Garantie Bear Teddy

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kreabea1980

Garantie Bear Teddy

Bericht door kreabea1980 »

Hallo allemaal

Nu al geruime tijd bak ik mijn eigen brood en kneed het met de kitchenaid artisan maar merk dat deze niet afdoende kneed. Ik zit eraan te denken om een bear teddy te kopen maar hoor van beko dat daar maar 1 jaar garantie op zit. Gezien het voor mij toch een behoorlijke uitgaaf is wil ik graag van mensen horen of er ook negatieve ervaringen zijn. aangezien ik niet na een jaar al zonder wil komen te zitten.

alvast bedankt dat jullie je ervaringen met mij willen delen
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door papagena »

Vrees niet. Van zo'n ding mag je redelijkerwijs verwachten dat hij het een paar jaar goed doet. De garantie gaat gewoon veel langer door dan de verkoper je wil doen geloven.
Lees maar even over het conformiteitsbeginsel. Neem maar een uitdraaitje mee en ga eens kijken wat er dan gebeurt. http://www.conformiteit.nl/
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door Melinda »

Bovendien zal je hier eigenlijk heel veel positieve ervaringen kunnen vinden en dan is dat niet omdat wij aandelen hebben.
De Bear Teddy Varimixer is gewoon een dijk van een apparaat. Kneden, mixen, het gaat echt fantastisch en dat zonder dat de geluidsbarrière wordt doorbroken. :rofl2:
Hier zie je een filmpje terwijl de Bear zijn werk doet. :grin:
Succes met de keuze.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
kreabea1980

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door kreabea1980 »

de bear teddy varimixer is toch het apparaat met die 'knop' op de voorkant? Ik zat eraan te denken om degene zonder te kopen want die met is me echt een slag te duur en ik denk niet dat ik er echt iets mee doe :-). maar ik mag aannemen dat dat in kwaliteit niet uit gaat maken.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door Melinda »

kreabea1980 schreef:de bear teddy varimixer is toch het apparaat met die 'knop' op de voorkant? Ik zat eraan te denken om degene zonder te kopen want die met is me echt een slag te duur en ik denk niet dat ik er echt iets mee doe :-). maar ik mag aannemen dat dat in kwaliteit niet uit gaat maken.
Je hebt 2 uitvoeringen, een met en een zonder hulpstukaandrijving (voor vleesmolen en groentensnijder). Zonder is voor het kneden meer dan voldoende. En goedkoper ook.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door Levinebaktbrood »

Mijn Bear Teddy is inmiddels 4 jaar oud en wordt heel intensief gebruikt. Even afkloppen, ik heb nog nooit problemen gehad.

Zie ook het artikel op mijn blog: http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/ ... ieuwe.html
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
danie
Chef stoffer en blik
Berichten: 16
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 15:47
Locatie: Oedelem -8730 (België)

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door danie »

Ik heb vorige week vrijdag een Bear Teddy gekocht bij Beko en ik woon in België, maar voor die prijs was hij hier niet verkrijgbaar. Na heel wat onderzoek en mede door dit forum ben ik tot de conclusie gekomen dat je beter wat meer uitgeeft om degelijk materiaal te hebben dan nadien teleurgesteld te zijn over en verkeerde aankoop. Ik kneed gewoonlijk ongeveer 1,8 kgr deeg - de perfecte hoeveelheid voor mijn B5 - en dit toestel doet dit met alle plezier zonder te morren. Wel is het na het kneden lastig om de bowl los te maken en moet ik behoorlijk wat kracht zetten op de bajonetsluiting om hem los te maken (Zijn er nog gebruikers die dit ervaren?) maar voor de rest super tevreden.
Rofco B5 & Bear Teddy
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door Melinda »

danie schreef:Ik heb vorige week vrijdag een Bear Teddy gekocht bij Beko en ik woon in België, maar voor die prijs was hij hier niet verkrijgbaar.
Wel is het na het kneden lastig om de bowl los te maken en moet ik behoorlijk wat kracht zetten op de bajonetsluiting om hem los te maken (Zijn er nog gebruikers die dit ervaren?) maar voor de rest super tevreden.
Allereerst heel veel plezier gewenst met je nieuwe Bear Teddy. :G
In het begin had ik ook erg veel moeite om de kom los te krijgen. Dat heb ik opgelost, door de platte kanten even met een kwastje in te vetten. Hoeft maar heel weinig. Dus daar waar kom en Bear met elkaar in aanraking komen.
Als je zorgt dat het iets is ingevet, heb je de kom na mixen en kneden zo los.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
danie
Chef stoffer en blik
Berichten: 16
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 15:47
Locatie: Oedelem -8730 (België)

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door danie »

Dank voor de tip, morgen bak ik krentebolletjes volgens het recept van Levine en zal ik de tip uittesten.
Rofco B5 & Bear Teddy
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door miesje1959 »

Veel plezier met je nieuwe Bear.
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
Cloggie
Gaat de goede kant op
Berichten: 77
Lid geworden op: za 22 mar 2014, 12:15
Locatie: Hoogeveen

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door Cloggie »

Tnx voor de goede tip, dat ga ik straks gelijk even doen want ook ik heb al behoorlijk moeite gehad om de kom los te krijgen ;K
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door Levinebaktbrood »

Dat euvel had ik in het begin ook weleens. Gaat vanzelf over als je de machine vaker gebruikt.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door CJ-Petra »

Danie, veel kneedplezier met de Teddy!
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
Judith1973

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door Judith1973 »

Ik sta op het punt om een Bear Teddy aan te schaffen, maar vind het opvallend dat de garantietermijnen zo erg uiteenlopen bij de diverse leveranciers.
Variërend van 1-5 jaar. Bij Oldenhof geven ze 5 jaar garantie maar daar is hij dan ook het duurst. Waarschijnlijk zorgt de 3-4 extra jaar garantie ervoor dat hij daar ook het duurst is, je betaalt dan voor de extra garantie.
Gebruikersavatar
Remer

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door Remer »

Het is maar net wat die extra lange garantie inhoudt. Dat kan niet veel zijn daar zo'n duur apparaat sowieso langer dan vijf jaar probleemloos moet kunnen functioneren volgens het consumentenrecht (met of zonder garantie!!).
Gebruikersavatar
Judith1973

Re: Garantie Bear Teddy

Bericht door Judith1973 »

Remer, ik ga er ook vanuit dat extra lange garantie niet nodig is en dat hij het bij normaal gebruik jaren zonder problemen zal doen. Je kan altijd een keer pech hebben, maar dan reken ik er op dat er niet moeilijk gedaan wordt als hij de eerste jaren toch gerepareerd moet worden.
Plaats reactie