Gezocht: defecte Panasonic SD-255 of kunststof koppeling

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Gesloten
Gebruikersavatar
folkert

Gezocht: defecte Panasonic SD-255 of kunststof koppeling

Bericht door folkert »

Ik gebruik sinds een jaar of 5 met veel plezier de Panasonic SD-255 broodbakmachine. Hij heeft tot eergisteren bijna dagelijks goed dienst gedaan. Maar toen kreeg ik plots een misbaksel. Oorzaak: de kunststof overbrenging/koppeling is spontaan afgebroken en in 4 stukken uiteen gespat! Nu blijkt na een zoektocht en telefoontjes langs machineonderdeelboeren dat het betreffende onderdeel niet (meer) verkrijgbaar is en mijn vertrouwde machientje dus effectief total loss is :cry:

Dat is natuurlijk eeuwig zonde, want verder doet hij het nog prima en liever zou ik het onderdeel gewoon kunnen vervangen. Nu is mijn hoop op jullie gevestigd. Heeft iemand nog een Panasonic SD-255 rondslingeren die defect is, zodat ik de koppeling zou kunnen overnemen? Het is de zwarte draaiende schijf op de bodem van de broodbakmachine dat de aandrijfunit van het bakblik aandrijft.

Onbedoeld positief effect is dat mijn ambachtelijke broodbakkunst een gedwongen boost heeft gekregen. Ik heb onmiddellijk mijn oven volgebakken met 4 broden (2 zuurdesem wit, 2 heel-veel-zaden-en-karnemelk-broden) en 9 bolletjes met voordeeg dat ik nog in de vriezer had liggen.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Gezocht: defecte Panasonic SD-255 of kunststof koppeling

Bericht door Ballie »

Hallo Folkert,

Bedoel jij deze per ongeluk?

Afbeelding

Is een onderdeel voor de SD255WXA, en te bestellen bij RadioBBB.

Ik heb even rondgekeken, en de SD255 en de SD255WXA lijken mij dezelfde machine te zijn, dus ik hoop er een beetje op dat de onderdelen uitwisselbaar zijn.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
folkert

Re: Gezocht: defecte Panasonic SD-255 of kunststof koppeling

Bericht door folkert »

Ballie, je bent mijn held! :2th:

Dat is hem inderdaad, al ziet die van mij er nu zo uit (ik heb de 4 stukjes even aan elkaar gelegd):
Afbeelding
Ik heb hem onmiddellijk besteld. Nu bedraagt de schade maar 10,22 euro + verzendkosten in plaats van ongeveer 150 euro voor een nieuwe machine!
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Gezocht: defecte Panasonic SD-255 of kunststof koppeling

Bericht door Ballie »

We aim to please :mrgreen:

En nu maar hopen dat 't inderdaad de goeie is...

Case closed...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gesloten