KENWOOD

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bulborum

Re: Kenwood

Bericht door Bulborum »

Bedankt Luuk
Gebruikersavatar
Rikkert
Deegkneder
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 19:45
Locatie: Terborg

Re: Kenwood

Bericht door Rikkert »

Is er iemand die ervaring heeft met een Major Titanium KMM060?
Deze is bij Wehkamp in de aanbieding en uitgaande van de spes lijkt mij dit wel wat. (2,4 kg deeg, 6,7 ltr beslagkom en 1500 Watt)
Ga er voor het gemak er al wel vanuit dat ik er een spiraalhaak bij moet aanschaffen voor het beste resultaat.
Groet,
Rik.
Gebruikersavatar
minabakgraag
Jongste bediende
Berichten: 46
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 15:39

Re: Kenwood

Bericht door minabakgraag »

Rikkert schreef:Is er iemand die ervaring heeft met een Major Titanium KMM060?
Deze is bij Wehkamp in de aanbieding en uitgaande van de spes lijkt mij dit wel wat. (2,4 kg deeg, 6,7 ltr beslagkom en 1500 Watt)
Ga er voor het gemak er al wel vanuit dat ik er een spiraalhaak bij moet aanschaffen voor het beste resultaat.
Sinds kort heb ik de de Major Titanium KMM063 en ik ben er erg enthousiast over.
Ik vind het een geweldige machine, heb ook de speciale spiraalkneder erbij.
Regelmatig maak ik deeg voor 2 broden tegelijk van 1 kg per stuk en dat gaat moeiteloos.
Voor mij is het een geweldige machine :2th: , ook door alle extra accessoires die erbij zitten.
Ik bak ook veel ander lekkers ;) , niet alleen brood en ik wil hem echt nooit meer missen.
Als ik voor de keuze zou staan, werd het echt deze Kenwood.

Groeten,
@nk
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Ik heb de KMM 020 (vergelijkbaar) met de 060 en ik ben er tevreden over. Ik doe veel met het apparaat. Ik heb 'm ook bij de Wehkamp gekocht met een actie. Ik heb er wel de spiraaldeeghaak voor gekocht.
Gebruikersavatar
Rikkert
Deegkneder
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 19:45
Locatie: Terborg

Re: Kenwood

Bericht door Rikkert »

Dank voor de reacties, de machine is inmiddels in bestelling bij Wehkamp.
Los van de aanbieding van Wehkamp, kan ik er via Kenwood ook een gratis accessoire bij bestellen. Dat wordt waarschijnlijk de foodprocessor die op de kneder te plaatsen is.

Hebben jullie de spiraalhaak via het contact van Bakplaat aangeschaft of is er ook nog een andere mogelijkheid om aan zo'n haak te komen?
Groet,
Rik.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Via dat contact krijg je niet de originele haak van Kenwood. Je kan het beste deze kopen: http://www.gooshoreca.nl/deeghaak-cook-chef-kw711659 Dat is een originele haak van Kenwood die op de machine past.
Laatst gewijzigd door Bakmiep op zo 24 mei 2015, 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Rikkert schreef: Hebben jullie de spiraalhaak via het contact van Bakplaat aangeschaft of is er ook nog een andere mogelijkheid om aan zo'n haak te komen?
Rik...Via een PB stuur ik je de gegevens van de man die de 'S' haak kan leveren.
Laatst gewijzigd door bakplaat op zo 24 mei 2015, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Ik had ook een gratis accessoires van Kenwood. Inmiddels heb ik diverse accessoires. Foodprocessor heb ik ook en de gehaktmolen, ijsmachine, lasagne en spagetti maker, sinaasappelpers, mini hakmolen en het vouwhulpstuk. Binnenkort ga ik de zeef bestellen.
Gebruikersavatar
Rikkert
Deegkneder
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 19:45
Locatie: Terborg

Re: Kenwood

Bericht door Rikkert »

bakplaat schreef:
Rikkert schreef: Hebben jullie de spiraalhaak via het contact van Bakplaat aangeschaft of is er ook nog een andere mogelijkheid om aan zo'n haak te komen?
Rik...Via een PB stuur ik je de gegevens van de man die de 'S' haak kan leveren.
Prima, dank je!
Groet,
Rik.
Gebruikersavatar
Rikkert
Deegkneder
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 19:45
Locatie: Terborg

Re: Kenwood

Bericht door Rikkert »

Bakmiep schreef:Via dat contact krijg je niet de originele haak van Kenwood. Je kan het beste deze kopen: http://www.gooshoreca.nl/deeghaak-cook-chef-kw711659 Dat is een originele haak van Kenwood die op de machine past.
Dank je voor de link, ik zal de beide mogelijkheden bekijken en één van beide zal ik bestellen.
Ben benieuwd, naar zowel de machine als naar het resultaat met de spiraalhaak. :B:
Groet,
Rik.
Gebruikersavatar
luuk55
Deegkneder
Berichten: 130
Lid geworden op: do 15 mei 2014, 20:14
Locatie: Rotterdam

Re: Kenwood

Bericht door luuk55 »

Rik,
Let op dat je de haak bestel voor een grote kom.
Ik heb hem ooit bij horecaworld.biz besteld maar volgens mij hebben zij hem niet meer.
Groeten,
Luuk
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

De link die ik heb gegeven is gelijk de juiste haak en daar is de haak leverbaar. Dat is de originele spiraalhaak van Kenwood voor de grote kom. Bij het andere adresje moet je inderdaad even de juiste gegevens doorgeven. Dat zijn zelf gemaakte haken. Tijdje geleden had hij er nog geen voor de grote kom, maar mogelijk dat hij deze nu ook maakt.
Laatst gewijzigd door Ballie op ma 25 mei 2015, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd. Het is niet nodig om het direct voorgaande bericht (volledig) te quoten...
Gebruikersavatar
Rikkert
Deegkneder
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 19:45
Locatie: Terborg

Re: Kenwood

Bericht door Rikkert »

De haak is inmiddels besteld bij Jan de Jong, hij maakt inmiddels ook een haak voor de grote kom van de Kenwood.
De resultaten met de menger en de haak zal ik posten zo gauw deze klaar zijn.
Groet,
Rik.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Zou je een foto van de haak willen plaatsen als je de haak binnen heb? Ben benieuwd hoe die eruit ziet in vergelijk met de spiraalhaak van Kenwood zelf.
Gebruikersavatar
Rikkert
Deegkneder
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 19:45
Locatie: Terborg

Re: Kenwood

Bericht door Rikkert »

Zal ik doen, als alles meezit komen de haak en de keukenmachine allebei op donderdag binnen. :D
Groet,
Rik.
Gebruikersavatar
Terra65

Re: Kenwood

Bericht door Terra65 »

Sinds afgelopen zaterdag ook in t bezit van n Kenwood (de KMM060, Wehkamp) En heb 1e Pinksterdag de spiraalhaak bestel. Verwachtte die pas woensdag ivm de Pinksteren, maar op dinsdag al de postbode op de stoep :2th:
Gevonden bij Europart.nl, daar even zoeken op artikelnummer KW711659. Ipv laten opsturen kun je ook ervoor kiezen in de buurt op te halen.

Met allebei de haken een brood gemaakt; spiraalhaak is eigenlijk een noodzaak, de meegeleverde haak is een aanfluiting! Tijd dat Kenwood daar wat aan gaat doen....

Enige wat ik toe nu toe wat minder van de Machine vind, is dat de laagste stand (min) bést nog snel is en dat de temperatuur van het deeg ook vlot oploopt....ipv lauw water maar koud gebruiken. Maar vind t wél opvallend!
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Terra

Zelf heb ik al enkele jaren (2005) de Kennwood KM 816 tot volle tevredenheid en er heb sinds 2011 ook de Spiraalkneedhaak bij aangeschaft.
Deze haak geeft echt een merkbaar beter kneedwerk :2th:

Afbeelding Afbeelding

De stand min is echt niet te snel hoor die gebruik ik tot alle ingrediënten door het vocht (water of melk) gemengd zijn.Voor het eigenlijke kneedwerk zet ik de machine tussen min en 1 en kneed tot er een vliesje van het deeg getrokken kan worden.

Afbeelding

Mijn ervaring is idd. ook dat de deegtemp. nogal snel oploopt (dat heb je met de meeste machines) en gebruik daarom dan ook het water uit de koude kraan en 's zomers bij voorkeur het water nog enkele uren vooraf in de koelkast.

Zo bereik je het best de ideale deegtemp. van 26°C.

Afbeelding
°
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
minabakgraag
Jongste bediende
Berichten: 46
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 15:39

Re: Kenwood

Bericht door minabakgraag »

Hallo Terra,

Ik kan hetzelfde over de Kenwood zeggen als Cor (bakplaat) daarbij moet ik ook opmerken dat met de bijgeleverde kneedhaak niks mis is, die heb ik lang gebruikt (ook toen ik de KMM023 had) eer ik de kneedspiraal erbij kocht. De kneedspiraal kneed wel beter dan de bijgeleverde kneedhaak, is ook een stuk zwaarder.
Ik weet niet of je tijdens het kneden de spatdeksel op de machine laat zitten, dan kan het zijn dat de warmte die het kneden oplevert niet goed afgevoerd wordt en zich ophoopt binnen in de kom.
Kneden doe ik op iets lagere stand dan 1
Rustig e.e.a. uitproberen en je zult zien dat straks je broden prachtig worden! :kwijl:

Succes!

Groeten, @nk
Gebruikersavatar
Rikkert
Deegkneder
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 19:45
Locatie: Terborg

Kenwood

Bericht door Rikkert »

Bakmiep schreef:Zou je een foto van de haak willen plaatsen als je de haak binnen heb? Ben benieuwd hoe die eruit ziet in vergelijk met de spiraalhaak van Kenwood zelf.
Heeft even geduurd, maar hierbij de foto van de beide haken. Waarbij de spiraalhaak inmiddels al aan het bovenste verwisselbare gedeelte van de Kenwood haak is bevestigd.
Het deeg staat nog te rijzen, maar de eerste indruk is dat ik nu een veel zachter en losser deeg heb met de Kenwood en de spiraalhaak dan met de Quigg (prijsverschil moet ergens naar voren komen [emoji6])
Moet nog even afwachten hoe de broden uiteindelijk uit de oven komen.

Afbeelding
Groet,
Rik.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Qua vorm is die redelijk hetzelfde als de originele spriraaldeeghaak van Kenwood. Alleen die van Kenwood is wat dikker en het onderste stukje is iets anders, maar dat zal weinig uitmaken denk ik.
20150531_202415-01.jpeg
20150531_202428-01.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Rikkert
Deegkneder
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 19:45
Locatie: Terborg

Re: Kenwood

Bericht door Rikkert »

Zo op het oog zit er inderdaad weinig verschil in.
De broden zijn inmiddels uit de oven en de eerste indruk is dat de ovenrijs beter is dan ik gewend ben. Dit ondanks dat het rijzen in bakblikken door het kille, vochtige weer behoorlijk lang duurde. Dat was in mijn geval meestal ook een garantie voor een matige ovenrijs.
Kortom, na het eerste gebruik tevreden met het resultaat van de haak en de Kenwood machine.
Groet,
Rik.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Eind goed al goed Rik...Veel plezier en succes met zowel je nieuwe machine als de Spiraalkneedhaak. :2th:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Alexandra

Re: Kenwood

Bericht door Alexandra »

Jasses jullie maken het wel lastig met dit soort topics :D,
Ik ben dus eigenlijk aan het sparen voor een Bear.
Maar ik weet nu niet zo goed meer wat ik moet doen.
Wat zouden jullie doen?

Deze Kenwood of toch langer sparen en voor de Bear gaan.
Voor de extra opties hoef ik het niet echt te doen omdat ik al andere apparaten bezit.
Loont het de moeite om iets van 300 Euro meer uit te geven voor een Bear, of is het te verwaarlozen?
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Alexandra schreef:Loont het de moeite om iets van 300 Euro meer uit te geven voor een Bear?
Absoluut. :G
Als ik mag kiezen tussen Kenwood of Bear, dan weet ik het wel. Kenwood gehad, daarnaast een Bear. Ook weleens gelijktijdig laten draaien. Bear kon het kneden beter aan.
Voor mij kneedt de Bear echt soepeler. Draait als een machientje zo mooi.
De Kenwood heb ik vorig jaar verkocht.
Edit: trouwens, als je een Major Titanium vergelijkt met een Bear, scheelt het niet eens zoveel qua prijs. De Kenwood KM040 kostte destijds € 699, de Bear € 712.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Alexandra

Re: Kenwood

Bericht door Alexandra »

Ja oke...maar doelde dan ook op de aanbieding bij de W---kamp
Dan spaar ik toch maar door voor de Bear :2th:
Gebruikersavatar
Arjan [brood+pizza]
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 00:24

Re: Kenwood

Bericht door Arjan [brood+pizza] »

Van 1 november tot 31 december 2015 kun je voor 100 euro gratis accesoires uitzoeken bij aanschaf van een Kenwood. Dat maakt die Wehkamp aanbieding wel heel aantrekkelijk!
Laatst gewijzigd door lekkermelig op di 03 nov 2015, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciele link verwijderd
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door lekkermelig »

Beste Arjan,

Welkom op het forum. Het is de gewoonte om je eerst even voor te stellen voor je hier berichten plaatst, en het plaatsen van commerciële uitingen is alleen -beperkt- toegestaan voor forumleden die al serieus deelnemen aan het forum.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Warrior4Jah
Chef stoffer en blik
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 22:36

Re: Kenwood

Bericht door Warrior4Jah »

Kort verhaal:
Nu onze oude mixer zowat dood is hebben wij de Kenwood kmix51 besteld. Hij is bij een specifieke internet winkel een tijdelijk een stuk goedkoper op dit moment. Spiraalhaak is ook besteld. Binnenkort hopelijk wat ervaringen erbij van de wat meer "low/mid-end" range kwa mixers.

Lang verhaal:
Gisteren bleek onze Bosch Mum 4405 op sterven na dood te zijn; tijdens het mixen van brooddeeg voor 2 kleine broden stopte deze er steeds mee; het ding is op na ruim anderhalf jaar. Omdat wij inmiddels uitsluitend nog eigen gemaakt brood eten besloten om op te schalen naar een wat serieuzere machine. Ik heb mij ingelezen in allerlei apparaten en de MPM7 kneder overwogen; maar met 300 euro aan de top van wat wij kunnen, met als afvaller dat hij nergens leverbaar is of pas per half maart.

Na wat gelezen te hebben over verschillende apparaten (ik begon bij Krups KA303 van 190 euro en wat andere onbekende merken) ben ik uitgekomen op de Kmix51. Deze is normaliter net zo duur als de Maxima, echter een aanbieding gevonden waardoor ik hem voor 249 heb kunnen kopen (zojuist ook spiraalhaak besteld... zit ik toch weer op 300 ;K )
Nu is de Kmix niet zo'n zware jonge (het is geen Maxima, Bear of Kenwood Major; maar we waren al tevreden over het kneedresultaat van onze oude MUM.. we weten nog niet beter ;).
Met de oude mixer was ons laatste brood dit:

Afbeelding
Wij maken nooit brooddegen met meer dan 800 gram bloem/meel; (handleiding op internet zegt overigens 1.35KG meel max) het past dan simpelweg niet meer in onze combimagnetron. Daarom is die Kmix51 wel geschikt voor ons. Ik hoop echter wel meer mazzel te hebben dan Willem (zijn posts van 2014) die issues had met zijn Kmix51. De machine gaat ook worden gebruikt voor koekjes, cakes, slagroom, mayonaise en dat soort zaken.
Gebruikersavatar
RoofBurner
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: za 17 jun 2017, 20:58

Re: Kenwood

Bericht door RoofBurner »

bakplaat schreef: vr 05 apr 2013, 14:38
bakplaat schreef:
Bakplaat in blijde verwaching ? :rofl:
Omdat ik niet graag iets 'op de gok' bestel,heb ik via een e-mail aan De Longhi Group Breda info@kenwoodworld.nl eerst de nodige informatie ingewonnen,of de spiraalkneedhaak ook passend is op mijn Kenwood Major Classic KM 816. (Hij is immers al bijna 6 jaar oud en wordt regelmatig gebruikt,maar verkeert nog in goede gezondheid )
Waarna ik een mail terug kreeg,met de bevestiging dat de spiraalkneedhaak universeel is,aan alle Major types,dus ook passend is aan mijn 816.
Heb 'm besteld en betaald,bij OLIVIER HORECA Waarna Olivier mij per e-mail bevestigde,dat de bestelling/betaling aanvaard is.
Nu maar afwachten of ik mijn 'spiraaltje' spoedig thuis gezonden krijg.
Inmiddels is 'het' vanmorgen via DHL Express thuisbezorgd.Nadat ik de doos had uitgepakt en de spiraalhaak op mijn machine wilde plaatsen,
KLIKTE het aanvankelijk NIET tussen ons... :mrgreen:...De bevestiging van de nieuwe haak schoof er wel gemakkelijk in maar hij klikte niet vast.
Mijn machine is dan wel bijna 6 jaar oud,maar bleek dus een ander bevestigingssysteem te hebben.Terwijl Kenwood in zijn mail toch uitdrukkelijk beweerde dat hij moest passen.

Wat nu...Het kwam vrijwel meteen in mijn gedachten op,dat ik toen ik de machine pas had, de haak ooit eens wat dieper afgesteld had,waardoor hij wat dichterbij de bodem van de kom stond...en dat was destijds een eenvoudig karweitje,volgens de gebruiksaanwijzing.
Moer losgedraaid,stelschroef iets uitgedraaid en de moer weer terug aangedraaid.

Dus dacht ik,we gaan van de oude en nieuwe haak de bevestigingen losdraaien en beiden omwisselen.Terwijl ik naar mijn gereedschapkist op zolder liep voor een steeksleutel (nr.19) hoopte ik vurig,dat het niet alsnog tegen zou gaan zitten...dat de beide schroefdraden verschillend zouden zijn.Gelukkig bleek dat niet het geval en konden beide bevestigingen zonder veel moeite verwisseld worden. :2th:

Tenslotte hier nog enkele foto's van de geslaagde 'operatie'

1)Beide bevestigingen los gedraaid:

Afbeelding

2)Oude bevestiging aan nieuwe haak gedraaid:

Afbeelding

3)Uiteindlijk/Gelukkig past de nieuwe spiraalkneedhaak nu toch aan mijn machine: :2th:

Afbeelding

Heb dit weekend (helaas) nog geen tijd om er ervaring mee op te doen...moet nogal wat gebak maken voor een verjaardag voor as. zondag.
Beste bakplaat,

Ik had ook graag de spiraaldeeghaak besteld voor onze Kenwood KMM750. De huidige deeghaak is 22cm hoog. Ik vermoed dat die past. Ik had graag de pin uit de meegeleverde kneedhaak op voorhand willen verwijderen. Weet u nog hoe u dit voor mekaar gekregen hebt? Ze zit muurvast. Draai ik aan de moer? Of enkel aan de staaf? Draai ik wijzerzin of tegenwijzerzin. Maakte je gebruik van een bankvijs? Heb je tips?

Alvast bedankt voor uw antwoord!
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: KENWOOD

Bericht door bakplaat »

Het is niet moeilijk beide bevestigingen te verwisselen. Als de moer wat al te strak zit zet je de kneedhaak even vast in de bankschroef of zoals je zelf zegt de bankveis en draai de moer los met klokwijzers mee.

Maar gemakkelijker is het om de kneedhaak te bestellen bij de man die de productie en verkoop in eigen hand heeft. Jan de Jong.
tel nr. 0416336261 of 0653444100 Of email naar info@dejongparts.biz
Geef bij contact duidelijk aan om welke machine het gaat.

Jan maakt en verkoopt kneedhaken van de meest bekende merken machines.
Zelf had ik mijn orginele Kenwood kneedhaak al, voordat ik wist van deze optie.

Het is dan niet de orginele haak zoals die geleverd wordt door Kenwood, maar hij past en werkt altijd.

Zie ook Hier een filmpje waar Fini de vrouw van Jan met de Spiraalkneedhaak bezig is.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
RoofBurner
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: za 17 jun 2017, 20:58

Re: KENWOOD

Bericht door RoofBurner »

Dag bakplaat,

Bedankt! Ik probeer het later deze week nogmaals. 'k Heb schrik de haak te beschadigen wanneer ik er te hard op knijp... 't Is ook zo'n glad ding.
Anders koop ik een haak bij De Jong Parts. Die zien er echter minder gesofisticeerd uit als de originele Kenwood spiraalhaak.
De inox versie van De Jong is meer dan dubbel zo duur. Vraag me af of dat het waard is. Is de aluminium niet sterk genoeg.
Soit, ik denk er nog eens over na...

Veel bakplezier!
Gebruikersavatar
RoofBurner
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: za 17 jun 2017, 20:58

Re: KENWOOD

Bericht door RoofBurner »

Allen,

Intussen heb ik de originele spiraaldeeghaak van Kenwood gekocht. Aangezien ik nog een ouder model kneder heb, heb ik de koppeling vervangen door die uit de eiwitklopper.
Ik heb nu al een paar keer gekneed en de haak is echt veel efficiënter! Het deeg wordt echt goed door mekaar gekneed. Ik durf nu te stellen dat de origineel meegeleverde haak "brol" is.
Het toestel moet, logischerwijs, wel meer werken. Hopelijk loop het niet fout af met de motor of de tandwielen.

Groetjes,

RoofBurner
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: KENWOOD

Bericht door bakplaat »

Dit heb ik destijds ook gedaan met mijn Kenwood KM 816 ook een ouder model (2005). Maar heb toen de koppeling van de deeghaak gebruikt. Jammer dat je daarvoor je eiwitklopper 'versleuteld' hebt.

Daarmee kun je nog allerlei anders doen, dan er alleen maar eiwit mee opkloppen, denk bijv. aan Cake- en Taartbeslag en Slagroom. Met de Spiraalkneedhaak kneed je idd. prachtige (Brood)degen.

Maar mijn Kenwood begon enige tijd geleden last van ouderdomsverschijnselen te krijgen, zie dit verslag hierover.

Inmiddels is hij vervangen door de Maxima MPM 10 Dit is een professionele machine, die in geen enkele bakkerij ontbreekt in diverse merken en maten. Bij deze machine was er o.a. een spiraalkneedhaak meegeleverd.

Bekijk Hier het fotoalbum met de eerste baksels.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Plaats reactie