hulp bij kiezen nieuwe bbm

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klipperzeil

hulp bij kiezen nieuwe bbm

Bericht door Klipperzeil »

Hallo

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe / extra broodbakmachine.
Ik bak nu elke dag een brood van 600 gram meel. nu mijn oudste zoon in de puberteit zit eet hij meer brood. nu krijg ik amper brood omdat alles al op is voordat ik ga ontbijten. :cry: :cry:
Mijn wederhelft vind het brood wat een avond ervoor gebakken is al niet lekker genoeg meer (nee, hij is echt niet verwend :lol: )
Nu zit ik te twijfelen tussen een nieuwe (en intussen een grotere) panasonic of een Unold extra 68511
WIE O WIE kan me raad geven.

Ik hoor graag van jullie
Karin
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: hulp bij kiezen nieuwe bbm

Bericht door brood daar zit wat in »

Hallo Karin,

Ik kan je helaas niet helpen om een juiste keuze te maken. Zelf heb ik een panasonic waar 900 gr in kan en ben zeer tevreden over de bbm.
Laat je ons weten welke bbm je uiteindelijk gekozen hebt?
Succes!
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: hulp bij kiezen nieuwe bbm

Bericht door papagena »

Tja, ik bak al jaren Panasonic naar tevredenheid maar over de Unold kan ik niks zeggen.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: hulp bij kiezen nieuwe bbm

Bericht door Soepkipje »

Klipperzeil schreef: Ik bak nu elke dag een brood van 600 gram meel.
Nu zit ik te twijfelen tussen een nieuwe (en intussen een grotere) panasonic of een Unold extra 68511
Heb afgelopen weekend kennis mogen maken met een van de nieuwere types van Panasonic (de 2051? was het geloof ik (is niet belangrijk, maar was wel met kijkvenster!)). Buiten de coating van binnen wel hetzelfde qua formaat dan mijn bakblikken in mijn 253 en 255 (wel een kwartslag gedraaid in bbm) en net als mijn 1e Pana met een aparte dispenser voor gist.

Tja ik heb geen ervaring met Unhold, wel met verschillende andere merken, maar zou ook zomaar weer gaan voor een Panasonic.
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: hulp bij kiezen nieuwe bbm

Bericht door CJ-Petra »

Na 2 goedkopere BBM's heb ik nu al jaren een Panasonic, en deze bakt beduidend beter dan zijn voorgangers.
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: hulp bij kiezen nieuwe bbm

Bericht door raymonidas »

CJ-Petra schreef:Na 2 goedkopere BBM's heb ik nu al jaren een Panasonic, en deze bakt beduidend beter dan zijn voorgangers.
Onze eerste Unold Backmeister Extra is 5 jaren meegegaan en we bakten er vrij regelmatig mee. De tweede Unold, die we nauwelijks gebruikt hebben afgelopen half jaar, vorige week verkocht. Dus ja, Unold is een prima machine. Het zwakke punt is meestal die verbinding van de meenemers op de asjes. Eerder zaten die er los op en gezekerd met een circlip. Nu zijn ze erop vastgemaakt. Is beter.
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: hulp bij kiezen nieuwe bbm

Bericht door CJ-Petra »

De Panasonic hebben we nu bijna 6 jaar dagelijks in gebruik, vorig jaar wel het bakblik vervangen.
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
Florian

Re: hulp bij kiezen nieuwe bbm

Bericht door Florian »

Ik heb zelf een Unold 68415 BBM, maximaal broodgewicht 1200 gram, 1 deeghaak, programmeerbaar (1x).

Halverwege 2013 heb ik een klein 'onderzoekje' gedaan naar de broodbakmachines die op dat moment te koop waren, ik heb de eigenschappen van de BBM's naast elkaar gelegd en aan de hand daarvan voor de Unold gekozen, in feite was mijn conclusie: de Unold 68415 was de goedkoopste BBM die alles kon wat ik wilde dat hij zou kunnen, voornamelijk het programmeerbare bakprogramma was voor mij belangrijk: daarmee kan je in feite elk brood bakken dat je wilt. (Mijn
Welke broodbakmachine zal ik kopen? -verhaal, voor het geval je er wat aan hebt).

Het programmeren blijkt erg eenvoudig, wat ik echter wel mis en waar ik geen rekening mee heb gehouden tijdens mijn speurtocht is de mogelijkheid van het instellen van een baktemperatuur, dit kan op mijn Unold niet (altijd zelfde temp) en ik weet niet of dit eigenlijk mogelijk is op andere broodbakmachines.

Voor de Unold had ik een andere BBM te leen, het was een merk dat ik nooit eerder had gezien (en ook niet onthouden), deze bakte eigenlijk net zo goed als de Unold, echter kon hij niet worden geprogrammeerd.

Ik ben nu aan het experimenteren met een keukenmachine voor het kneden (Kenwood Major), ik zal dan bakken in de oven. De reden hiervoor is dat ik toch niet zo goed kan wennen aan dat gat aan de onderkant van het brood uit een broodbakmachine. Wat ik wel makkelijk vind is het maken van deeg voor pizza in de BBM: ingrediënten erin, aanzetten en het kneden en rijzen gaat vanzelf, na 1:30 uur kan ik pizza maken, omdat de BBM de warmte voor het rijzen goed regelt.

Wat jammer is van Unold is dat ze (volgens eigen zeggen) niet mogen cumminiceren met (potentiële) klanten uit Nederland, ze verwijzen je door naar de verkoper in NL (Bol.com, etc.), ze zeggen hier contractueel toe verplicht te zijn (ze konden mij dus geen antwoord geven op vragen die ik had).
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: hulp bij kiezen nieuwe bbm

Bericht door papagena »

Als je niet kunt wennen aan het gat van de kneedhaak, dan vraag ik mij af waarom je die kneedhaak er niet uit haalt na het kneden? Ik doe dat vrijwel altijd. Je hebt dan nog maar een minimaal gaatje onderin.
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie