Famag Grilleta vraag

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HvanL
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: di 08 nov 2022, 21:27

Famag Grilleta vraag

Bericht door HvanL »

Ik ben inmiddels overstag met de investering voor een Famag Grilleta IM5-S. Ik bak om de week 2 broden. 1 keer in de maand maak ik pizzadeeg. Brood met 55-60% water. Pizza mag wat meer water hebben. Ik zou dat ook graag in de spiraalkneder maken.

Ik zou graag meer brood gaan bakken.

Ik lees dat de multispeedversie van de Grilleta ook wel voor hoge hydratatie is. Wie kan me helpen met een gedegen advies? Biedt de multispeed-versie mij een voordeel?

Dank bakkers!
Gebruikersavatar
Joannes
Gaat de goede kant op
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 00:03

Re: Famag Grilleta vraag

Bericht door Joannes »

Hoe meer mogelijkheden een apparaat heeft, hoe meer er kapot kan gaan. Dat was voor mij de reden om de eenvoudige versie aan te schaffen met een vast toerental. Lekker rustend draaiend doet hij zijn werk naar behoren. Pizzadeeg is geen enkel probleem en brooddeeg met een wateraandeel tot 70% ook niet. Ik ben er tevreden mee.
Wat je ook gaat bestellen, deze week krijg je i.v.m. black Friday 5% korting als je het apparaat in Italië bestelt.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Famag Grilleta vraag

Bericht door Levinebaktbrood »

Ook met een spiraalkneder met maar 1 snelheid kan je deeg met een hoge hydratatie maken. Maak regelmatig deeg met 80% vocht. De truc is bijwassen van vocht. Ik begin met 70% water in het deeg en tegen het einde van de kneedtijd was ik de resterende 10% bij.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
HvanL
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: di 08 nov 2022, 21:27

Re: Famag Grilleta vraag

Bericht door HvanL »

Top, dank!
Plaats reactie