Broodbakforum

HET forum voor enthousiaste thuisbakkers

Specifieke vragen over afwegen, kneden, rijzen (en het vertragen ervan), vormen, bakken, insnijden ...
Door 1md65
Hoe kan ik pistolets het best krokant houden zonder ze even terug in de oven te moeten leggen. De dag dat ik pistolets bak zijn ze heel krokant maar de volgende ochtend zijn ze zacht. Ik bewaar ze in een broodmandje met een keukenhanddoek er over.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Door Levinebaktbrood
Zachter worden van de korst is eigenijk niet te voorkomen.
Door bakplaat
Levinebaktbrood schreef:
wo 06 dec 2017, 09:17
Zachter worden van de korst is eigenijk niet te voorkomen.

Idd. niet te voorkomen ;B , maar een zacht geworden korst is gemakkelijk terug krokant te maken, door je pistolets even op te piepen, ze licht te bevochtigen en in een hete oven te plaatsen (200°C./10min.) of nog makkelijker even onder de grill, maar let hierbij wel op dat ze niet verbranden.
Door Levinebaktbrood
Cor, dat is helemaal waar maar dat wil ze niet, lees de vraag nog maar eens goed ....... Daarom heb ik het er niet bij gezet.
Door ghost
Intersant onderwerp , want het rare is als je stokbrood of pistolet gaat kopen s'morgens bij de bakker of carrefour , steken ze dat in papieren zakken en tegen de avond zijn die nog altijd krokant. Als ik die zelf bak gelijk 1md65 , zijn die na 6 uren al terug mals , we laten ze toch sjans lang genoeg afkoelen , en steek ze ook in papieren zak. precies alsof ze nog ergens een toevoeging bij doen om het langer krokant te houden. Ik spreek hier wel over Belgische bodem weet niet als dat in Nederland ook zo is bij de bakker of carrefour of jumbo,...... Dus ik zou eens proberen in papieren zakken te steken en niet op een hoop maar langs elkaar .
Door Gebaxke
Wat er vaak bij gaat bij de fabrieks pistoletjes en stokbroden is krokantpoeder. Daar zitten o.a. onvergistbare suikers in die houden het zaakje lekker knisperig en het goedje E472 wat in pudding en kant en klare slagroom gaat om het goedje te binden, geleren. Zelf heb ik wel eens met dextrose (druivensuiker) gespeeld voor harde broodjes, bij 2-3% toevoegen worden ze knapperig en blijven ze dat ook wat langer. Maar ook dat blijft geen dagen knisperig.
Droge gist

Voeg een theelepel gist toe aan een kopje warm wat[…]

Tijdelijk uitgeschakeld

Beste Cor, Ik leef met je mee. Ik weet uit ervari[…]

Vitamine C (ascorbinezuur)

Volgens mij heeft ascorbinezuur vooral invloed op […]

Brood van Gerrit

WITTE TARWE SESAMBOULE http://a64.tinypic.com/2[…]