Liter deeg

Specifieke vragen over afwegen, kneden, rijzen (en het vertragen ervan), vormen, bakken, insnijden ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pomponnetje
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 07:24

Liter deeg

Bericht door Pomponnetje »

Is iemand bekend met het feit dat bakkers de hoeveelheid uitdrukken in liter deeg? 1 liter deeg staat voor 1,8 kg.
Weet iemand op welke manier de bakkersformule dan word toegepast?
Kenwood cooking chef
Miele combi oven
KN4 Rofco deegkneder
Rofco B20
Gebruikersavatar
StefanDijle
Deegkneder
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 28 mar 2018, 19:14

Re: Liter deeg

Bericht door StefanDijle »

dat scheint me heel raar. voral om dat je zeker niet zo kunt rekenen. Ook is een liter water plus 1 liter Bloem zeker geen 2 liter deeg dus. Dat is fake news. NU het kan wel, dat vor automatische deeg bereiders soms deeg in liter word gemeten door de automaat. Dat moet dan wel ingesteld worden voor elk recept... Er zijn bv desem berijdingsmachines die moederdesem vloeibaar in een tank hebben.

S
Je wilt weten wat ik onlangs uit de oven heb gehaald? Kijk eens daar: https://echtbrood.wordpress.com
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Liter deeg

Bericht door Rik59 »

Gewoon ff anpasse… mag ik een liter brood en een pondje melk?? :D, :D,
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Pomponnetje
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 07:24

Re: Liter deeg

Bericht door Pomponnetje »

Hahaha die is goed :rofl:
Leuk dat men eens goed kan lachen
Kenwood cooking chef
Miele combi oven
KN4 Rofco deegkneder
Rofco B20
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Liter deeg

Bericht door BakkerGerrit »

Doe mij er maar een fles koek bij!
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Liter deeg

Bericht door Rik59 »

Huh.. gelukkig Gerrit is weer terug... kan ik rustig op vakantie... zal zo vlak bij de sint af en toe nog een conservenblikje werpen..

Gerrit voor jou mag het toch wel ietsje meer zijn?? hmm.. die koek bedoel ik dan...

BTW.... Sint.... liep vanavond in een supermarkt en jawel hoor... een SCHAP vol... :oops: :oops:

Sorry TS maarreh mag even??
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Plaats reactie