BBM met rijstemperatuur?

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 21 mei 2023, 10:44

BBM met rijstemperatuur?

Bericht door Gerard »

Mijn moulinex 0w6101 heeft een beperkte handleiding. Gelukkig kan ik het wel in 88 talen lezen.
Er is een los bakmenu, en een kneed-rijs menu. Er is geen afzonderlijk rijsmenu die de bak op 27 graden houd. Zijn er bb machines die dat wel hebben? BBM is mooi klein compact, vocht blijft opgesloten.
Mijn oven begint nl bij 50 graden, en als ik de deur openhoud gaan de spiralen kapot. Die heb ik al een keer moeten vervangen.
Na de graanmolen, bbm heb ik niet zoveel ruimte meer om ook nog een rijskast te kopen.
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: BBM met rijstemperatuur?

Bericht door Victory »

Waarom kneed je je deeg dan niet op een gewoon programma en zet je een wekker wanneer je het deeg er uit moet halen voordat de bbm gaat bakken? Dan houdt je BBM hem wel warm. Panasonic heeft ook geen mogelijkheid om je rijstijd te verlengen bij het pizza programma
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
Gerard
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 21 mei 2023, 10:44

Re: BBM met rijstemperatuur?

Bericht door Gerard »

Dat kan idd. Alleen wilde ik gisteren de krenten er met de hand doorheen kneden, doorslaan met de hand, ook om een mooi verdeeld deeg in de bak te leggen zonder haken.
Dat is overigens prima gelukt, de bbm hield het deeg toch mooi op 26,5 graden.
Gewoon even wennen aan de bbm, en hoe lang het kneden duurt in de kneed-rijs menu, was bang dat ie binnnen het programma alsnog ging doorslaan, want in de beschrijving wordt niets gezegd over de cycles wb kneden rijzen doorslaan rijzen bakken ect. Alleen wat de totale tijd is.
Plaats reactie