Red

OepsVictory schreef: ↑do 26 nov 2020, 00:1925 kg in de weekjeetje dat is echt mega veel. Je hebt daar nu dan wel de grote oven voor
.
Bak je inmiddels voor de halve buurt?
Meneba is mijn lokale Bakker, zo vertelde hij, ook al jaren vaste klantsnap dat jij als beroeps bakker dezelfde kwaliteit thuis wil hebben.
Geen kvk nodig particulier kan gewoon bestellen heb ik dus ook gedaan t65,vkmeel en een fijne patent. Ik wist niet dat de meningen over verbeteraar/mixen zo verhit is hier. Met of zonder mix zonder kennis en basis technieken krijg je geen mooie broden. Dat is het mooie van het vak bakker.Rik59 schreef: ↑do 26 nov 2020, 21:05Ben het net Wil eens...
Ik zal thuis dezelfde rommel gaan bakken als wat 100% hier in de buurt doet... mix met beetje water en gist... het prachtige vak?? Sorry heb denk ik iets anders geleerd...
En voor je bij JR mag bestellen moet je eerst wel even langs de KVK...
Ik zie bij BBM gedeelte vaker iets vermeld over mixen. Ik denk wel dat het eraan ligt wat je nodig hebt. Als ik koolhydraatarm zou moeten pak ik toch echt een mix van de zuidmolen. Voor de rest doe mij maar gewoon bloem meel met hoogstens ascorbinezuur erin.Rik59 schreef: ↑za 28 nov 2020, 17:13Ik denk dat het net de meningen over mixen wel meevalt... tenminste... het hangt er vanaf wie je voor je hebt...
De één doet niets liever als met mixen bakken...
Voor mij (met o.a. een culinaire opleiding) houd het op als ik water met een poedertje sta te mengen....
Tegenwoordig kunnen veel mensen niet meer zonder pakjes en zakjes iets lekkers op tafel zetten. Appeltaartmix, cakemix of oliebollenmix kopen vind ik ook zo'n dingetje. Mensen kunnen schijnbaar geen bloem, zout en suiker afwegen, maar boter afwegen en eieren tellen lukt netRedYssel schreef: ↑za 28 nov 2020, 17:59Klopt het verschil met bearnaisesaus uit pak of zelf geklutst!. Zelf voor m'n bakkersopleiding paar jaar voor kok geleerd/gewerkt. Wel top dat jrfoods 25kg zakken levert van t65 en volkoren. Bak totaal bij mij om de hoek doet alleen nog maar met zakken van 10 waarbij ik best wel duurder uit ben en er gaat wel een paar kilo door in de week!.
Red