meel bewaren

Voor alle vragen over deegrollers, bakblikken, rijsmandjes, broodmessen, graanmolens, rijskasten en andere gereedschappen.
Plaats reactie
bakphine
Chef stoffer en blik

meel bewaren

Bericht door bakphine »

Waar bewaren jullie het meel in? In plastic voorraadpotten of in glazen potten.
Lang delfje
Chef stoffer en blik

Re: meel bewaren

Bericht door Lang delfje »

Ik bewaar meel in donkere plastic emmers zo koel en donker mogelijk. Er zit voor 2 x brood in een emmer zodat de emmer niet te vaak open moet. Na het vullen van de emmers blaas ik er CO 2 in. Voor de houdbaarheid.
Houtvogel
Deegkneder

Bericht door Houtvogel »

Ik zet de pakken meel in een muurkast op kamertemperatuur. Nooit problemen.
Alles met de hand.
Pegrim-oven.
lekkermelig
Beheerder
Contacteer:

Bericht door lekkermelig »

In plastic bakken in de bijkeuken. Zomers heet en 's winters steenkoud, niet perse ideaal, maar in ieder geval niet heel vochtig. Een grote meelton van Beko of bouwhuis waar een 25. kilo zak in past, verder een aantal ikea voorraaddozen waar ik in een keer een 5 kilo zak kwijt kan, en verder nog wat grote ikea bakken waar ik vier of vijf zakken van een kilo in kwijt kan.
Ik heb meestal behoorlijk veel meel staan, een 25 kilo zak, 2 a 3 zakken van 5 kilo en een veel te grote hoeveelheid ( >20 kilo zakken met de minder gebruikte meelsoorten). De kunst is om het ongedierte weg te houden, en dat lukt me eigenlijk alleen door vrijwel alles in die plastic bakken te stoppen. Alleen papier houdt de meelmotten niet tegen.
Eigenlijk bak ik de laatste tijden te weinig, misschien mijn voorraden maar eens wat kleiner maken.

Wil
Kneder: Bear Varimixer Teddy
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
hjeverts
Warme bakker

Bericht door hjeverts »

Plastic brouwemmers werken voor mij goed. Zijn goed af te sluiten en per emmer past er makkelijk een 10kg zak + een paar kleinere (5kg zakken) in.
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
bakplaat
Meesterbakker
Contacteer:

Bericht door bakplaat »

Van dit soort...
KOFFIEBLIKKEN
...Heb er ooit eens enkele gekregen van een bevriend collega uit de Horeca. Je kunt er met gemak zakken bloem/meel van 5 kilo, (in of los uit de zak), maar ook wel enkele pakken in bewaren. Voor gebruik enige tijd laten doorluchten, om er de koffiegeur uit te laten verdwijnen. Droog en op een koele plaats wegzetten.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Plaats reactie