Past bakblik sd255 in de nieuwe modellen?

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mamajan64

Past bakblik sd255 in de nieuwe modellen?

Bericht door mamajan64 »

Na zes jaar intensief gebruik lijkt het einde voor mijn Pana sd 255 nabij. Er zit een groot gat in de bodem van de oven, en tijdens het volkorenprogramma wordt het deeg tot een taaie, kauwgomachtige substantie gekneed. Ik twijfel tussen weer een nieuwe Pana, of een Unold, die ook massa's goede reviews heeft op de duitse amazon. Grote voordeel van Unold is dat de losse bakblikken en kneedhaken betaalbaar zijn en niet zo idioot duur zijn als die van Panasonic. Het bakblik van mijn SD255 is nog wel heel redelijk. Weet iemand van jullie of het bakblik van de SD255 in de SD-2501 WXC of in de Panasonic SD-ZB2502BXE past?
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Past bakblik sd255 in de nieuwe modellen?

Bericht door TigerManZ »

Informeren bij Panasonic zelf?
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
mamajan64

oude blik past niet op nieuwe pana

Bericht door mamajan64 »

Ik had gehoopt hier antwoord te krijgen van mensen die pas een nieuwe PANA hebbenaangeschaft.Ondertussen toch maar een mailtje aan panasonic de deur uitgedaan. Volgens hen passen de oude blikken niet op de nieuwste machines. Jammer, dan wacht ik af tot de oude helemaal definitief de geest geeft en voeg ik wat meer witmeel toe zodat ik het franse en het italiaanse programma kan gebruiken ipv het volkorenprogramma.
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Past bakblik sd255 in de nieuwe modellen?

Bericht door TigerManZ »

Mamajan,

Het kan natuurlijk zijn dat er hier broodbakkers zijn die deze BBM niet hebben (gehad) en dus niet (kunnen) weten of de blikken uitwisselbaar zijn...

Overigens heb ik niet gezien dat je jezelf hier even voorsteld, dat is hier wel gebruikelijk.

Suc6 met je BBM
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Plaats reactie