Bakvorm broodmachine afgewassen, help!

Voor alle vragen over deegrollers, bakblikken, rijsmandjes, broodmessen, graanmolens, rijskasten en andere gereedschappen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EliseDeRyck
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 aug 2017, 13:44

Bakvorm broodmachine afgewassen, help!

Bericht door EliseDeRyck »

Hallo iedereen,

Ik heb net een broodmachine van Domo gewonnen en al 2x gebruikt. Ik weet dat je de bakvorm enkel met warm water mag afwassen, maar ik heb net gelezen dat je hem niet mag onderdompelen in water... wat ik dus heb gedaan. Maar ik begrijp niet goed waarom het niet mag,er zit geen elektronica in. Kan iemand mij snel helpen, ik zou nog brood moeten maken :-)
BEDANKT!!!
Elise
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Bakvorm broodmachine afgewassen, help!

Bericht door lekkermelig »

Elise,

Misschien eerst even bij de leverancier informeren?
Of anders gewoon eerst even de forumregels hier eens lezen voordat je hier vragen begint te stellen?

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
EliseDeRyck
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 aug 2017, 13:44

Re: Bakvorm broodmachine afgewassen, help!

Bericht door EliseDeRyck »

lekkermelig schreef: zo 13 aug 2017, 14:07 Elise,

Misschien eerst even bij de leverancier informeren?
Of anders gewoon eerst even de forumregels hier eens lezen voordat je hier vragen begint te stellen?

Wil
Wil,

Een leverancier kan je, in België, niet bereiken op zondag en heb heel het internet al afgezocht op een antwoord.

Sorry, ik wist niet dat ik iets fout deed door hier een vraag te stellen en zo misschien iemand aan te kunnen spreken die hetzelfde heeft meegemaakt.
Welke regel heb ik gebroken? Zit ik in het verkeerde onderwerp? Of mag ik zo'n vragen niet stellen? Ik had echt geen idee dat ik iets fout deed... Mijn oprechte excuses alvast!

Elise
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Bakvorm broodmachine afgewassen, help!

Bericht door Levinebaktbrood »

Goed afdrogen en verder gaan :G. Zorg ervoor dat de onderkant goed droog is, deze onderkant komt immers in het apparaat te staan. Als daar water bij komt kan er kortsluiting ontstaan.

Het is gebruikelijk dat je je eerst even voorstelt voordat je vragen gaat stellen en dat heb je inmiddels gedaan.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
EliseDeRyck
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 13 aug 2017, 13:44

Re: Bakvorm broodmachine afgewassen, help!

Bericht door EliseDeRyck »

Oké, hartelijk bedankt! Ik doe het volgende keer wel juist, had even schrik dat ik mijn apparaat misschien naar de bliksem had geholpen ;B ;B Ik was zo boos op mezelf! :evil: :rofl2:

Ik was zo in paniek dat ik het inderdaad pas besefte na het bericht van Wil, dus snel even voorgesteld!

Toch bedankt voor het antwoord, ben volledig gerustgesteld :2th:
Groetjes!
Gebruikersavatar
CarlaB
Deegkneder
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 21:08
Locatie: Aan de Zeeuwse kust

Re: Bakvorm broodmachine afgewassen, help!

Bericht door CarlaB »

Het aandrijfasje kan er door vast komen te zitten wat het mengen/kneden niet ten goede komt. Enkele druppels W40 smeerolie verhelpen dit euvel dan weer prima. Af en toe wat van die druppels is overigens te raden voor een optimale werking van de BBM.
Aga Cooker - Ankarsrum Assistent
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Bakvorm broodmachine afgewassen, help!

Bericht door lekkermelig »

Hoi Elise,

Mijn reactie was misschien wel wat erg kortaf.
Het gebeurt nogal eens dat mensen het forum gebruiken als een soort verkapte helpdesk voor hun apparatuur. Daar is in principe niets mis mee, want er zijn hier vast wel mensen met veel ervaring met bepaalde spullen. Maar we willen inderdaad liefst dat mensen zich wel even voorstellen voordat ze vragen stellen.
Dat heb je nu al gedaan, en volgens mij heb je ook al een paar goede tips gehad :2th: dus ik hoop dat je gerust gesteld bent.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Plaats reactie