melding dat ze geen nieuwe bestellingen meer aannamen. Ook op forums van andere baksites kom ik berichten tegen van mensen die geen meel en gist mee in hun omgeving kunnen krijgen.
Daarom heb ik een tip voor al die mensen die moeite hebben om hun bakspullen binnen te krijgen. Ik heb meel besteld bij de Wijchense Molen. Gisteren besteld en vandaag in huis. Ze hebben van alles nog genoeg voorraad. Toegegeven het assortiment is misschien kleiner dan bij de Zuidmolen maar toch kunnen wellicht een hoop mensen hiermee vooruit.
Website www.wijchensemolen.nl

Ik hoop dat ik hiermee wat mensen kan helpen.
Groetjes van Renée

ik kneed, klop en mix met een Kenwood Chef XL en bak in een nieuwe Etna combi oven.
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Bioloogje »

Dank voor de tip! Dat wordt bijzonder gewaardeerd[emoji122]
Laatst gewijzigd door Bioloogje op vr 20 mar 2020, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
valk03
Jongste bediende
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 20 mar 2020, 10:14

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door valk03 »

Super, dank voor de tip.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door lekkermelig »

Molen de Vlijt in Wageningen schijnt ook nog voorraad te hebben hoorde ik van mijn buren. Er staan alleen rijen voor de deur omdat er maar weinig mensen tegelijk binnen mogen. Ik heb voorlopig nog wel wat liggen, dus ik hoop dat de Zuidmolen binnenkort gewoon weer bestellingen aanneemt

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
guzzi
Gaat de goede kant op
Berichten: 99
Lid geworden op: zo 16 dec 2018, 17:35

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door guzzi »

Ik heb een hele week lopen zoeken naar een simpel pakje bloem... Ik heb wel T65 en Amerikaans bloem maar voor het brood voor mijn zoon die werkelijk alles in het tostiapparaat duwt vind ik dat zonde.

Ik was dat zoeken zo zat dat toen de 25KG zakken weer beschikbaar waren bij Baktotaal ik die maar besteld heb.
Kan elk moment bezorgd worden :angel:

Er schijnt ook een run geweest te zijn op broodbakmachines, dus met een beetje geluk komt er een nieuwe golf thuisbakkers aan op dit form :clap:
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door allema »

De zuidmolen is in ieder geval tot 6 april helemaal gesloten.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door BakkerGerrit »

Wanneer ze bij de Zuidmolen weer bij zijn met het uitleveren gaat de webshop weer open.......
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Bioloogje »

Ook in Noord-Holland, bij Alkmaar nog meel verkrijgbaar bij molen De Gouden Engel: https://www.maalderij-degoudenengel.nl/webwinkel/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
Vitamine C
Warme bakker
Berichten: 690
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 08:57

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Vitamine C »

Ik kon nog bij zuidmolen bestellen, vaste klant. Nu nog afwachten wanneer het komt. (25kg T65 want dat gaat zo snel op)
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door BakkerGerrit »

Ik ben ook vaste klant maar bij mij is de bestelmodule op de site sinds 19 maart geblokkeerd. Of heb je telefonisch besteld?
Gebruikersavatar
Vitamine C
Warme bakker
Berichten: 690
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 08:57

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Vitamine C »

Ik zie dat ze de site nu dicht hebben gegooid, dus was waarschijnlijk net op tijd. (vorige week dinsdag ergens besteld, online)

Raar dat iedereen ineens meel gaat inslaan, veel hobbybakkers erbij
Laatst gewijzigd door Vitamine C op ma 23 mar 2020, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Bioloogje »

Ik heb het ook geprobeerd; zo lang mogelijk gewacht ivm niet willen hamsteren. Maar alles is nu gewoon op/over datum. En brood bak ik eigenlijk altijd zelf. De Zuidmolen geeft al enige tijd om begrijpelijke redenen niet thuis dus geef ik het lokale meel van de plaatselijke molen maar eens een kans. Met wat aanpassing van recepten lukt dat aardig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Rik59 »

Zaterdag nog 50 kg bloem gescoord.. dus kan nog FF bakken
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door BakkerGerrit »

Dus JIJ bent die hamsteraar....... :sick:
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Rik59 »

BakkerGerrit schreef: ma 23 mar 2020, 20:59 Dus JIJ bent die hamsteraar....... :sick:
Och.. waren maar 2 zakjes... 25 kg /p/st
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door lekkermelig »

Zo,

Zojuist een 25 kg zak eko bloem gescoord. Kunnen we weer ff bakken. Molen De Zandhaas in Santpoort heeft voorlopig nog genoeg zeggen ze, en in het verleden heb ik er wel eens meel gehaald van prima kwaliteit. Ze malen gewoon door tot het niet meer mag. Online allemaal een beetje onhandig en hoge verzendkosten maar als je in de buurt woont en meel tekort komt zou dat dus ook een nuttig adres kunnen zijn.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
KeesR
Deegroller
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 09 jul 2017, 20:41

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door KeesR »

Gek eigenlijk, meel lijkt het enige te zijn dat ze bij ons in Laar hamsteren. Brood is er nog genoeg verkrijgbaar dus neem ik dat wel.
Gebruikersavatar
Koos de bakker
Deegroller
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 22 sep 2017, 22:29

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Koos de bakker »

Bij Bouwhuis (baktotaal) is de prijs van een zak volkorenmeel (25kg) in een jaar tijd verhoogd van €16,- naar nu €27,49. Ik snap dit echt niet. Afbeelding
Ik bak al jaren brood in een BBM. Maar nu ben ik begonnen aan het echte werk; broodbakken in een houtoven.
Gebruikersavatar
Vitamine C
Warme bakker
Berichten: 690
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 08:57

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Vitamine C »

16 euro is wel extreem cheap
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Levinebaktbrood »

Ja belachelijk die prijsverhoging bij Bouwhuis. GRrrrrr. Ze slaan er zo mooi een slaatje uit. Ze denken vast dat mensen dat toch wel gaan betalen omdat bloem en meel schaars is geworden sinds corona op bezoek is.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Melinda »

Heb 2 weken geleden nog bloem en meel kunnen bestellen bij De Wijchense molen. Eerst gebeld of er nog voorraad was. De bestelling was heel vlot. 1-2 dagen. Geen woekerprijzen.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door BakkerGerrit »

De Zuidmolen geeft nu aan op hun website dat de webshop waarschijnlijk op 14 april weer opengaat.
Gebruikersavatar
Fleet
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 11:32

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Fleet »

Hallo allemaal,
heeft iemand idee waar je nog verse gist kunt kopen?

groet,
Maarten
Gebruikersavatar
Vitamine C
Warme bakker
Berichten: 690
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 08:57

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Vitamine C »

Ja hier in Delft bij de molen
Jette
Gaat de goede kant op
Berichten: 58
Lid geworden op: do 10 okt 2019, 21:46

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Jette »

In welke omgeving zoek je?

Hier bij de molen is het ook gewoon te koop; ik ga naar korenmolen Wilhelmina in Groningen.

Op de site van Jumbo zie ik het ook staan (Bruggeman verse gist). Misschien even informeren bij een winkel bij jou in de buurt.
Gebruikersavatar
Fleet
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 11:32

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Fleet »

Ik woon in de Bollenstreek.
Ik koop normaal mijn (Bruggeman) gistblokjes bij de Turkse supermarkt bij mij in het dorp. Die heeft ze echter niet meer en zou ze voorlopig ook niet krijgen.

Op de websites van Plus en AH staat dat ze het ook verkopen (alleen in de winkels) maar bij zowel de plaatselijke AH en Plus verkopen ze dit niet.
Gebruikersavatar
Vitamine C
Warme bakker
Berichten: 690
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 08:57

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Vitamine C »

Bij onze Jumbo verkochten ze het ook. Medewerker zei dat de volledige dozen steeds de prullenbak in gingen. Nu hebben ze het niet meer
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door lekkermelig »

Bij ons in Wageningen hebben ze ook gewoon verse gist bij de Jumbo. Maar er is zeker schaarste, ik weet van mijn Duitse bakvriendjes dat er daar geen kruimel verse gist meer te krijgen was. En zij bakken veel meer met verse gist.
Er zal vast wel verschil tussen zitten maar met droge gist kan je ook prima bakken en het is veel langer houdbaar. Geen idee of dat ook overal uitverkocht is, maar bij bouwhuis bijvoorbeeld was dat wel zo.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Joannes
Gaat de goede kant op
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 00:03

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Joannes »

Citaat: " Ja belachelijk die prijsverhoging bij Bouwhuis. GRrrrrr. Ze slaan er zo mooi een slaatje uit. Ze denken vast dat mensen dat toch wel gaan betalen omdat bloem en meel schaars is geworden sinds corona op bezoek is."

Zij die woekeren in slechte tijden en de medemens financieel het mes op de keel zetten verdienen ons niet als klant in goede tijden.
Gebruikersavatar
Fleet
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 11:32

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Fleet »

Ik heb zojuist bij zelfbroodbakken.nl besteld. Kleinste hoeveelheid is 500 gram, veel meer dan ik eigenlijk nodig heb.
Maar ik kan vast nog wel wat bakvrienden blij maken. :)
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Rik59 »

Je kan ook FF flink doorbakken... dan is de vriezert zeker weer vol!! :D en tegen een hele straat paasstollen zegt niemand nee hoor... wel 1 ½ meter stollen dan... :?
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Fleet
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 11:32

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Fleet »

Haha. Dat doorbakken gaat wel lukken, maar een halve kilo gist is toch wel wat veel.
Nou ja, vanochtend dus besteld en kreeg net al bericht dat het verstuurd is. Dat is wel mooi.

Was ik dus net bij de Turkse supermarkt... hadden ze toch wat gist liggen. Ik heb het nu maar laten liggen voor de volgende :-)
Gebruikersavatar
Br00dd00s
Gaat de goede kant op
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 okt 2015, 23:35
Locatie: Berlijn

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Br00dd00s »

lekkermelig schreef: vr 03 apr 2020, 10:33 Bij ons in Wageningen hebben ze ook gewoon verse gist bij de Jumbo. Maar er is zeker schaarste, ik weet van mijn Duitse bakvriendjes dat er daar geen kruimel verse gist meer te krijgen was. En zij bakken veel meer met verse gist.
Er zal vast wel verschil tussen zitten maar met droge gist kan je ook prima bakken en het is veel langer houdbaar. Geen idee of dat ook overal uitverkocht is, maar bij bouwhuis bijvoorbeeld was dat wel zo.

Wil
Nou, niet alleen verse gist. De instantgist is ook nergens meer te krijgen (en wc-papier :lol: ). Normaal gesproken bak ik alleen met biologische verse gist. Ik woon in Berlijn en binnen een straal van 1 km. van mijn woning zijn zeker 10 supermarkten. Nergens was meer gist te krijgen. Geen verse en geen instant. In mijn wanhoop heb ik duur via een bakker op Amazon een een 500gr.-pak instant gist van Bruggeman gekocht voor 10,00 Euro + 5,00 Euro porto. Kort na mijn bestelling had de bakker zowel in de webshop van zijn eigen website als op Amazon geen gist meer.

Ook meel is hier niet of nauwelijks te koop. Veel molens hebben hun webshop gesloten, omdat ze het hoge aantal bestellingen niet meer aankunnen. Ik heb meerdere uren doorgebracht om via Google molens en bakkerijen in Duitsland te vinden die nu nog meel verkopen. Normaalgesproken koop ik meel ook in de supermarkt (of bij de drogist) en niet meer dan 2 kilo tegelijk. Uiteindelijk heb ik in één keer 17 kg. volkoren en witte speltmeel bij een molen besteld. Bij een andere webshop duur 8 kg. tarwebloem (vanwege porto) en bij dezelfde bakkerij waar ik gist had besteld via Amazon, nu rechtstreeks en duur (porto) 5 kg. Demeter volkorenroggenmeel. Voor zover ik weet hebben de leveranciers de prijzen van het meel niet verhoogd. Maar door kleine aantallen te bestellen wordt de kiloprijs hoog vanwege de portokosten.
Pluk de dag ...
Gebruikersavatar
Koekie30
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 17 feb 2020, 23:02

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Koekie30 »

De webwinkel van de Zuidmolen is weer open! En alles - nog - goed verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Flourpower
Deegkneder
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 20 apr 2014, 14:54

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Flourpower »

Joannes schreef: vr 03 apr 2020, 11:00

Zij die woekeren in slechte tijden en de medemens financieel het mes op de keel zetten verdienen ons niet als klant in goede tijden.

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit in hun geval, maar weet dat in zulke tijden er iets is zoals speculatie op grondstoffen op de wereldmarkt (een schande overigens, speculeren met voedsel maar bon.. ) .
Er is een héél grote vraag ineens naar bijv. biologische spelt producten en zie daar toch prijsstijgingen tot 33%. Mede omdat er niets meer uit Oekraïne komt.. En dan moet je als producent, wederverkoper óók volgen want in de marges kan je dat gewoon niet opvangen.


Just saying: het is niet altijd 'woekeren en profiteren".. ;)
^ wat ik schrijf + > wie ik ben : de laatste beroepsmolenaar van Oost-Vlaanderen ..
Gebruikersavatar
Fleet
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 11:32

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Fleet »

Koekie30 schreef: za 11 apr 2020, 02:38 De webwinkel van de Zuidmolen is weer open! En alles - nog - goed verkrijgbaar.
... update 16 april.... hij is alweer dicht...
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Melinda »

Ben ik net op tijd geweest. Gisteren een bestelling ontvangen, die ik in het weekend geplaatst had. Dat is boffen. :D
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Fleet
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 11:32

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Fleet »

Ik heb bij BakTotaal ook geluk gehad tot nu toe. Bloem en meel die ik het meeste gebruikt is gelukkig regelmatig 'bestelbaar'.
Gebruikersavatar
Breudje
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: di 07 apr 2020, 20:43

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Breudje »

Br00dd00s schreef: zo 05 apr 2020, 22:12
lekkermelig schreef: vr 03 apr 2020, 10:33 Bij ons in Wageningen hebben ze ook gewoon verse gist bij de Jumbo. Maar er is zeker schaarste, ik weet van mijn Duitse bakvriendjes dat er daar geen kruimel verse gist meer te krijgen was. En zij bakken veel meer met verse gist.
Er zal vast wel verschil tussen zitten maar met droge gist kan je ook prima bakken en het is veel langer houdbaar. Geen idee of dat ook overal uitverkocht is, maar bij bouwhuis bijvoorbeeld was dat wel zo.

Wil
Nou, niet alleen verse gist. De instantgist is ook nergens meer te krijgen (en wc-papier :lol: ). Normaal gesproken bak ik alleen met biologische verse gist. Ik woon in Berlijn en binnen een straal van 1 km. van mijn woning zijn zeker 10 supermarkten. Nergens was meer gist te krijgen. Geen verse en geen instant. In mijn wanhoop heb ik duur via een bakker op Amazon een een 500gr.-pak instant gist van Bruggeman gekocht voor 10,00 Euro + 5,00 Euro porto. Kort na mijn bestelling had de bakker zowel in de webshop van zijn eigen website als op Amazon geen gist meer.

Ook meel is hier niet of nauwelijks te koop. Veel molens hebben hun webshop gesloten, omdat ze het hoge aantal bestellingen niet meer aankunnen. Ik heb meerdere uren doorgebracht om via Google molens en bakkerijen in Duitsland te vinden die nu nog meel verkopen. Normaalgesproken koop ik meel ook in de supermarkt (of bij de drogist) en niet meer dan 2 kilo tegelijk. Uiteindelijk heb ik in één keer 17 kg. volkoren en witte speltmeel bij een molen besteld. Bij een andere webshop duur 8 kg. tarwebloem (vanwege porto) en bij dezelfde bakkerij waar ik gist had besteld via Amazon, nu rechtstreeks en duur (porto) 5 kg. Demeter volkorenroggenmeel. Voor zover ik weet hebben de leveranciers de prijzen van het meel niet verhoogd. Maar door kleine aantallen te bestellen wordt de kiloprijs hoog vanwege de portokosten.
In Duitsland is het inderdaad gekkenhuis gewoon. Ik haal altijd mijn meel type 550 bij Kaufland. Ik heb 2 Kaufland’s bezocht maar het enige wat zij nog hadden waren vegan en bio bakmixen. Geen meel, geen gist, niks. Gelukkig heb ik gister bij Penny nog een kilo spelt meel kunnen kopen. Maar ook daar geen gist te bekennen... :roll:
Gebruikersavatar
WesleyNL
Deegroller
Berichten: 482
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 17:09

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door WesleyNL »

Ik heb het hier besteld:


https://www.wijchensemolen.nl/

Gist, bakkerszout, bloem.

Over mijn eerste ervaring ben ik zeer tevreden.

Misschien hebben jullie er wat aan.
Mixers: Kenwoon kmix met superdoughhook, Grilletta IM5
Oven: Bosch CSG856R Combi stoomoven.
Gebruikersavatar
Vitamine C
Warme bakker
Berichten: 690
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 08:57

Re: Verkrijgbaarheid meel en andere bakspullen

Bericht door Vitamine C »

De zuidmolen is online weer open.
Plaats reactie