Korstmargarine

Voor vragen over meel, gist, en wat je nog meer in een brood wil stoppen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnneMarie63
Jongste bediende
Berichten: 38
Lid geworden op: di 29 sep 2015, 19:32

Korstmargarine

Bericht door AnneMarie63 »

Ik heb onlangs een paar kilo Trio Korstmargarine gekregen. Normaliter gebruik ik roomboter, maar ben met deze korstmargarine aan de slag gegaan. Mooi eindresultaat (mooi gebladerd) maar ik vond de smaak ronduit vies. Tot twee maal toe een nieuwe portie bladerdeeg gemaakt, met een keer half roomboter/half korstmargarine en een keer 2/3 roomboter en 1/3 korstmargarine. Maar ik blijf op de achtergrond een vieze smaak proeven die echt in mijn keel blijft hangen.
Heeft iemand anders ervaring met deze korstmargarine? Want ergens is het vreemd: de smaak van roomboter blijft natuurlijk top, maar de bakkers verwerken toch veel korstmargarine in hun bladerdeeg. En alhoewel over smaak te twisten valt, heb ik nooit zo'n nasmaak geproefd bij een gekocht bladerdeeg product. Mss. ligt het aan het merk? iemand een idee?
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Korstmargarine

Bericht door bakplaat »

AnneMarie...

Vroeger heb ik in verschillende bakkerijen heel veel met de Trio Margarines gewerkt. Er waren drie soorten/types Trio margarine, naast Korst was er ook nog Cake en Crème beschikbaar...Vandaar de naam Trio.

Het probleem van een vieze smaak kan ik me bijna niet voorstellen, heb het zelf nooit meegemaakt, ook er nooit iets van collega's over gehoord.

Of de margarine moet (ver) over de gebruiksdatum zijn, waardoor er een ranzig/muffe smaak ontstaan kan zijn.

Zou het misschien ook mogelijk zijn, dat het aan je bloem heeft gelegen? Als die te oud is, worden je baksels er ook niet lekkerder van.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
AnneMarie63
Jongste bediende
Berichten: 38
Lid geworden op: di 29 sep 2015, 19:32

Re: Korstmargarine

Bericht door AnneMarie63 »

Hoi Cor,

De bloem was vers gehaald dus dat kan ik me niet voorstellen. De margarine was niet over datum maar liep wel tegen de THT datum aan ( nog een week of 3, 4). Mss. is het dat geweest....ik heb geen idee.
Plaats reactie