Kitchenaid 5KSM 7580

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bakt het bruin

Kitchenaid 5KSM 7580

Bericht door bakt het bruin »

Ik overweeg mijn Kenwood major te ruilen voor een goede kneder, die ook nog wel wat klop- en mengwerk moet doen. Ik lees hier dat de kitchenaid standaard over een gelijkaardige deeghaak zou beschikken als de Kenwood en dus evenmin goed kneedt. Klopt dit? In de advertenties bij oa Vandenborre staat een soort inox spiraal afgebeeld bij de heavy duty met lift. Iemand ervaring met de "Heavy duty" Van Kitchenaid? en zit daar inderdaad een spiraal bij om te kneden?
bedankt op voorhand voor reacties.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Kitchenaid 5KSM 7580

Bericht door lekkermelig »

Volgens mij moet je met een Kenwood Major een redelijk goed deeg kunnen kneden Er zijn diverse forumleden die hun haak vervangen hebben door een speciale kneedhaak en daar goede ervaringen mee hebben. Gewoon even zoeken op kneedhaak in dit forum.
Het heeft volgens mij weinig zin om een Kenwood Major om te ruilen tegen een KitchenAid, deze kneden zeker niet veel beter.

Als je een goede machine zoekt om deeg te kneden zou ik eerder naar de Bear Teddy kijken, deze kneedt echt goed en kan ook wel kloppen en mengen. Maar persoonlijk zou ik het geld er niet aan uit geven als je een goede Kenwood hebt staan. De Bear kneedt maximaal 2,5 kg deeg, dat is niet veel meer dan de Kenwood of de KitchenAid.
Andere optie misschien als je genoeg plek hebt: Kenwood laten staan en een spiraalmixer erbij aanschaffen, die zijn heel goed in deeg kneden en bv van Maxima redelijk voordelig te krijgen, dwz als je dit vergelijkt me de stevige prijzen van andere spiraalkneders.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kitchenaid 5KSM 7580

Bericht door bakplaat »

Vind dat ook,net als Wil geen verbetering als je je Kenwood Major wil vervangen voor een Kitchenaid, heb mijn 'Major' (KM816) sinds mei 2005 en nog steeds tot volle tevredenheid in gebruik en na het vervangen van de orginele kneedhaak door een 'spiraalkneedhaak' is het kneden er alleen maar beter door geworden.
Ook voor al het klop- en mengwerk, zoals Cake- en Taartbeslag, het kloppen van Eiwitschuim en Slagroom en het maken van allerlei Koek(jes)degen zou het vervangen voor een andere, grote onzin zijn.

Mijn Spiraalkneedhaak heb ik ruim 2 jaar geleden aangeschaft bij OLIVIER HORECA

Afbeelding Afbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
bakt het bruin

Re: Kitchenaid 5KSM 7580

Bericht door bakt het bruin »

de afgebeelde kneder lijkt me inderdaad beter. Blijkbaar hoort hij bij de cooking chef. Hij past toch in de major neem ik aan? Bedankt voor de tip! :2th:
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kitchenaid 5KSM 7580

Bericht door bakplaat »

De Spiraalkneedhaak wordt idd. standaard geleverd bij de CookingChef van Kenwood.Voor ik 'm bestelde eerst geïnformeerd bij Kenwood en men verzekerde mij dat ie ook op de Major types moest passen.

Bij aankomst bleek het toch niet helemaal waar te zijn en heb ik hem met een kleine verbouwing ;B passend kunnen maken door de beide bevestigingen te verwisselen:

Afbeelding Afbeelding

Gelukkig kwamen de beide schroefdraden overeen. Nu zit de bevestiging van de oude Kneedhaak keurig in de nieuwe Spiraalkneedhaak. :2th:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kitchenaid 5KSM 7580

Bericht door Bakmiep »

Er zijn ook Majors waar de spiraalhaak gelijk op past.
Gebruikersavatar
Aivlis
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: di 29 apr 2014, 13:48

Re: Kitchenaid 5KSM 7580

Bericht door Aivlis »

Inderdaad, ook bij mijn Kenwood (KM020) past de deeghaak prima over het kneedresultaat ben ik ook er tevreden.
Silvia
Gebruikersavatar
bakt het bruin

Re: Kitchenaid 5KSM 7580

Bericht door bakt het bruin »

Heb vandaag mijn spiraal kneedhaak besteld. Afwachten maar..
Plaats reactie