Ik heb bij mulderpot broodmeel mixen gekocht waar je zelf gist en zout door moet doen. Op elke verpakking staat voor de BBM 10 gram gist en 7 gram zout op 500 gram meel, water is verschillend per meel.
Mijn 1e brood van t65 meel (stond op voor traditioneel witbrood) is mislukt
Het was laag,zwaar, gescheurd aan de bovenkant en klef van binnen. Kwam er pas later achter dat t65 voor stokbrood is
Nog even extra vermelden dat ik nieuw ben met bakken van brood
Pizza deeg,zelfde hoeveelheid gist was goed gerezen maar veel te klef en heel veel bloem doorgedaan om te kunnen uitrollen. Smaak van korst niet lekker dus die koop ik niet meer.
Nu vanmorgen brood uit de BBM gehaald met de verhoudingen van levine geen mix maar van Zeeuws tarwe bloem voor brood van de molen hier (deze heeft niet veel keus in meel/bloem)
500 gram bloem
5 gram gist
9 gram zout
315 gram water
20 gram roomboter
10 gram suiker
Brood zag er bijna perfect uit, mooi gerezen, niet gescheurd en luchtig van binnen, af en toe wat grotere luchtgaten. Hij smaakt erg lekker, net als bij de bakker.
Kan ik nu bij beter bij de broodmeel mixen die ik heb gekocht dezelfde hoeveelheid gist aanhouden als dit brood
Ik heb heel veel verschillende pakken meel gekocht (was erg enthousiast
De mixen die ik heb gekocht, met allen waar op staat toevoegen 10 gram gist zijn
Dubbel Drents donker
Italiaans kruiden broodmeel
Vikingbrood
6 - granen broodmeel
Donker bos broodmeel
Woldmolen broodmeel
Woldmolen donker broodmeel
AG tarwebloem
T65 broodmeel
Verder nog bakkerszout,gist,Vruchtenbrood poeder en parelsuiker (suikerbrood denk afbakken in de oven)
Had graag foto geplaatst van de broden, maar zag net dat dit pas kan na 5 berichtjes . Foto van het gelukte brood als avatar gebruikt
Ik bak in BBM van Panasonic 2512 gebakken op programma 1
Groetjes,
Saskia