Maxima planeetmenger 7l

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LaPatisserieDeClaire

Maxima planeetmenger 7l

Bericht door LaPatisserieDeClaire »

Hallo iedereen

Ik zie dat hier leuke reviews te lezen zijn over kneders en mengers...

Als student banketbakkerij was ik lange tijd op zoek naar een goede én betaalbare planeetmenger voor thuis.
Na lang wikken en wegen, heb ik vorig jaar beslist een Maxima planeetmenger 7l aan te schaffen. Ik gebruik deze wekelijks om eiwitten, cakebeslag én zelfs brooddeeg te mengen en ik moet zeggen: het is een superleuk en degelijk toestel.

Mijn deeg komt altijd goed uit de kom, er is een draaiknop waarmee het heel gemakkelijk is om snelheid bij te geven, of juist heel traag te laten draaien. Bovendien is de kom meer dan groot genoeg voor thuisgebruik, heel gemakkelijk in onderhoud.

Als er mensen zijn die op zoek zijn naar een kwalitatief goede menger voor een prijsje, dan kan ik Maxima voor 100% aanbevelen.

Succes!


Claire
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Maxima planeetmenger 7l

Bericht door TigerManZ »

Als de gegevens op deze website kloppen dan vind ik persoonlijk dat er in zo'n grote kom maar weinig aan deeg-gewicht in mag.
Of hoe moet je dit lezen: 0,9 kg - 60% water ?

Niet dat ik een andere zoek maar was benieuwd en kwam deze site tegen...
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
Kneedhaak63

Re: Maxima planeetmenger 7l

Bericht door Kneedhaak63 »

Een tijdje geleden heb ik gebeld voor dit apparaat, 1 om te vragen of de Kitchenaid acc's er op passen, en 2 waar het vandaan komt.
1 de aansluiting op de kop is loos, er kan niets op aangesloten worden, en 2 het apparaat komt uit China.
Omdat ik geen referentie heb over Maxima, heb ik deze maar laten lopen.
Houdt niet in, dat ik erg benieuwd ben naar de kwaliteiten.
Gebruikersavatar
Doortje

Re: Maxima planeetmenger 7l

Bericht door Doortje »

TigerManz: Dat klopt inderdaad niet. Het advies uit de gebruiksaanwijzing is om bij zwaar deeg de kom niet verder dan de helft te vullen. Bij de 7L betekent dit dus dat je 3,5 liter erin mag doen! Deeg voor drie broden tegelijk kneden bijv. lukt dus prima!

Kneedhaak63: De Maxima wordt geleverd door Spangenberg, een goede en bekende leverancier van grootkeukenapparatuur. Ik heb hen gevraagd naar het verschil tussen de Bear Teddy (leveren ze ook) en de Maxima: Hun reactie is dat de kwaliteit van de Maxima zeker niet onder doet voor de Bear Teddy, en het geluidniveau wat lager ligt, terwijl de kom (bij de 7L) wat groter is. De prijs van de Maxima 7L is juist een stuk lager, zeker als je bestelt via de horecawebshop: €319,44 incl. BTW en verzendkosten!
Gebruikersavatar
Evert
Deegkneder
Berichten: 116
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 23:48

Re: Maxima planeetmenger 7l

Bericht door Evert »

Minder geluid kan ik me niet in vinden, de MPM7 maakt gewoon herrie.
Ik denk dat het te maken heeft met het totale gewicht van de machine.
Daardoor staat hij ook niet stabiel tijdens het kneden.

Het lijkt wel of mijn MPM7 steeds meer herrie begint te maken.

Volgend weekend moet hij weer flink aan de slag daarna eend bedenken wat we ermee gaan doen :(
Gebruikersavatar
Doortje

Re: Maxima planeetmenger 7l

Bericht door Doortje »

Evert,

Je bedenkingen over deze kneder herken ik echt niet. Het apparaat staat bij mij stabiel, wandelt beslist niet, en maakt ook geen herrie. Natuurlijk hoor je 'm, maar dat hoor je een handmixer ook! Het scheelt wellicht waar je 'm neerzet? Bij mij komt de knop ook niet los (wel stevig aandraaien), terwijl ik er wel deeg voor 3 broden van 1100 gram in kneedt!
Misschien heb je gewoon een 'slecht' exemplaar getroffen?
Plaats reactie