op zoek naar champagne rogge

Voor vragen over meel, gist, en wat je nog meer in een brood wil stoppen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SammyVH
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 05 nov 2017, 14:27

op zoek naar champagne rogge

Bericht door SammyVH »

Beste allen,

ik ben op zoek naar biologisch champagne rogge. Dit is een speciale rogge, die ik heb van Duitsland meegebracht. Natuurlijk kan ik nog iets meebrengen, maar ik wil liever van een Nederlandse korrelmolen kopen. Maar - ik heb geen idee welk molen biologisch champagne rogge verkocht.

Hebben jullie misschien een idee?

Sammy
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: op zoek naar champagne rogge

Bericht door lekkermelig »

Ik zou het direct uit duitsland halen. Ik heb het in NL niet kunnen vinden. Dat geldt voor meer meelsoorten, zoals RuchMehl, rogge 1370 en spelt 1150. Keuze zat in Duitsland, je moet alleen een molen vinden die het wil versturen naar NL en zorgen dat je voldoende koopt om de verzendkosten per kilo wat te beperken.
Je kan ook eens bij de zuidmolen informeren, die halen nogal wat spul uit duitsland. Zo ben ik oa aan mijn rogge 1370 gekomen.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
SammyVH
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 05 nov 2017, 14:27

Re: op zoek naar champagne rogge

Bericht door SammyVH »

Beste Wil,

hartelijk bedankt! Ik heb niet verwacht dat het zo super compliceert is met meel, dat niet "standaard" is.

Ik vind de smaak van champagne rogge heel lekker, maar misschien werkt het ook met "normale" biologische rogge. Ik vraag maar mijn zuurdesem ;) Als het niet werkt, wil ik meel uit Duitsland halen. ...

Sammy
Plaats reactie