Kneden in de Panasonic SD-ZX2522

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knupie
Jongste bediende
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 22 nov 2017, 14:56

Kneden in de Panasonic SD-ZX2522

Bericht door Knupie »

Ik wil graag het hazelnotenspeltbrood van Levine maken en het kneedproces door mijn broodmachine laten afwerken. Mijn BBM heeft weliswaar 37 menu- en bakopties, maar geen kneedoptie. Er is wel een optie: 31. kneden van pastadeeg (20 minuten). Die zou ik misschien kunnen gebruiken en de machine na de noodzakelijke kneedtijd uitzetten. Is dit een oplossing of heeft iemand een beter idee? ;) ;)
Gebruikersavatar
Koekie30
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 17 feb 2020, 23:02

Re: Kneden in de Panasonic SD-ZX2522

Bericht door Koekie30 »

Heb weliswaar een ander model panasonic (zb2512) maar als je het programma basis snel gebruikt dan begint-ie gelijk met kneden 15-20 minuten en bij pizza wordt er 10-18 minuten gekneed. Uiteraard de BBM wel stoppen als het kneedproces klaar is. Ik dacht dat speltmeel minder lang gekneed hoeft te worden omdat anders de glutenstrengen kapot gaan
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Kneden in de Panasonic SD-ZX2522

Bericht door papagena »

Het lijkt me sterk dat in jouw Panasonic geen deegfunctie zit. Ik heb al veel Panasonics versleten en steeds zat die functie erop. Kijk eens onder menu. Daar moet iets van Deeg te vinden zijn.
Schermafdruk van 2020-05-05 16-28-53.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Koekie30
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 17 feb 2020, 23:02

Re: Kneden in de Panasonic SD-ZX2522

Bericht door Koekie30 »

Daar heb je gelijk in en dat zal hij best bekeken hebben, maar volgens mij wil knupie zijn deeg alleen laten kneden door de bbm. De deegfuncties beginnen allemaal met rust, op het basis-snel bakprogramma of pizza deegprogramma na. "Vooruitspoelen" tijdens het keuzemenu is niet mogelijk.
Gebruikersavatar
Knupie
Jongste bediende
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 22 nov 2017, 14:56

Re: Kneden in de Panasonic SD-ZX2522

Bericht door Knupie »

Ik ga eerst es bellen met Panasonic. Hier moet toch een oplossing voor zijn...
Gelukkig heb ik mijn oude machine nog...😉
Plaats reactie