Beste Victory,
Je stelt een goede vraag maar ze is moeilijk tot je voldoening te beantwoorden. Als Vlaming is Wallonië ook een klein beetje buitenland voor ons.
Gewoonlijk koop ik, als Belg, mijn bloem/meel bij de plaatselijke molen of de bio-molen ( Van Eecke in Varsenare, bij Brugge of À la Tarte in Nazareth, bij Gent.)
Uitzonderlijk koop ik eens harde bloem/meel ( cfr. Manitoba en dergelijke ) bij Nederlandse webshops. Die heb ik op dit forum leren kennen.
Maar in Wallonië ben ik niet zo bekend met molens.
Bij de winkelketen
Colruyt en vooral
Bio-Planet heb je een redelijk assortiment bloem/meel. Je kan dat vinden op hun website.
Bij Bio-Planet heb je veel keuze met verschillende soorten maar diep in de Ardennen hebben ze niet veel winkels. Eens voorbij de Sambervallei hebben ze zelfs geen winkel meer en juist daar beginnen de Ardennen.
Colruyt heeft wel winkels maar iets minder keuze.
Aveve is een keten met heel veel soorten bloem/meel. Ze zijn kampioen in soorten mixen. Ze hebben zoveel keuze dat ik er hoofdpijn van krijg.

En ze hebben winkels in Wallonië. Of ze "sterke" bloem hebben weet ik niet heel zeker.Maar voor een vakantie BBM is het een paradijs.
Hopelijk helpt het je een beetje.