Pittenbrood in de Panasonic 2502

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob

Pittenbrood in de Panasonic 2502

Bericht door Rob »

Zondagmorgen, een heerlijk vers brood uit onze bbm.
Met een bakmix van Aveve: Pittenbrood. De producten van het Belgische Aveve zijn ook in Nederland beschikbaar. Helaas nog op beperkte schaal, zie http://thuisbakken.avevewinkels.be/

Volgens mijn tafelgenoten het lekkerste brood tot nu toe. In twee weken tijd het vijfde brood: Er volgen vast nog veel meer lekkere exemplaren.

Het recept op de verpakking voldoet uitstekend:

500 gram bakmix voor pittenbrood
350 gram water

Programma 01 - L - Donker.

Een aanrader!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Pittenbrood in de Panasonic 2502

Bericht door Ballie »

De producten van Aveve zijn in Nederland verkijrgbaar bij de winkels van De Boerenbond en bij de winkels van Welkoop.

De Boerenbond is vooral in Nederlands (Noord) Brabant vertegenwoordigd. In de rest van het land kom je voornamelijk de winkels van Welkoop tegen.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Pittenbrood in de Panasonic 2502

Bericht door papagena »

Mooi! Maar durf je de uitdaging aan eens zelf wat meel en gist te mengen? Het is een stuk gemakkelijker dan je denkt. Het mooie van zelf mengen vind ik nl dat je zelf wat kunt gaan spelen met gist en water. Zeg maar, een gevoel van vrijheid.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Rob

Re: Pittenbrood in de Panasonic 2502

Bericht door Rob »

Hoi Papagena,

Jazeker, die uitdaging durf ik zeker aan. Geen probleem. De twee pistoletbroden die ik vorige week met de bbm bakte waren met een "gewoon" pak meel. En ook het Müslibrood was zelf samengesteld. Andere ingrediënten zelf toegevoegd.
Toen ik in de kerstvakantie bij Aveve was, ik woon op minder dan tien kilometer van zowel België als van Duitsland, zag ik daar deze mix voor Pittenbrood. Dit leek mij zo lekker dat ik het pak meenam. Samen met een grote zak meel Frans Krokant. Die laatste is om er zelf de andere ingrediënten bij te doen. Dit brood bak ik waarschijnlijk volgende weekend.

Toen ik me aanmelde in dit forum en las wat er geschreven werd over broodmixen, was ik bevreesd dat ik met die 2,5 kilo Pittenbrood-meel aan de slag zou moeten met de hand en in de oven.
Des te meer was ik verrast met dit heerlijke brood uit de bbm en met de aanblik ervan.

Vanuit de kosten gezien is een broodmix niet de beste keuze. En Aveve is best duur! Een voordeel vind ik hun stevige vochtwerende verpakking. Wat langdurige opslag in onze kelder mogelijk maakt.
Uitdaging en experimenteren geen probleem; ik zal hier blijven berichten. Waarschijnlijk recepten mét broodmixen en zeker ook zónder.

Groet,
Rob
Plaats reactie