KENWOOD

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Gebruikersavatar
Jron

Re: Kenwood

Bericht door Jron »

Levinebaktbrood schreef:
Het vocht percentage van mijn deeg rond de 50% (de laatste iets meer). Het zou ook kunnen dat ik nu meer oplet en vroeger zat het spatdeksel erop (niet dat dat iets uit zal maken).
50% :o ? Dat is wel erg weinig .....60% vind ik toch wel de minimale hoeveelheid.
Daar was ik ook achter gekomen dus de laatste tijd meer.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Jron schreef:Een paar weken geleden ook de deeghaak aangeschaft. Dat ik dat niet eerder wist. Het enige is dat mijn Kenwood Major nu meer "kraakt" met deze haak, iemand anders dezelfde ervaringen?
Ik heb dat juist met de standaardhaak. Daarbij hoorde ik steeds een krakend geluid en dat heb ik niet bij de spiraalhaak.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Jron schreef:Ik moet af en toe heel hard lachen om het receptenboek. Lijkt vooral gemaakt om zoveel mogelijk accesoires te verkopen :)...
Ik vind al die uitleg in het boek toch wel heel fijn.
Gebruikersavatar
jorrit

Re: Kenwood

Bericht door jorrit »

Heb onlangs een kmm770 machine gekocht. Mooie machine, maar het kneedresultaat vind ik helaas bedroevend slecht. Binnen 5 seconden kruipt het deeg omhoog om vervolgens in de rondte te tollen op de haak. Mijn lidl handmixertje had het erg zwaar met brooddeeg, maar het resultaat was wel beter. Ik weet dat er een spiraalhaak voor mijn kenwood beschikbaar is, maar de bijgeleverde haak zou je toch ook wel iets van mogen verwachten?

Zo, heb mijn frustratie even van me af kunnen schrijven... :-)

Verstuurd vanaf mijn Z10 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kneedhaak63

Re: Kenwood

Bericht door Kneedhaak63 »

Niet langer treuren, je geeft het antwoord zelf al, aanschaffen die spiraalkneedhaak dus :G
Gebruikersavatar
Aivlis
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: di 29 apr 2014, 13:48

Re: Kenwood

Bericht door Aivlis »

Ben het er wel mee eens dat je mag verwachten dat de bijgeleverde deeghaak ook een redelijk tot goed resultaat geeft. Heeft een van de Kenwood gebruikers op dit forum deze vraag cq klacht al eens bij Kenwood neergelegd?
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Aivlis schreef:Ben het er wel mee eens dat je mag verwachten dat de bijgeleverde deeghaak ook een redelijk tot goed resultaat geeft. Heeft een van de Kenwood gebruikers op dit forum deze vraag cq klacht al eens bij Kenwood neergelegd?
Ik heb ze onlangs een mail gezonden waarom de spiraaldeeghaak niet standaard bij de machine zit. Dit was hun antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Uw mail zal ik doorsturen naar onze Marketingafdeling.

Die zullen dit met Kenwood Engeland en het hoofdkantoor in Italië bespreken, zodat dit in de toekomst wellicht aangepast kan worden en ook voor de chef machines.

Hartelijk dank voor de tip en succes met uw apparaat.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Gebruikersavatar
Aivlis
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: di 29 apr 2014, 13:48

Re: Kenwood

Bericht door Aivlis »

Sinds moederdag in het bezit van de KMM020. En ben er erg blij mee.
Heb op 12-5 meteen de deeghaak besteld en deze zou eind deze week geleverd worden. Ben heel benieuwd naar het resultaat!
Silvia
Gebruikersavatar
Aivlis
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: di 29 apr 2014, 13:48

Re: Kenwood

Bericht door Aivlis »

Spiraaldaling binnen! (Alleen al het brood al klaar, dus even een paar dagen wachten!
Gebruikersavatar
Aivlis
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: di 29 apr 2014, 13:48

Re: Kenwood

Bericht door Aivlis »

Leuk zo'n IPad ;K ik bedoel dus spiraalHAAK ;B
Gebruikersavatar
jorrit

Re: Kenwood

Bericht door jorrit »

Hoi silvia. Waar heb je de haak besteld?

Verstuurd vanaf mijn Z10 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Aivlis
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: di 29 apr 2014, 13:48

Re: Kenwood

Bericht door Aivlis »

Bij Olivier Horeca. Typenr. KW711659
Levertijd was bij mij 4 weken.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Of Goos Horeca.
Gebruikersavatar
Aivlis
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: di 29 apr 2014, 13:48

Re: Kenwood

Bericht door Aivlis »

Kon het niet laten, vandaag pizzadeeg gekneed met de nieuwe spiraalhaak, wat een verschil! Voor een ieder die twijfelt; bestellen.
Silvia
Gebruikersavatar
willemsingapore
Deegkneder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 05:53

Re: Kenwood

Bericht door willemsingapore »

Afbeelding
DSC_0633

Ik heb sinds kort ook een spiraalhaak voor mijn Kenwood K-mix. Nog bedankt Bakplaat voor het contact van Jan :2th: . Het was eerst niet helemaal goed gegaan maar na een kleine modificatie past de haak in mijn machine. De eerste resultaten zijn zeer goed, het deeg blijft niet meer als een bal om de haak zitten. Deze haak heeft volgens mij een veel betere kneed actie dan de orginele. Kenwood zou een voorbeeld moeten nemen aan Kitchenaid. Ik geloof dat deze haak een gemodificeerde haak is van Kitchenaid :oops:
Nu ik een goede kneed haak heb zal ik eens kijken of ik de originele haak ook kan aanpassen :D,

Groetjes,

Willem
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Fijn dat je nu met je nieuwe kneedhaak ook veel beter deeg krijgt Willem. :2th:
willemsingapore schreef:
Het was eerst niet helemaal goed gegaan maar na een kleine modificatie past de haak in mijn machine.
Dit heb ik ook gekend, had vooraf geïnformeerd bij Kenwood,waarbij men mij verzekerde dat de haak zou passen.
Bij aankomst bleek al gauw dat de bevestiging van de nieuwe haak niet overeen kwam met de orginele.
Het probleem kon ik zelf oplossen door beide bevestigingen los te draaien en om te ruilen en weer vast te draaien.

Afbeelding Afbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Kenwood

Bericht door Levensplezier »

Terug van weggeweest na een fijne vakantie in Frankrijk en nog wat andere bezigheden. Heb het forum wel een beetje gemist. ga nu weer lekker mezelf inlezen en natuurlijk was ik geïnteresseerd een de deeghaken.
Fijn Willem dat het gelukt is met je haak. Jan is bezig om de haken ook voor die machines aan te passen.
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Welkom terug, Fini. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Kenwood

Bericht door Levensplezier »

Dank je Melinda. Broodbakken is zo'n leuke hobby!
Afbeelding
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Kenwood

Bericht door miesje1959 »

Fijn datje weer terug bent Fini en hobby is zeker een leuke hobby :G
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
willemsingapore
Deegkneder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 05:53

Re: Kenwood

Bericht door willemsingapore »

Ik heb mijn nieuwe spiraal haak nu een paar weken in gebruik. Nu ben ik bang dat mijn machine het niet aan kan. Die nieuwe haak vraagt volgens mij veel meer van het motortje qua vermogen en moment. Als ik de snelheid opvoer maakt mijn mixer een hoop lawaai zelfs met kleine deegjes (500gr bloem). Als ik mijn normale hoeveelheid bloem gebruik (900gr) stopt de mixer na 10 minuten op oververhitting. Als hij weer is afgekoeld werkt hij weer. Ik weet niet wat wijsheid is, een nieuw motor (+/- 150 Euro) of een nieuwe machine.... :cry: :cry: :cry:

Willem
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Hallo Willem

Wat jammer dat je met je Spiraalkneedhaak dit probleem ervaart. Zelf heb ik er helemaal geen last van en heb van andere forumleden er ook niks van gelezen.
Met wat stevigere degen laat de machine idd. wat meer 'van zich horen' maar dat hij er spontaan mee ophield heb ik nog niet mee gemaakt.

Aan het begin om alles te mengen zet ik de machine op stand tussen 0 en Min na enkele minuten begint het kneden tussen Min en 1 en dan geleidelijk door naar 1 (+/- 10 minuten) en tenslotte nog even tussen 1-2.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Kenwood

Bericht door Levensplezier »

Willem, kan het zijn dat de hydratatie van je deeg te laag is? Want bij mijn Kitchenaid ervaar ik ook dat hij het moeilijker heeft als het deeg te droog is. Een optie om dat eens te proberen?

"Jan zegt, dat als de machine wat ouder is, de koolborstels inslijten op het anker waardoor de overgangsweerstand hoger wordt, waardoor de motor meer stroom gaat trekken en warmer wordt."

Misschien heb je hier iets aan.
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
willemsingapore
Deegkneder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 05:53

Re: Kenwood

Bericht door willemsingapore »

Fini, het brood dat ik meestal bak heeft een hydratie van 65%.

De machine is slechts twee jaar oud. Het motortje is al eens vervangen onder garantie. Het was toen bijna 1 jaar oud en toen sloeg de machine telkens op hol. De motor en de motor controller zijn toen vervangen.
Ik heb het machientje dit weekend open gemaakt, ik ben tenslotte scheepswerktuigkundige van beroep. Er valt weinig aan te zien, lagers en tandwielen zijn in goede conditie. Als ik de temperatuur meet dan wordt het tandwielkastje zo'n 45 graden. Alleen bij het anker, koolborsteljes wordt het warmer; 60 graden. Ik kan kijken of ik nieuwe borstels kan vinden en nog eens proberen maar ik denk dat het machientje gewoon te klein is. Ik heb al voorzichtig eens rond gekeken wat hier nog meer op de markt is. Als ik een nieuwe mixer koop moet ik er toch minimaal 2 kg deeg mee kunnen kneden. Ik ben bang dat het bij Kenwood, Kitchenaid en Bosch blijft. Er schijnt een Bear vertegenwoordiger te zijn maar ik wacht nu al meer dan een week op een aanbieding. Ik heb ook nagevraagt bij BEKO maar die leveren niet naar Singapore ;K . Het zelfde verhaal voor verschillende andere web winkels. De BEKO prijs is tot nog toe de goedkoopste die ik kan vinden....

Wordt vervolgd..

Willem
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ballie »

Het enige wat we dan kunnen bedenken is dat iemand hier dat apparaat voor je besteld en het naar je laat versturen. Maar daar zitten de nodige risico's aan vast.
  • Behoorlijke verzendkosten
  • Onzekerheid of het pakket ook aankomt
  • Invoerrechten
Tel dat allemaal bij elkaar op en vergelijk dat met de prijs die je in Singapore moet betalen voor het apparaat.

Bedenk ik mij nog iets. Je bent Scheeps-werktuigbouwkundige, is dat voor een Nederlands bedrijf? En komen er wel eens spullen vanuit Nederland naar jullie toe? Dan zou je hem met zo'n partij mee kunnen laten sturen, mits je werkgever daaraan wil meewerken...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Ballie schreef:Bedenk ik mij nog iets. Je bent Scheeps-werktuigbouwkundige, is dat voor een Nederlands bedrijf? En komen er wel eens spullen vanuit Nederland naar jullie toe? Dan zou je hem met zo'n partij mee kunnen laten sturen, mits je werkgever daaraan wil meewerken...
Slim idee, Ballie. Als het teminste mogelijk is voor Willem. Tja, als handbagage meenemen lukt niet. (En ik bedoel het niet als grap)
Maar ik gun Willem zo een goede machine, tenminste een, die 2 kg deeg aankan. ;)
En dan is de Bear zeker een hele mooie optie. (en nee, ik heb geen aandelen, maar ben gewoon enthousiast) :grin:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
willemsingapore
Deegkneder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 05:53

Re: Kenwood

Bericht door willemsingapore »

Ballie, Scheepswerktuigkundige (zonder bouw), vroeger heette dat machinist, is een opleiding die je volgt op de zeevaart school. Ik werk als service engineer bij een Fins bedrijf (Wartsila). Dit bedrijf heeft zo'n 10 jaar geleden de frima LIPS uit Drunen overgenomen. Een nederlands bedrijf waar ik eerst voor werkte en die scheeps schroeven maakte.

Ik denk niet dat het mogelijk is op iets te sturen via mijn baas. Tegenwoordig zijn alle verzendingen aan nauwkeurige inspecties onderhevig. Even iets er bij doen zal niet gaan. ;K

Ik zit er wel om te denken om een mixer bij BEVO te bestellen en het dan door een vervoerder op te laten halen en naar Singapore te laten sturen. Tegenwoordig met het internet moet dat mogelijk zijn in naar mijn mening. Het is alleen een kwestie of BEVO er mee akkoord gaat en wat de vervoerder voor het transport vraagt. Een andere vraag is of ik in Nederland BTW moet betalen. Volgens mij niet maar ik kan het verkeerd hebben. Als het wel het geval is loont het de moeite niet. ;B

Ik heb trouwens een aanbieding gehad van de lokale BEAR vertegenwoordiger. Vraag prijs 1350 Singapore Dollar exclusief BTW (dat is 7% hier). Omgerekend bijna 870 Euro. Als je dat dan vergelijkt met Kenwood Major (2.4kg @ S$1000) of een Bosch MUM (2kg @ S$1300) dan lijkt de Kenwood de betere keus. Maarja een BEAR heeft een betere reputatie.....

Melinda's idee is ook wel leuk. Vindt iemand die, op eigen kosten, naar Singapore komt. Bear in de koffer. Hij of zij kan dan die lege koffer weer vol met souveniers mee terug nemen :rofl2:

Groetjes,

Willem
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Bedoel je misschien BEKO (Wijchen) Willem?...Alvast succes ermee. :2th:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ballie »

Ah, ik dacht al, dat 'ie dat verkeerd schrijft :mrgreen: Is dat ook meteen weer duidelijk.

Over die BTW, Die zul je waarschijnlijk gewoon moeten betalen. Maar neem evt. contact op met de Nederlandse Douane. Die kunnen je vast vertellen hoe 1 en ander werkt. Maar ik verwacht dat je de BTW gewoon zult moeten betalen en dat je die dan weer terug kunt vragen bij de Nederlandse Douane of bij de Belastingdienst. Terwijl je in Singapore waarschijnlijk nog invoerrechten moet betalen en de BTW over de waarde van het apparaat en de verzendkosten moet betalen.

En ehm, wat is eigenlijk het voltage van het Singaporees net?
[Edit:] Laat maar heb het al opgezocht en is hetzelfde als hier, ze gebruiken er alleen andere stekkers, (zal voor jou geen verrassing zijn), dus er zal een andere stekker aan het snoer gezet moeten worden, maar gezien je technische achtergrond, zal dat denk ik geen probleem zijn :mrgreen:

En op laten halen bij Beko zal denk ik niet het probleem zijn, misschien kun je zelfs met ze overeen komen dat ze het tegen meerkosten rechtstreeks naar jou verzenden. Maar heb je geen familie meer in Nederland die het apparaat voor je willen bestellen en naar jou versturen? Kunnen ze meteen het apparaat voor je testen ivm defecten en garantie. Als het apparaat eerst naar Singapore wordt verstuurd en vervolgens defect blijkt te zijn, of niet goed blijkt te werken, moet het weer heen en weer gestuurd worden, dit met de nodige extra kosten tot gevolg. En dan hebben we het nog niet over de extra tijd die dat kost.

Allemaal afwegingen, maar daarmee heb je nog geen andere kneder. Vraag toch eens aan je werkgever of er iets mogelijk is. Het apparaat hoeft niet achteraf toegevoegd te worden aan een vracht. Wanneer je werkgever dat ding gewoon op de vrachtlijst opneemt zou dat geen probleem mogen zijn bij een controle.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Is in China bestellen geen mogelijkheid? Ze hebben daar webshops die zo'n beetje van alles verkopen en over de hele wereld leveren. Deze websites zijn tegenwoordig zelfs al in de nederlandse taal.
Gebruikersavatar
Kathleen

Re: Kenwood

Bericht door Kathleen »

Heeft er iemand ervaring met de Kenwood KM010? Zou dit een goede keuze zijn, vooral om telkens 2 broden gelijk te maken. :?:
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ballie »

Ik heb zelf een Kenwood KMC560. Dat is een iets lichtere uitvoering van de KM010. 1000 Watt ipv 1400 Watt. Ik ben er prima tevreden over.

Deze machine kan maximaal 2200 gram deeg per keer maken. Dit is echter wel het uiterste. In principe zou je daar makkelijk 2 broden mee kunnen maken. Dit is uiteraard afhankelijk van je wensen.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Ibmiriam
Jongste bediende
Berichten: 34
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 10:05
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ibmiriam »

Ik heb sinds deze week de Kenwood KMC 010. Wat een mooie machine en wat een gemak om het deeg te maken.
Ook de andere asseciores die ik erbij kreeg zijn heel handig en gemakkelijk in gebruik.
Het deeg is nu veel vlugger klaar dan met mijn oude BBM. Die verwarmde heel lang voor. Als ik twee verschillende soorten deeg wilde maken moest ik iedere keer weer wachten tot de machine was opgewarmd. Daarbij bleef een kneedhaak altijd hangen.
Nu gaat het als een tierelier en de broden zien er super uit.
Gebruikersavatar
Ibmiriam
Jongste bediende
Berichten: 34
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 10:05
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ibmiriam »

Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Gefeliciteerd Mirjam met de aanschaf van je nieuwe KENWOOD machine. :2th:
Als je nog eens in de gelegenheid komt om er een Spiraalkneedhaak bij te kopen, zul je er nog meer over roemen dan je nu al doet. :G
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Het wachten is op de eerste resultaten van je nieuwe Kenwood KMC 010. Gefeliciteerd! :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
luuk55
Deegkneder
Berichten: 130
Lid geworden op: do 15 mei 2014, 20:14
Locatie: Rotterdam

Re: Kenwood

Bericht door luuk55 »

bakplaat schreef:Gefeliciteerd Mirjam met de aanschaf van je nieuwe Kenwood machine. :2th:
Als je nog eens in de gelegenheid komt om er een Spiraalkneedhaak bij te kopen, zul je er nog meer over roemen dan je nu al doet. :G
Volgens mij kan hier geen spiraalhaak op want deze heeft een kleine mengkom.
Ik kan mij natuurlijk vergissen dus op internet zoeken kan geen kwaad.
Groeten,
Luuk
Gebruikersavatar
Ibmiriam
Jongste bediende
Berichten: 34
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 10:05
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ibmiriam »

Ik heb een mengkom van 4,6 l.
Ik heb bij het apparaat een deeghaak.
Over een Spiraalhaak kon ik niks vinden op internet.
Wat is het verschil?

Hier mijn baksels gemaakt met hulp van de KMC010.
Het deeg maken is nu echt een fluitje van een cent.

AfbeeldingZuurdesembrood met noten en vijgen-
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Ibmiriam schreef:Ik heb een mengkom van 4,6 l.
Ik heb bij het apparaat een deeghaak.
Over een Spiraalhaak kon ik niks vinden op internet.
Wat is het verschil?
Zie hier het verschil:

Dit filmpje is kneden van deeg met de standaard deeghaak: http://keukengekeuvel.tumblr.com/post/8 ... d-deeghaak

Dit filmpje is kneden van deeg met de spiraaldeeghaak: http://keukengekeuvel.tumblr.com/post/8 ... uw-wat-een

Duidelijk verschil te zien. De standaard deeghaak draait het deeg rond. De spiraaldeeghaak kneed het deeg.
Gebruikersavatar
luuk55
Deegkneder
Berichten: 130
Lid geworden op: do 15 mei 2014, 20:14
Locatie: Rotterdam

Re: Kenwood

Bericht door luuk55 »

En mijn ervaring is dat bij de standaard kneedhaak het deeg enorm omhoog kruipt en bij de spiraalhaak gebeurt dit niet.
Maar zoals ik eerder gezegd heb kan je op een Kenwood machine met een kleine ketel geen spiraalhaak zetten.
Misschien dat Kenwood hier een oplossing voor heeft.
Voor mensen die op zoek zijn naar een spiraalhaak, hier kost hij op dit moment €35,00 ex. btw incl. verzenden.
http://www.horecaworld.biz/cooking-chef ... s-deeghaak
Groeten,
Luuk
Gebruikersavatar
Ibmiriam
Jongste bediende
Berichten: 34
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 10:05
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ibmiriam »

Inderdaad, bij mijn Kenwood is er geen spiraal te krijgen.
Ik gebruik niet zoveel deeg per keer, meestal zijn mijn broden van zo'n 500 gram meel dus dat omhoog kruipen valt wel mee.
Het gaat als een tierelier. Geweldig.
Bedankt allemaal voor de tips.
Gebruikersavatar
luuk55
Deegkneder
Berichten: 130
Lid geworden op: do 15 mei 2014, 20:14
Locatie: Rotterdam

Re: Kenwood

Bericht door luuk55 »

Hallo Miriam,
In dit draadje http://www.broodbakforum.nl/viewtopic.php?f=174&t=2326 vertelt Levine dat er voor een Kenwood met een 4,6 liter kom een andere deeghaak te koop is op ebay.
Als je toch een andere deeghaak wil zou je deze kunnen overwegen.
Groeten,
Luuk
Gebruikersavatar
lijd51

Re: Kenwood

Bericht door lijd51 »

Kijk eens op Ebay, daar heb ik een prima deeghaak gevonden, die het doet op de Kitchenaid en de Kenwood.
Het enige probleem bij de Kenwood is, dat de motor warm loopt, als je brooddeeg moet kneden. Ik moet steeds mijn deeg nog met de hand verder kneden. Dat vind ik dus niet zo leuk!
Gebruikersavatar
Aivlis
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: di 29 apr 2014, 13:48

Re: Kenwood

Bericht door Aivlis »

Mijn Kenwood KMM020 "lekt" vet/olie uit het draaimechanisme. Ik heb de klacht bij Kenwood neergelegd en mijn machine wordt opgehaald ter reparatie.
Kent iemand dit probleem?
Ik moet 2 tot 3 weken mijn kneder missen :(
Helaas kan ik niet zoveel brood in de vriezer kwijt.....
Gebruikersavatar
Pollepel
Jongste bediende
Berichten: 46
Lid geworden op: di 14 okt 2014, 11:59

Re: Kenwood

Bericht door Pollepel »

Ikzelf heb een km336. Ik zie heel soms een klein beetje zwartigheid/olie maar dat mag geen naam hebben. Druppelt het er bij jouw uit dan? Of zweet ie iets?
Dus wordt ouderwets met de hand kneden?

hoop dat het snel opgelost wordt voor je.

Léon
Gebruikersavatar
Aivlis
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: di 29 apr 2014, 13:48

Re: Kenwood

Bericht door Aivlis »

Ik heb hem 10 maanden tot volle tevredenheid gebruikt, maar nu loopt het vet er bijna uit. Ik heb het weggeveegd, maar 2 keer 12 minuten verder belandde het zelfs in m'n brooddeeg. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. ;K
Hand kneden is helaas geen optie. Dus ik hoop of op een snelle retourlevering en anders wordt het de bakker ben ik bang.....
Gebruikersavatar
Pollepel
Jongste bediende
Berichten: 46
Lid geworden op: di 14 okt 2014, 11:59

Re: Kenwood

Bericht door Pollepel »

Dat zou niet mogen lijkt me zo. Misschien een keerringetje. Je zegt 2x 12 minuten....met hoeveel deeg? Lijkt er wel beetje op dat ie wat warm wordt.
Léon
Gebruikersavatar
Aivlis
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: di 29 apr 2014, 13:48

Re: Kenwood

Bericht door Aivlis »

Ik bedoelde niet in 1 keer. Nadat ik in 1 week weer 2x brood had gebakken. Dus 12 minuten draaien. Enkele dagen rust. Hij deed het maanden perfect alleen nu even niet....
Gebruikersavatar
Bulborum

Re: Kenwood

Bericht door Bulborum »

Bakmiep schreef:Dit filmpje is kneden van deeg met de standaard deeghaak: http://keukengekeuvel.tumblr.com/post/8 ... d-deeghaak

Dit filmpje is kneden van deeg met de spiraaldeeghaak: http://keukengekeuvel.tumblr.com/post/8 ... uw-wat-een

Duidelijk verschil te zien. De standaard deeghaak draait het deeg rond. De spiraaldeeghaak kneed het deeg.
Beide linken werken helaas niet meer

Roland
Gebruikersavatar
luuk55
Deegkneder
Berichten: 130
Lid geworden op: do 15 mei 2014, 20:14
Locatie: Rotterdam

Re: Kenwood

Bericht door luuk55 »

Roland,
Zoek even op You Tube op Kenwood spiraalhaak o.i.d.
Groeten,
Luuk
Plaats reactie