adres grondstoffen tussen Zeeland & Antwerpen

Voor vragen over meel, gist, en wat je nog meer in een brood wil stoppen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tack
Chef stoffer en blik
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 21:46

adres grondstoffen tussen Zeeland & Antwerpen

Bericht door Tack »

Kan iemand mij aangeven waar ik, tussen Antwerpen en Zeeland, bloem en meel kan kopen dat van de molen komt? Dus geen industrieel gemalen bloem met toevoegingen zoals bvb Aveve. Ik had een mooi adres in Zeeland, maar nu reeds de 2x op korte tijd dat ik levende maden in de bloem vind...
Krukel
Chef stoffer en blik
Berichten: 24
Lid geworden op: do 02 okt 2014, 21:58

Re: adres grondstoffen tussen Zeeland & Antwerpen

Bericht door Krukel »

Golven die komen nemen het water weer op van de golven die gaan...
Gebruikersavatar
Flourpower
Deegkneder
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 20 apr 2014, 14:54

Re: adres grondstoffen tussen Zeeland & Antwerpen

Bericht door Flourpower »

Heeft u dat gemeld bij hen? Zou ik toch doen (en als molenaar ook op prijs stellen!)

Afhankelijk van de THT / productiedatum en of het biologisch is.. kan het verschillen wanneer je 'prijs' hebt.
Vaak zie je dat er bij de "vrijwillig" molenaars er te weinig roulatie in de stock zit met alle problemen van dien. Meel en bloem is helaas erg gevoelig aan rustig en stil te liggen, zeker in molens waar het ook nog al eens wat vochtig durft zijn..
^ wat ik schrijf + > wie ik ben : de laatste beroepsmolenaar van Oost-Vlaanderen ..
Gebruikersavatar
Tack
Chef stoffer en blik
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 21:46

Re: adres grondstoffen tussen Zeeland & Antwerpen

Bericht door Tack »

Flourpower schreef:Heeft u dat gemeld bij hen? Zou ik toch doen (en als molenaar ook op prijs stellen!)

Afhankelijk van de THT / productiedatum en of het biologisch is.. kan het verschillen wanneer je 'prijs' hebt.
Vaak zie je dat er bij de "vrijwillig" molenaars er te weinig roulatie in de stock zit met alle problemen van dien. Meel en bloem is helaas erg gevoelig aan rustig en stil te liggen, zeker in molens waar het ook nog al eens wat vochtig durft zijn..
Ja, ik heb een goed contact met de man en heb het hem netjes gemeld. Natuurlijk vervelend voor beide partijen. De smaak van de bloem is heel goed, maar ik durf ze niet meer te gebruiken zonder eerst te zeven. Het zou bio tarwebloem moeten zijn , maar productiedatum ken ik niet.

Vandaag zag ik er een bovenin een net geopende zak kruipen. Foto's genomen en gelijk weggegooid

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bakker Henk
Deegroller
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 11 aug 2013, 01:11

Re: adres grondstoffen tussen Zeeland & Antwerpen

Bericht door Bakker Henk »

Molens in Zuid-West Brabant:
De 2 Vrienden - Bergen op Zoom (ga ik altijd)
Antoniusmolen - Halsteren
Johanna - Huijbergen
Gebruikersavatar
Tack
Chef stoffer en blik
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 21:46

Re: adres grondstoffen tussen Zeeland & Antwerpen

Bericht door Tack »

Bakker Henk schreef: di 27 okt 2020, 18:52 Molens in Zuid-West Brabant:
De 2 Vrienden - Bergen op Zoom (ga ik altijd)
Antoniusmolen - Halsteren
Johanna - Huijbergen
Bedankt Henk! Hier heb ik wat aan en allemaal in de buurt.
Deze middag ga ik een kijkje nemen in de winkel van de Antoniusmolen
Gebruikersavatar
Eef
Gaat de goede kant op
Berichten: 74
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 12:22

Re: adres grondstoffen tussen Zeeland & Antwerpen

Bericht door Eef »

Brassers molen in biggekerke of
molen de Pere in Oost Souburg, als ik die richting niet op ga bestel ik het online. Boven de €40 gratis verzenden, anders €3.95 tot 10kg dus valt wel mee. Moet ik vanuit Zeeland richting Brabant, dan ga ik ook naar molen Anthonius in halsteren, heeft jammer genoeg geen patent.
Plaats reactie