BBM kopen

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Miranda27
Stofhapper

BBM kopen

Bericht door Miranda27 »

Hallo allemaal,

In coronatijd lekker zelf brood gebakken, met de hand kneden en in mijn huis tuin en keuken oven heerlijke broden gebakken.

Nu in terug-aan-het-werktijd geen tijd meer om brood te bakken, maar ik schrik me een hoedje als ik zie hoeveel brood kost bij de bakken.
Bakker van de supermarkt is echt een no-go.

Nu was mijn tussenoplossing idee een broodbakmachine.

Welke machine geeft lekker luchtig brood? Ik zou graag normale grootte broden bakken, onze basisboden zijn wit en volkoren.

Vroeger hadden we ook een bbm, maar daar kwamen dan van die steen-achtige niet luchtige broden uit die lekker roken dan ze proefde..

Bugdet is niet zo belangrijk, super veel programma's ook niet zo belangrijk.

Ben benieuwd!
Victory
Deegroller

Re: BBM kopen

Bericht door Victory »

Wat ik inmiddels geleerd heb is dat de BBMers vooral heel erg fan zijn van panasonic. Ik ken ook een panasonic bakker en die is ongelooflijk blij met hun dagelijks brood. Dus ik zou zeggen koop een panasonic ;)
Groetjes Victory

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak veel met gist of desem/gist maar net waar ik zin in heb.
Jos bakt
Gaat de goede kant op

Bericht door Jos bakt »

Op dit forum maar ook daarbuiten hoor je vooral Panasonic. Ik heb zelf de eenvoudigste Panasonic (SD-2500) gekocht.

Ik ben gewend brood te kneden met een spiraalkneder en verder alles met de hand en de oven te doen. Mijn eerste broodjes in de BBM waren niet zo goed als ik gewend was.

Inmiddels (zie mijn posts) lukt het me om met de BBM brood te maken dat bijna net zo goed is als met de handmatige methode.

Je mag er rekening mee houden dat het een-op-een overzetten van je recepten naar de BBM niet zomaar lukt (tenzij je meer geluk hebt dan ik gehad heb). Uiteindelijk zul je in de BBM kwalitatief goed brood kunnen maken.
allema
Deegroller

Bericht door allema »

IK ben ook fan van Panasonic, ik heb er 2, er komen mooie luchtige broden uit, ik gebruik de BBM ook heel vaak voor alleen kneden en dan verder handmatig verwerken en afbakken in de oven.
Als je goede recepten zoekt die zeker lukken dan moet je eens kijken op de website van Levine daar staan een aantal BBM recepten.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic sd-2500 en sd-253
papagena
Moderator

Bericht door papagena »

Ik bak alweer 20 jaar met verschillende Panasonics. Zelden een mislukt brood. Heb wel andere machines geprobeerd maar Panasonic geeft mi het mooiste brood. Het enige wat ik op de machines tegen heb is dat wanneer je bv een bakblik wilt vervangen of een kneedhaak, je wel de hoofdprijs betaalt. Dat vind ik een serieus punt van kritiek. Dat los ik dan weer op door goede tweedehands Panasonics van Marktplaats te halen.
Niet bij brood alleen....
Miranda27
Stofhapper

Bericht door Miranda27 »

Bedankt voor de reacties, het is de Panasonic sd-zx2522 geworden. Via marktplaats gekocht zo goed als nieuw.

Paar broden mee gebakken, maar nog niet echt de goede verhoudingen ontdekt, dus nog even door oefenen.
papagena
Moderator

Bericht door papagena »

Volg je de recepten uit de handleiding?
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie