domo B3985

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
saartje

domo B3985

Bericht door saartje »

Hallo iedereen,

ik heb voor kerst een broodmachine van domo gekregen maar krijg er geen brood mee gebakken: eerder misbaksels :oops: mijn deeg rijst niet. Verschillende pogingen ondernomen, maar steeds met hetzelfde resultaat. De machine stond eerst in onze berging (tocht) en het deeg bleef vloeibaar. Ik heb dan de machine verplaatst naar een andere, tochtvrije ruimte en hier lukte de deegbol al tijdens het kneden, maar het brood rees nog steeds niet. Ik gebruik kant en klare mix van aveve voor wit brood. Bij mijn schoonouders proberen nu met het hunne met dezelfde mix een brood te maken :-( . Ligt het aan de machine?? Iemand voorstellen??

Saar
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: domo B3985

Bericht door Ballie »

Allereerst welkom op het forum...

Als het inderdaad een totaalmix is van Aveve (Soesie?) dan zou het gewoon moeten werken. Maar kijk eens op de verpakking of je er misschien nog zelf gist aan moet toevoegen... Anders is er mogelijk iets mis gegaan bij de productie van deze mix en zit er geen, of te weinig gist in. Nu is dit slechts een speculatie van mijn kant. Op afstand is moeilijk te zeggen wat er ècht aan de hand is.

Daarnaast valt mij op dat je zegt dat het deeg "Vloeibaar" blijft. Bedoel je echt "vloeibaar"? Of bedoel je wat anders. In geval van vloeibaar, heb je een beslag, dus veel te veel vocht gebruikt. Dat zou geen belemmering voor het rijzen van het deeg mogen vormen, maar lijkt me niet echt wenselijk.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Plaats reactie