Recept bbm omzetten?

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nelsbakery
Chef stoffer en blik
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 28 apr 2017, 12:00

Recept bbm omzetten?

Bericht door Nelsbakery »

Beste bakliefhebbers,

Ik kwam een recept tegen voor een gevuld brood, voor de BBM. Echter heb ik geen BBM en zou ik het recept om willen zetten zodat ik m met de hand/oven kan maken.

Weet iemand of ik dezelfde hoeveelheden van ingrediënten aan kan houden?

Het gaat om een gevuld tomatenbrood met een gedeelte tomatensap en gedeelte water. Verder zijn er zongedroogde tomaatjes en kaasblokjes toegevoegd.

Als jullie meer details nodig hebben hoor ik het wel ;B
Gebruikersavatar
willemsingapore
Deegkneder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 05:53

Re: Recept bbm omzetten?

Bericht door willemsingapore »

Hallo Nel???

Ik zou niet weten waarom je een brood recept voor een BBM niet met de hand en oven kan maken. Ik denk zelf dat als het met de hand maakt je beter kontrole hebt op het hele gebeuren. Dus gewoon proberen zou ik zeggen :2th: :2th: .

Het enige problem is dat ik begrijp dat je nog niet veel broden gebakken hebt, Misschien is het beter om eerst wat eenvoudigere broden te bakken in plaats van gelijk een gecompliceerd recept te volgen. Dat voorkomt teleurstellingen als het niet direct lukt :cry: :cry:

Groetjes,

Willem
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Recept bbm omzetten?

Bericht door allema »

Het is net wat Willem zegt, begin met een makkelijk brood.
Ik heb ook een BBM en mijn ervaring is dat alle recepten die in de BBM kunnen ook gewoon voor de oven kunnen het enigste waar je even mee moet opletten is het water.
Veel BBM kunnen meer water aan dan dat je zou gebruiken in een recept voor de oven, dus niet in een keer alle water erbij doen.
Succes.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
Nelsbakery
Chef stoffer en blik
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 28 apr 2017, 12:00

Re: Recept bbm omzetten?

Bericht door Nelsbakery »

Bedankt Allema en Willem! Dus ik moet in ieder geval het vocht goed in de gaten houden.

Het klopt inderdaad dat ik nog niet veel broden heb gebakken. Daarom ben ik begonnen met witbrood. En die is vorige week voor het eerst goed gelukt met dank aan al jullie tips op het forum!

Vandaag ga ik een gevuld brood proberen te maken die dus bedoelt is voor de BBM. Als het gelukt is zet ik wel een foto op dit forum :D

Bedankt!!

Groetjes,
Nieneke
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Recept bbm omzetten?

Bericht door allema »

Nienke, als je nog niet veel brood met de hand hebt gebakken moet je eens op de website van Levine kijken staan goede recepten die, bij mij, altijd lukken.
https://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
Nelsbakery
Chef stoffer en blik
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 28 apr 2017, 12:00

Re: Recept bbm omzetten?

Bericht door Nelsbakery »

Bedankt voor de tip :) Ik heb m'n eerst gelukte (tijger)brood ook van haar website. En zag inderdaad veel lekkere recepten voorbij komen.

M'n brood ziet eruit alsof het gelukt is. Even af laten koelen en dan proeven! :G
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Recept bbm omzetten?

Bericht door allema »

Fijn dat je brood is gelukt, heel veel succes met de andere broden.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Plaats reactie