Fijn tarwemeel

Voor vragen over meel, gist, en wat je nog meer in een brood wil stoppen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pierre Ferson
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: za 21 nov 2015, 18:42

Fijn tarwemeel

Bericht door Pierre Ferson »

Beste forumleden,

Ik kom hier maar weinig de laatst tijd omdat ik nu maar een beperkt aantal soorten brood bak.
Maar nu heb ik laatst FIJN TARWEMEEL gekocht in plaats van gewone tarwebloem :cry: :? .
Ik zag het toen ik de zak opende, het is erg grof van structuur (voelt een beetje aan als paneermeel)
volgens opzoeking zou get vergelijkbaar zijn met volkoren maar met 30% meer vezels zie deze link: http://maalderijevers.be/bakken/shop/pr ... tarwemeel/
Meestal gebruik ik ongeveer 1/3 Bloem en verder hangt het af van de broodsoort, maar als je dan thuiskomt met meel in plaats van bloem dan is het even paniek.
Nu heb ik de bloem dus vervangen door het tarwemeel met als gevolg een goede smaak maar grover in de mond.
Het gebruikte recept was voor grijs brood met muesli en nog wat extra rozijnen, voor grijs brood gebruik ik natuurlijk meer bloem (60%) en rogge (30%) vandaar misschien dat het zo grof lijkt.

Heeft iemand een idee waarvoor ik dit nu kan gebruiken, het gaat om 5 kg. wat niet zo snel verwerkt is.

Pierre.
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Fijn tarwemeel

Bericht door Rik59 »

Pierre

Gelukkig heb je het over grijs en niet over zwart brood!!

Ik zou zeggen de komende 2 jaar op vrijdag pannenkoeken?? :D :D
Voor wat inspirasie... : https://tipsvoorjou.com/50-lekkere-pann ... ot-hartig/

Maar zonder dolle... hier heb ik ook wel eens een (mis)koopje en meestal werk ik dat dan weer weg met 100/200 gram in een (tot dan :D :D ) smaakvol broodrecept..
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Plaats reactie