My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Voor alle vragen over deegrollers, bakblikken, rijsmandjes, broodmessen, graanmolens, rijskasten en andere gereedschappen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Anne
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: za 22 apr 2017, 14:12

My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door Anne »

Ik besloot met advies via deze site een My Weight weegschaal van Breinler aan te schaffen bij henzelf.

Ik heb hem 18 december besteld. Er stond op de site "Op Voorraad" en "Voor 16.00 uur besteld is de volgende dag in huis". Het was nog geen 16.00 uur dus ik blij dat ik hem snel in huis zou hebben. Die belofte komen ze niet na.

De volgende dag kreeg ik een mail, uw bestelling is ingepakt en onderweg met een track & trace nr. Dus niet die dag in huis, maar ach december maand, het mag iets langer duren. Als ik hem maar voor de kerstmaaltijden zou hebben....

Na 5 dagen bleek dat die nog steeds niet onderweg was. Gebeld, nu zou hij niet op voorraad zijn. Kon nog wel een tijdje duren. Ik zei dat kan niet want ik heb een mail gekregen dat hij "ingepakt en verzonden" was. Dat was een standaard mail die ze altijd stuurden... en dus niet waar.

Ook nu, 16 dagen later, is hij nog steeds niet onderweg. Op de site staat dat hij op voorraad is en nu ook dat de levering 5 tot 10 dagen duurt. Dat hij op voorraad is, is dus opnieuw niet waar.

Dan duurt het dus nog een tijdje voor ik hem krijg...
Ik had eerder de reviews moeten lezen dan wist ik dat dit probleem bij meerdere mensen speelde. En ook dat er andere weegschalen geleverd worden dan besteld, ik hou mijn hart vast.

Dus als je snel een weegschaal wilt hebben koop deze dan niet!
Laatst gewijzigd door lekkermelig op do 02 jan 2020, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link naar leverancier verwijderd
Gebruikersavatar
Frens
Deegkneder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 21 nov 2019, 16:10

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door Frens »

:shock: @ Anne, hier precies hetzelfde verhaal! 18 december besteld via bol.com.(ook op voorraad) Nog wel besteld als kerstcadeau. Orderverloop, precies zoals je het hierboven omschrijft. Na 5 dagen ook contact gehad met bol, zij zouden contact op nemen met hun partner/leverancier weegwinkel.com. Pas 27 december kreeg ik van hun een mail! Citaat: "Helaas is uw weegschaal niet meer op voorraad. De fabrikant zal deze pas na de jaarwisseling naar ons opsturen. Onze excuses voor het ongemak."
Heb tot op heden niks meer vernomen. Balen dus hier ook, sterkte!
Laatst gewijzigd door lekkermelig op do 02 jan 2020, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote van geheel bericht verwijderd.
Kneder: Ankarsrum Assistent
Oven: IGNIS (simpel boven-onder)

“Kennis is macht”, had je gedacht maar kunnen is het, en dat komt van doen!
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door lekkermelig »

Volgens mij trek je de verkeerde conclusie. Er is niets mis met de weegschaal, dus "koop hem niet" lijkt me niet op zijn plaats.

Dat een leverancier zijn klanten wat wijsmaakt, dat zou een goede reden kunnen zijn om dat ding elders te kopen ja.
Breinler staat ook helemaal niet op de lijst van leveranciers van MyWeigh.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Anne
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: za 22 apr 2017, 14:12

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door Anne »

Mijn conclusie was ALS JE SNEL een weegschaal wil hebben koop dan niet deze. Inmiddels dag 17 nog steeds niet onderweg.

En al de onwaarheden en loze beloftes. Dat ik hem de volgende in huis zou hebben, dat hij op voorraad zou zijn, tot op heden staat dat erop en dat is hij niet, mail dat hij onderweg zou zijn, enz.

En ik ben niet de enige gezien de reviews. (en op dit moment zijn er bij dit bedrijf 30 orders die zo verlopen)
En gezien de reviews worden er ook meerdere keren andere weegschalen verstuurd dan wat ze besteld hebben...

Ik twijfelde o.a. tussen 7 Euro van de Lidl, 25 voor een bij de Sligro en deze.
Een van de redenen dat ik voor deze weegschaal koos is de lange garantie, maar als een bedrijf zo reageert heb ik daar mijn twijfels over.
En als ik had geweten dat de levering zo zou gaan had ik een andere keuze gemaakt.

Voor mij genoeg redenen om mensen te waarschuwen.
En als je hem toch koopt weet je in ieder geval wat je kan verwachten, dat voorkomt teleurstellingen. Dat zouden ze zelf al op de site moeten zetten.
Met de kerst zonder weegschaal was niet fijn. Nu krijg ik 5 januari weer een groep hier voor een nieuwjaars receptie, nog steeds geen weegschaal om te kunnen bakken.

Frens bij Bol.com staat nu uiterlijk voor 7 januari geleverd. Ik heb Breinler nog maar eens gebeld. Zij spreken over de loop van volgende week versturen, dat klinkt alsof het nog een week duurt voor ik hem dan in huis heb. De kerst krijgt nu de schuld. Maar als je schrijft dat hij op voorraad is op 18 dec. kan je de schuld wel elders leggen maar klopt je eigen site niet. Bovendien lees ik dit ook in verschillende reviews van augustus. "Ja maar toen was het bouwvak-vakantie" (echt dat zei hij)
Laatst gewijzigd door Anne op vr 03 jan 2020, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door Rik59 »

Hoi Anne

Ik heb bij deze firma mijn weegschaal besteld en naast dat de kwaliteit super is was hij binnen een dag binnen..
De firma maakte op mij ook een zeer gedegen indruk...
Ik denk als je zou bellen met de vraag of je jou order om zou kunnen zetten in een andere weegschaal dat ze hier geen probleem van maken.. maar ik kan me vergissen..

Ik zou eens op site kijken want kwalitatief hebben ze zeer goede weegschalen.. ook in 5000 / 0,5 gram

Ik vrees dat je met je order er bij uitkwam en geen geluk had..

Maarreh wees niet bang want ik heb orders uit China lopen die 2 maanden uitlevering hebben :) :)

Voor 5 januari FF naar de buurvrouw of de Action rennen??
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Anne
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: za 22 apr 2017, 14:12

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door Anne »

Rik, dan heb je geluk gehad dat er toen net een voorraad was blijkbaar.

Als je iets in China besteld beloven zij ook niet dat het de volgende dag in huis is.

Als ze van te voren hadden gezegd dat het 3 weken zou duren voor die geleverd kon worden was er niets aan de hand geweest. Dan had ik ook een andere keuze kunnen maken.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door lekkermelig »

Anne schreef: vr 03 jan 2020, 11:39 Mijn conclusie was ALS JE SNEL een weegschaal wil hebben koop dan niet deze. Inmiddels dag 17 nog steeds niet onderweg.
Ja Anne, daar had ik inderdaad even over heen gelezen :? Ik hoop dat het ding alsnog snel arriveert. Ik heb al een paar ontzettend slechte maar toch dure weegschalen versleten, maar ditt is echt een heel fijne weegschaal om mee te werken, nooit spijt gehad van de aanschaf. Ik meen me nog vaag te herinneren dat ook bij mij de leverancier (een andere) zich niet aan de afgesproken levertijd hield, maar dat ging om een paar dagen.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
KeesR
Deegroller
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 09 jul 2017, 20:41

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door KeesR »

Bij bol.com wel vaker gehad dat ze een leverdatum afspreken die ze bij lange na niet halen. Soms ligt t bij bol.com soms bij een verkoper die via bol.com verkoopt. Je kunt de koop altijd annuleren en het spul terugsturen en wat anders bestellen.

Dit toont maar weer eens aan dat alle info op internet net zo betrouwbaar is als degene die het erop zet en dat websites niet altijd up to date gehouden worden.

Volgende keer bij een bakstenen winkel kopen? Heb je het gelijk in handen en steun je de locale middenstand en ga je leegstand in binnenstad tegen.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door lekkermelig »

Dat laatste is een heel sympathiek idee en werkt vooral goed bij boekwinkels. Bij onze lokale boekwinkel kan ik zelfs ook onllne boeken bestellen en het gewoon in de winkel ophalen (of thuis laten bezorgen)
Maar ik ben bang dat het met sommige spullen een ander verhaal is. Deze weegschaal (en een hoop andere goede wegers ) zijn nauwelijks in een normale winkel ter krijgen, een paar jaar geleden was het zelfs lastig dit ding in NL te kopen.. De blokkers, actions en dat soort zaken verkopen op dat gebied voornamelijk troep.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Anne
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: za 22 apr 2017, 14:12

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door Anne »

KeesR ik heb niet bij Bol.com besteld. En ik woon in een dorp, er zijn hier geen (bakstenen) winkels die überhaupt weegschalen verkopen. Daarvoor moet ik naar een stad rijden en dan vind je nog niet deze. Voor een dorpsbewoner zijn onlinewinkels wel fijn, zeker als je ook nog slecht ter been bent.

Inmiddels is het 6 januari en hij is nog steeds niet onderweg.

Ik zie dat Bol.com uiterlijk " 7 januari in huis", in 8 januari heeft veranderd. Ik verwacht dat die van mij met dezelfde leverancier naar NL komt en dat hij ergens deze week toch wel zal arriveren.

Kan ik eindelijk weer een zuurdesem starten.
Er zijn leukere onderwerpen op dit forum :-)
Gebruikersavatar
Frens
Deegkneder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 21 nov 2019, 16:10

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door Frens »

Anne schreef: ma 06 jan 2020, 17:08 Inmiddels is het 6 januari en hij is nog steeds niet onderweg.
Hier ook nog steeds hetzelfde verhaal! :evil:
Kneder: Ankarsrum Assistent
Oven: IGNIS (simpel boven-onder)

“Kennis is macht”, had je gedacht maar kunnen is het, en dat komt van doen!
Gebruikersavatar
Frens
Deegkneder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 21 nov 2019, 16:10

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door Frens »

@ Anne
Vandaag dan eindelijk de KD-8000 ontvangen, vermoed dat die van jouw dan ook snel gaat arriveren! :thumbup:
Kneder: Ankarsrum Assistent
Oven: IGNIS (simpel boven-onder)

“Kennis is macht”, had je gedacht maar kunnen is het, en dat komt van doen!
Gebruikersavatar
Anne
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: za 22 apr 2017, 14:12

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door Anne »

Ja ik heb hem ook ontvangen.

Omdat er nog een oude bon bij zat, 3 weken oud, vroeg ik een rekening met de datum van levering voor de garantie. Dat kon niet.

Op de site staat dat het bedrijf zelf 2 jaar garantie geeft maar dat de fabriek 30 jaar garantie geeft. Op de verpakking staat echter dat er 10 jaar garantie op zit.

....
Gebruikersavatar
michdg
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: za 11 jan 2020, 16:08

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door michdg »

Misschien interessant voor andere mensen die deze weegschaal willen: ik heb hem op 6 januari besteld bij bol.com via de partner Weegwinkel/Breinler, de leverdatum zou 8/1 zijn, maar ik heb toen niets ontvangen. Op 9/1 stuurde ik een bericht met de vraag naar een levertermijn, waarop ik geen antwoord kreeg. Vandaag 12/1 krijg ik een mail van bol.com met de melding dat de levering geannuleerd is wegens niet meer in voorraad, terwijl de weegschaal op de website van Breinler zelf wel degelijk in voorraad zou zijn.

Wat mij stoort: geen antwoord van de leverancier op mijn bericht én het feit dat ze die weegschaal niet van bol.com halen (er staat vandaag zelfs "uiterlijk 15 januari in huis"). Misschien annuleren ze de bestelling omdat ik kies om achteraf te betalen, of misschien willen de de 2,95 euro verzendkosten - die je moet betalen via hun website (ik woon in België), maar niet bij bol.com - niet voor hun rekening nemen. Maar verkoop dan niet via bol of vraag daar wat meer, denk ik dan...

In elk geval heb ik hem gewoon nog eens besteld via bol.com - ik gun het de verkoper eigenlijk niet, maar je vindt de weegschaal moeilijk elders aan 50 euro (wat een correcte prijs is). Ik had hem gerust via hun officiële website gekocht (en vooraf betaald + de verzendkosten) mocht de communicatie wat vlotter en transparanter verlopen zijn, maar dat durf ik nu niet echt meer.

Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door lekkermelig »

@michdg
Misschien je eerst even voorstellen en naar andere forumregels kijken, en dan pas hier leveranciers gaan afkraken? Of iets meer uitgeven bij een partij die je niet in de maling neemt....

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Breinler
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 10 feb 2021, 13:54

Re: My weight Breinler weegschaal na 16 dagen nog geen levering.

Bericht door Breinler »

Goedemiddag Anne & Frens,

@ Anne
Ik ben werkzaam bij Breinler en ben aan de hand van uw verhaal gaan uitzoeken wat er kan zijn gebeurd.
Omdat ik geen concrete gegevens van u beiden heb ben ik tussen de bestellingen van 18 december gaan uitzoeken wie een KD-8000 heeft besteld.
Er is één bestelling van een ene A... maar deze is op 22 december afgeleverd, ook de andere KD-8000 weegschalen welke zijn besteld op die dag zijn allemaal binnen een week geleverd (helaas dus niet de volgende dag,maar het was uiteraard de kerst periode)

My weigh gaf in het verleden een garantieperiode van 30 jaar, sommigen van u hebben deze garantie nog. Echter heeft My weigh bij hun nieuwe voorraad de garantieperiode terug gebracht naar 3 jaar. ik vraag me dan ook af waarom u aangeeft 10 jaar garantie te hebben.

Mocht het zo zijn dat uw uw levering zo laat heeft ontvangen dan kunnen wij een notitie maken bij uw bestelling zodat u garantieperiode wordt verlengd. Een nieuwe factuur is helaas niet mogelijk.

@Frens,
U geeft aan een bestelling te hebben geplaatst bij Bol.com maar ik kan hiervan niets terug vinden.

Graag wil ik het met u beiden oplossen en u kunt mij een mail sturen naar administratie@breinler.com
Ik zal dan uw garantieperioden verlengen met dezelfde periode als dat u op de levering heeft gewacht.

Ik hoor graag van u

Met vriendelijk groet,

A
Gesloten